Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoeveel tanden heeft die nieuwe Valeo starter?? maken ze die niet voor beide modellen van oude starters, van de DS?
Zou wel jammer zijn,als je het goede model niet hebt,want dan moet er je motor uit om het vliegwiel te vervangen!! en dan word ‘t wel een dure Valeo starter
9 tanden, dus volgens mij niet voor de oude types.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:dan moet er je motor uit om het vliegwiel te vervangen!! en dan word ‘t wel een dure Valeo starter
Nee, enkel de bak moet er dan even af. het blok kan blijven zitten. voor de geoefende beun een dagje werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:dan moet er je motor uit om het vliegwiel te vervangen!! en dan word ‘t wel een dure Valeo starter
Nee, enkel de bak moet er dan even af. het blok kan blijven zitten. voor de geoefende beun een dagje werk.
Ja en een ander koppelingetje…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:dan moet er je motor uit om het vliegwiel te vervangen!! en dan word ‘t wel een dure Valeo starter
Nee, enkel de bak moet er dan even af. het blok kan blijven zitten. voor de geoefende beun een dagje werk.
Ja! daar zeg je het, voor de beun!!
Niet iedereen is de beun
Dus vind ik het in geval van, als het vliegwiel moet vervangen worden,en dan als men toch bezig is,ook nog maar eens de koppeling,dan is het een dure startmotor
op deze foto van alweer 7 jaar geleden kun je dan goed zien dat je een hoop ruimte (over) hebt met de valeo:
p.s. werkt nog steeds
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kijk, dat zie ik graag. Dan hoef ik ook niet zo te hannesen met dat hitteschild. Bij mij zat de startmotor namelijk ook in de weg om het hitteschild tussen de carrosserie en de vlampijpen uit te wringen.
Morgen de startmotor ophalen, vrijdagavond inbouwen, zaterdag de uitlaat weer vastzetten (gaat iets makkelijker als je hydraulische druk hebt) en dan kunnen we weer rijden, EINDELIJK..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nu je er toch bent: Even goed naar de plusdraad kijken en eventueel vervangen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik heb de mijne gisteravond in gebruik genomen. Man wat een verschil. Zo’n Valeo laat het vliegwiel rondhuilen (even geprobeerd met de gasknop in het midden, anders slaat ‘ie meteen aan en is de lol er weer van af).
Het monteren van de Valeo is een eitje. Alleen dacht ik ‘slim’ te zijn om later de drie M5 boutjes van het hitteschild erop te schroeven. Dat ging niet zo handig. Eerst doen dus. Het op zijn plaats schuiven van het hitteschildje is toch weer een gevecht. Ook de kabel heb ik vervangen voor een nieuwe, dikkere kabel. De oude was bij de uitlaat wat bros geworden.
Et maintenant…en route
Ik vervang ook meteen de kabel hoor, nu heb ik er toch alles uit liggen. Deze heb ik ook al besteld bij CTA. Morgen alles ophalen en dan kan ik aan de slag.
Dat van die boutjes van het hitteschild is wel een goede. Die zal ik eerst een stuk indraaien voordat ik de startmotor erin zet.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bas schreef:Ik vervang ook meteen de kabel hoor, nu heb ik er toch alles uit liggen. Deze heb ik ook al besteld bij CTA. Morgen alles ophalen en dan kan ik aan de slag.
Dat van die boutjes van het hitteschild is wel een goede. Die zal ik eerst een stuk indraaien voordat ik de startmotor erin zet.
Vergeet ook niet het schuifstekkertje door te lussen naar de DIKKE schroef,waar uw dikke kabel op komt!Want ik dacht dat je geen stuurdraad had vermoed ik??
Klopt, als ik de huidige startmotor bekijk, hebben ze dat daar ook gedaan. Wat voor kabel kan ik daar eigenlijk voor gebruiken, ik neem aan dat een standaard stukje stroomkabel niet voldoende is.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bas schreef:Klopt, als ik de huidige startmotor bekijk, hebben ze dat daar ook gedaan. Wat voor kabel kan ik daar eigenlijk voor gebruiken, ik neem aan dat een standaard stukje stroomkabel niet voldoende is.
Wel hoor, iets van 2,5 mm² is goed!
OK, vanochtend de startmotor opgehaald en een nieuw startrelais voor aan mijn accu. Eens zien of we dat morgenavond of zaterdag eens kunnen gaan monteren. Het enige wat ik als “probleem” zie is dat het lijkt alsof de kabel van het nieuwe startrelais korter is dan de huidige kabel en dat ik dus een stuk kabel te kort ga komen, maar dat zien we wel als het zover is. Ik heb nog even bij Dirk Sassen op de site gekeken maar het moet wel passen schijnbaar.
Ik houd jullie op de hoogte.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:OK, vanochtend de startmotor opgehaald en een nieuw startrelais voor aan mijn accu. Eens zien of we dat morgenavond of zaterdag eens kunnen gaan monteren. Het enige wat ik als “probleem” zie is dat het lijkt alsof de kabel van het nieuwe startrelais korter is dan de huidige kabel en dat ik dus een stuk kabel te kort ga komen, maar dat zien we wel als het zover is. Ik heb nog even bij Dirk Sassen op de site gekeken maar het moet wel passen schijnbaar.
Ik houd jullie op de hoogte.
als ie echt korter is den kan ik je wel vertellen waar ‘m dat in zit:
deze zijn bedoeld voor de serie waarbij de accubak rechts zit (kon zo’n 10 jaar geleden ook eens 1 kopen maar toen werd mij dit verteld dat dit de reden is waarom de kabel korter is).
kabel kun je eenvoudig vervangen door een langere 10mm2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.