Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Knappe auto’s zeg!!!!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
eigenlijk waren we benieuwd naar foto’s van dakjes waar nog wat onder zit.
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ja wup, die veerbollen kenne we nou wel… het dak zeg ik je HET DAK!
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hij had natuurlijk wel een rollbar in de auto… met een gewone DS was het misschien anders afgelopen
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
fluidphreak schreef:Hij had natuurlijk wel een rollbar in de auto… met een gewone DS was het misschien anders afgelopen
Ik vermoed dat een crossauto hieraan moet voldoen,of anders word ie niet toegelaten in België!! Voor Nederland hetzelfde vermoed ik?
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo zijn er wel meer eisen aan verbonden, zoals de accu en brandstoftank in, dus niet onder de auto bijvoorbeeld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
idd en niet maar dan 5liter benz ofzo? en soms radiateur achterin
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Erato schreef:Lelijke Eend schreef:Welke &*$%#*^)@ gaat nou crossen met zo’n mooie klassieker ? ! ? !
Helemaal mee eens. Godslaster
Tja dat heb ik ook genoeg naar mijn hoofd gekregen toen ik onlangs nog een DS gebruikte voor de autosport.
Echter was het een exemplaar die zou krokant als een rol beschuit was, motor was gaar evenals de bak.
Het hele ding werd bij elkaar gehouden door de rollbar en wat pijpen ijzer.
Niks meer aan te redden en rijp voor de sloop.
Dus dan kan je er toch best nog even mee raggen, en later inleveren bij de sloop?
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mee eens Mike! Beter om er dan nog effe mee te lachen en ‘m een glorieus afscheid te geven dan ‘m roemloos en jankend naar de sloop te brengen.
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Daan88 schreef:idd en niet maar dan 5liter benz ofzo? en soms radiateur achterin
Dat is geen eis, maar gewoon praktische, omdat hij anders nogal snel leegloopt…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Erato schreef:Beschuit, ja dat is inderdaad wel bros. Ach het is zo’n gevoel wat je krijgt als je een DS over de kop ziet gaan. Had ik ook toen ik de film de “Da Vinci Code” zag. Daar komt een frontale botsing in voor met een (ook bros?) DS, de film verloor direkt aan waardering bij mij. Ik weet het het zit diep . Psychotherapie hielp ook al niet
Ach in de jaren 70 was de DS een gewone oude wagen en toen werd er ook niet om gehuild als ie kapot ging op de cross.
Welke oud gediende weet niet de verhalen van de cross bij Wevershoofd?
Daar werden DSen in de cross verboden omdat ze altijd hun plaatwerk verloren.
Tja en als je nou zo,n oud orgel hebt wat al niet meer te redden is, make fun out of it!!!!
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 403
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
mike schreef:
Ach in de jaren 70 was de DS een gewone oude wagen en toen werd er ook niet om gehuild als ie kapot ging op de cross.
Welke oud gediende weet niet de verhalen van de cross bij Wevershoofd?Daar werden DSen in de cross verboden omdat ze altijd hun plaatwerk verloren.
Tja en als je nou zo,n oud orgel hebt wat al niet meer te redden is, make fun out of it!!!!
Ik weet nog donders goed dat ze met die snoeken crosste, ik kom namelijk uit wervershoof. Toendertijd had je Crossteam `Onderbroek`, die uitsluitend met snoeken crosste. Ze waren heer en meester op de baan, ze duwden alles eruit en eraf en reden gewoon zelfs al ze gebroken waren. Ook buiten de baan waren ze sterk, de avond voor de cross had je in wervershoof een optocht van de cross autos en vaak kwam het voor dat mensen hun auto nog niet lopend hadden en dan zag vaak snoeken twee autos tegelijk op te douwen.
Toen is mijn interesse voor de ds ontstaan ), ik ben nu 30, ze vielen onwijs op tussen de renault 16,s, kar 70,s, etc..
Tegenwoordig heb ik contact met de mensen die met die autos crossten en ben zelfs met hun naar Parijs geweest.
Ook hun crossten meestal met afgeschreven exemplaren die ze uit belgie haalden. De goede onderdelen werden eraf gehaald en verkocht. Zo konden goedkoop crossen.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Weet jij er nog foto,s van te bemachtigen?
Ajeto!!!