Op verzoek van Ricolt nog een paar foto’s van de PDA in zijn Brodit houder.
mpostma schreef:Op verzoek van Ricolt nog een paar foto’s van de PDA in zijn Brodit houder.
Lijkt niet echt strak afgewerkt te zijn of lijkt dat maar zo?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:
Lijkt niet echt strak afgewerkt te zijn of lijkt dat maar zo?
Verder nog wat te zeuren?
mpostma schreef:BX19TZI schreef:
Lijkt niet echt strak afgewerkt te zijn of lijkt dat maar zo?
Verder nog wat te zeuren?
Whaha sorry je hebt gelijk ik zal niet gaan zeuren.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Vanochtend de Turbo D12 gespot, al slapend wachtend op z’n eigenaar. Blijft een mooie wagen .
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:Op verzoek van Ricolt nog een paar foto’s van de PDA in zijn Brodit houder.
Thanks! Mooi systeem, eens kijken of er ook een houder voor mijn N73 leverbaar is!
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb het spul besteld bij http://www.pdaplus.nl. Het werd vrij snel geleverd. Er zijn trouwens 2 dashboard specifieke proclips voor het BX dashboard. De variant die ik heb klemt rechts op het kachelpaneel en de andere variant zit in het midden van het kachelpaneel. Nadeel is dat die gelijmd moet worden en dat zag ik zelf wat minder zitten.
Bestelnummers.
Mijn proclip: (rechts geklemd op het ventilatiepaneel)
http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=851577&sortiment=null
Alternatieve proclip (in het midden op het ventilatiepaneel gelijmd)
http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=851910&sortiment=null
Ik heb er een actieve houder bij besteld. Je had hier ook weer 2 varianten. Eentje met een kabelaansluiting die je kan aansluiten op de kabelboom of een variant met een sigarettenaanstekerplug. Ik heb de laatste besteld, maar er toch maar voor gekozen om hem onzichtbaar weg te werken.
Edit: zojuist een rijtje onderdelen opgehaald.
- multieriemspanrol (xantia 1.9d geval)
- 2 waterslangen: van en naar de brandstofpomp. Die zijn aardig poreus
Ik had nog een multieriem op reserve liggen en een 3e waterslang, dus allemaal fijne onzichtbare meuk maar als het kapot gaat ben je zuur.
mpostma schreef:
Edit: zojuist een rijtje onderdelen opgehaald.
- multieriemspanrol (xantia 1.9d geval)
- 2 waterslangen: van en naar de brandstofpomp. Die zijn aardig poreusIk had nog een multieriem op reserve liggen en een 3e waterslang, dus allemaal fijne onzichtbare meuk maar als het kapot gaat ben je zuur.
Check.
Ook deze zooi weer gemonteerd. Ik dacht met eerdere visuele inspectie gezien te hebben dat de multieriem begon te rafelen. Hier bleek echter niks van: geen reden dus om hem al te vervangen.
Gelijk even de motor zonder multieriem laten lopen. As je de riem losmaakt en de hd pomp dus niet meeloopt, dan klinkt t als een bijna nieuwe motor. Zodra je de multieriem laat meelopen lijkt het wel een 35 jaar oude Ford Escort diesel met 2.3 miljoen stadskilometers op de (teruggedraaide) teller. En dat komt allemaal uit de HD pomp. Gek is dat, dat dit ontzettend rauwe geluid is ontstaan sinds dat ik een tijd geleden een Xantia drukregelaar+debietverdeler heb gemonteerd.
Met montage va neen nieuwe multieriempoelie kan ik die in elk geval uitsluiten en hij piept en knarst nou niet meer. Zo goed was die oude poelie ook niet meer.
Verder de koelwaterslangen gemonteerd. 2 naar/van de dieselpomp (heeft alleen Bosch) en nog een slang tussen het ding waar de bovenste radiateurslang op zit aangesloten en de cilinderkop.
1 slang was al eens geknapt, moest een bochtje zijn, maar had ik even tijdelijk een universeel stuk tussengezet dat niet helemaal mooi aansloot en bovendien iets kneep omdat het geen bochtje was.
de 2 slangen naar de dieselpomp waren tijdbommetjes. Allebei zo gaar als het maar zijn kon en bij 1 was de slangklem al bijna door de slang heen. Beslist niet te vroeg geweest met vervangen.
Nou eens kijken of het kreng ook lekdicht blijft.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je zou de HD pomp electrisch aan kunnen gaan drijven… als volgende project, dan kan ie al omhoog gaan komen als je de auto van het slot haalt….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Je zou de HD pomp electrisch aan kunnen gaan drijven… als volgende project, dan kan ie al omhoog gaan komen als je de auto van het slot haalt….
Inmiddels gilt het multi-riempje alweer. Heeft zich blijkbaar toch nog even kunnen zetten, met als gevolg dat ie weer wat losser staat.
@S-P: op mechanische aandrijving heb ik niks tegen. maar die onsjieke rammels vind ik niet wat. Maar ik krijg de indruk dat het niet aan de aandrijving ligt, maar waarschijnlijk aan de pomp zelf. Next project. 2 uitgangspomp + anti-sink
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat kan ook… maar anti-zink heb ik nooit zo begrepen. Allemaal extra rommel die alleen belangrijk is bij het wegrijden…. doe het dan gelijk goed… next project 3. BX 2.1 td12 activa…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ja dat kan ook… maar anti-zink heb ik nooit zo begrepen. Allemaal extra rommel die alleen belangrijk is bij het wegrijden…. doe het dan gelijk goed… next project 3. BX 2.1 td12 activa…
Haalbaarheid is ook zoiets Antisink is met zo’n 2 uitgangspomp wel handig omdat er dan nog maar 2 plunjers voor het veersysteem werken. Daardoor duurt het opstijgen aanzienlijk langer. En ach.. het is er makkelijker in te bouwen dan zoiets als anti-sink.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm…. 2 uitgangen + t stuk is 1 uitgang, toch . Ok ik geef toe ik probeer je alleen maar aan een groter projekt te krijgen ...
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Hmmm…. 2 uitgangen + t stuk is 1 uitgang, toch . Ok ik geef toe ik probeer je alleen maar aan een groter projekt te krijgen ...
Hehe, wel een 2uitgangen pomp met als doel de debietverdeler eruiit te kunnen halen.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
sans-pareil schreef:Ja dat kan ook… maar anti-zink heb ik nooit zo begrepen. Allemaal extra rommel die alleen belangrijk is bij het wegrijden…. doe het dan gelijk goed… next project 3. BX 2.1 td12 activa…
Mag ik voor ditzelfde project dan het gebruik van een 2.2 HDI 16 aanbevelen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!