Verschil snoet Picasso facelift
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 27 juli 2007 03:38 PM

Hallo,

regelmatig vraag ik mij af wat het verschil is tussen de verschillende Picasso (facelift): de ene heeft een kunststoffen onderdeel net onder de motorkap met een enkele “sleuf” en de andere een dubbele? Hoort dit bij een specifieke uitvoering of niet?

De enkele sleuf:

http://members.home.nl/cyberpeugeot206/Auto shows/Geneve 2004/image/citroen1-1.jpg

De dubbele:

Greetz

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 juli 2007 01:43 AM
  [ # 1 ]

Hoi,

Ik zou het niet weten. daarom vroeg ik pas ook of er nog verschillen zijn van types in verschillende landen. Daar is helaas nooit een reaktie op gekomen. Volgens mijn dealer heb ik ook een Picasso waar er maar weinig van zijn in Nederland. Schijnt met de plaatsing van knoppen te zijn.

Bob

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 29 juli 2007 12:24 PM
  [ # 2 ]

Re: Verschil snoet Picasso facelift

Testedoene schreef:

Hallo,

regelmatig vraag ik mij af wat het verschil is tussen de verschillende Picasso (facelift): de ene heeft een kunststoffen onderdeel net onder de motorkap met een enkele “sleuf” en de andere een dubbele? Hoort dit bij een specifieke uitvoering of niet?

De enkele sleuf:

http://members.home.nl/cyberpeugeot206/Auto shows/Geneve 2004/image/citroen1-1.jpg

De dubbele:

Greetz

Er zijn nog meer verschillen aan de snuit hoor…..
De motorkap van de facelift staat iets boller ( voor de 1.6 HDI motor te kunnen plaatsen )
De koplampen zijn helderder, en de voorbumper heeft een andere vorm.
Ik vergeet vast wel enkele kleinigheden.
Btw, ik heb een dubbele sleuf onder mijn grille….
Mss heeft dit te maken met de uitvoering ??? bvb diesel 2.0 of 1.6, of benzine…

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 30 juli 2007 11:34 AM
  [ # 3 ]

Wel, ik bedoelde eigenlijk het verschil in grille bij de faceliftmodellen alleen. De zwarte grille vooraan is pas vanaf de facelift geplaatst geweest maar sommigen hebben een zwarte grille met 1 sleuf en sommigen eentje met 2 volledige sleuven.
Inderdaad, er zijn nog verschillen ipv phase 1 maar ‘t verschil in grille is wel onderling tussen verschillende phase 2’s.

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 30 juli 2007 09:01 PM
  [ # 4 ]

Grappig, was mij ook al opgevallen, denk dat het met de verschillende motoren te maken heeft, m.a.w. dat de grille afhangt van het motortype. Welke bij welke motor hoort is mij echter niet duidelijk, misschien heeft de 1.6HDI meer lucht nodig voor de intercooler??

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 juli 2007 12:42 AM
  [ # 5 ]

Stond vanmiddag naast een andere Xsara Picasso.
Bij die stond Citroen en Picasso veel lager op de achterklep.
Later zag ik er nog een rijden waar het laag stond.

Wat is daar de reden van??

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 juli 2007 12:43 AM
  [ # 6 ]

Bedoel natuurlijk Citroen en Xsara Laughing

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 31 juli 2007 12:48 AM
  [ # 7 ]
lampo schreef:

misschien heeft de 1.6HDI meer lucht nodig voor de intercooler??

De mijne heeft ook een dubbele sleuf en is een 2.0 HDI.
Het is in ieder geval motorafhankelijk.
Ik vermoed dat de diesels een dubbele sleuf hebben en de benzine´s een enkele sleuf, maar ben er niet helemaal zeker van.

Greetz
BC

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 juli 2007 01:55 AM
  [ # 8 ]

Ik heb diesel 2.0 90 PK HDI SX en ik heb enkele sleuf Wink

Snapt u het nog???

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 juli 2007 01:56 AM
  [ # 9 ]

Ik vermoed toch ook de intercooler.. Big Charlie, heeft U wellicht een 110 pk versie origineel. met tussenkoeler?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 31 juli 2007 11:09 AM
  [ # 10 ]
DigiDaan schreef:

Ik vermoed toch ook de intercooler.. Big Charlie, heeft U wellicht een 110 pk versie origineel. met tussenkoeler?

Neen, ik heb van fabriek uit een 90 pk versie.
Nu zit er helemaal geen logica meer in Shocked

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 31 juli 2007 01:04 PM
  [ # 11 ]

Wellicht is het bouwjaar nog van invloed??

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 31 juli 2007 01:40 PM
  [ # 12 ]

Bij mij een 16 HDI 110pk SX, pack look, van 2005.
Enkele sleuf.

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 juli 2007 08:01 PM
  [ # 13 ]

Heb ook vernomen dat sommige uitvoeringen niet in elk land leverbaar is.
Maar af en toe glipt er wel eens door in de fabriek die eigenlijk niet naar dat land mag.

En logica en Fransen?? In het BX tijdperk was er geen touw aan vast te knopen. Zelfde uitvoering en bouwjaar en toch ander soort merk onderdeel bv.

Bob

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook