Hey,
Ik ben er nu een tijdje achter waarom mn zx op 3 cilinders reed, dit kwam om dat de bougieaansluitingen(of hoe je het ook mag noemen) niet meer goed klemde bij 1 van de 4 bougies.
Nu vroeg ik me af of hier iemand is die voor mij een setje goeie bougiekabels met aansluitingen heeft liggen? En een Bougiesleutel(die wel past) zou ook wel handig zijn.
Of kan ik het beste ff vragen hoeveel zoon nieuw setje kost bij de dealer, of is dat aan de dure kant?
Nou ik ga maar weer eens werken,
Laterz,
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
ZX-Cruiser schreef:Bougiekabels Die zitten er niet op…
De bougies worden direct aangestuurd door een bobine die er direct op geklikt zit.
Deze gaan wel vaker stuk en dan loopt ie op 3 poten ja. Dus even meten welke stuk is (of hij moet echt fysiek stuk zijn), multimeter d’r op en kijken of ze tussen 0.5 en 1.5 ohm zitten, indien hoger -> STUK.
Eén nieuwe kostte mij de laatste keer een paar jaar terug €70.
Moet ie weer de “ik weet alles van een 16v gozer” uithangen hoor
Magoed ik snap wel dat je die blokjes bedoeld die met zoon buisje over je bougie heen klikken. Ik weet welke het is maar kan je niet gewoon ergens zoon nieuw ding kope zonder kabel? want je kan hem van de kabel los halen? en elke week dat ding weer aanduwen is ook niet alles:s magoed.
hoe krijg ik in godsnaam die bougies eruit cruiser? die zitte zo diep…(niet doordenken )
Greetz
Dat ding is dus één bobine en die kan je dus los kopen voor +/- €70,-. Daar krijg je verder niets bij.
Bougies haal je los met een bougiedop + verlengstuk en ratel.
wat is de maat van de bougie, want ik weet ook niet precies welke maat sleutel ik nodig heb;) verlengstuk heb ik wel enzo maar kweet niet of ik precies die maat dop heb, en het moet nog een extra smalle zijn ook geloof ik…
Maja bedankt voor de info;) greetz.
Marc
Je hebt “speciale” bougiedoppen. Weet de maat niet 100%, maar ik geloof dat het 16mm is. Iig de smalle variant.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tot nu toe is elke PSA een 16mm bougie.. dus deze dan ook denk ik…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard