multie riem
bluediscus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 24 juli 2007 11:51 PM

hallo mede citroen rijders, mijn multiriem was zondag geknapt, ik had dat pas door toen de auto moeite had met de motor op gang te houden
toen viel me op dat de ramen niet meer deden, dus de ACCU HELEMAAL LEEG GEREDEN, en geen lampje dat gaat branden Confused  zal wel kapot zijn
maar goed, ik heb gisteren er een nieuwe op gezet met wat frustraties omdat ik hem op de camping had staan in het gras, snap je

later reed ik naar huis en wat denk je.. rammelent en scheurent geluid
het wiel dat de helemeut aandrijft zit een losse poelli op.  klopt dit>? hoort dit zo ?
nou ik dacht hij zal wel te los zitten maar de riem is daar door weer geknapt.  Rolling Eyes dus ik doe iets fout of vergeet iest wat tipisch citroen is..
alle info is welkom. morgen probeer ik het weer, c a 15 euro weer

gn marco

Saxo.. no limits Smile

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 25 juli 2007 11:31 PM
  [ # 1 ]

nou nee dit hoort echt niet los te zitten.
de multiriempoulie zit met drie bouten op het krukastabdwiel voor je distributie.
als die drie bouten los zitten wordt de poulie waarschijnlijk nog wel meegedraaid maar wel scheef.

maar het kan ook nog zijn dat het hele krukastandwiel loszit.

goed controleren en vastzetten voor je de motor weer aanzet, want de boel kan echt goed stuk met dit soort grappen

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

bluediscus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 31 juli 2007 04:19 PM
  [ # 2 ]

klopt helemaal alleen de poelie is al afgrijnzend duur !! Evil or Very Mad  290€ excl en niet leverbaar door nl dealers, dus ik vang naar altenatieven
demontage bedrijven enz. enz

zal wel een gouden poelie zijn.. 

update volgt

gr marco

Saxo.. no limits Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2007 08:06 PM
  [ # 3 ]
bluediscus schreef:

klopt helemaal alleen de poelie is al afgrijnzend duur !! Evil or Very Mad  290€ excl en niet leverbaar door nl dealers, dus ik vang naar altenatieven
demontage bedrijven enz. enz

zal wel een gouden poelie zijn..

Die poellies zijn inderdaad erg duur Confused

De ZX1.4i type-2 met stuurbekrachtiging heeft dezelfde poellie, ook met 3 boutjes.
Deze zijn wel hier en daar te vinden op de sloop.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook