7 van de 36
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Goofblikscha’s DIGIT Update.
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 01 augustus 2007 09:27 PM
  [ # 91 ]

Zo, vandaag lekker met de mechanische kant van het verhaal geknooid.
Als eerste de olie ververst, alsook het filter. De olie die er uit kwam was goed zwart, en was hard aan vervanging toe….
Aan de onderkant van de auto zag ik dat de krukaskeerring bakzijde wat lekt (niet dramatisch) maar gelukkig was de distributie zijde van het blok kurkdroog. Ik heb ook de distributie riem even bekeken; zag er nog goed uit (geen rafels, scheurtjes of droogtesporen) desalniettemin wordt deze zsm vervangen, maar ik kan hem nou in ieder geval starten ed zonder bang te hoeven zijn…

Ik heb ook het stuurascarosserierubber weer op zijn plek gedrukt, wat een verschil Shocked  een rust in de auto, niet normaal…

Oja over de koppeling; ik kan er prima mee overweg, maar lekker zit het inderdaad niet. Nou kwam ik er net achter dat het palletje van de koppeling (tussen bak en koppelingskabel) er scheef tussen zit, en kleiner is dan ik me kan herinneren van andere bx’en.. Dit zou verklaren waarom je de koppeling zo ver moet intrappen Exclamation  Morgen maar even een orgineel busje er tussen zetten, kijken hoe of wat… Voor morgen staat ook het afstellen van de versnellingspook op het programma.

Edit: oja het remblokkenlampje knipperde af en toe, maar het bleek dat de kabels van dit systeem in de buurt van de uitlaat gesmolten zijn…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 augustus 2007 09:35 PM
  [ # 92 ]
GoofBlikscha schreef:

het afstellen van de versnellingspook op het programma.

wat ga je er aan afstellen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 augustus 2007 09:36 PM
  [ # 93 ]
McDean schreef:
GoofBlikscha schreef:

Ik wil zorgen dat de achteruit weer bereikbaar wordt….
(de pook staat in de vrij geheel naar links, en dat moet weer midden worden)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 augustus 2007 09:50 PM
  [ # 94 ]
GoofBlikscha schreef:
McDean schreef:
GoofBlikscha schreef:

aaah ok

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 augustus 2007 10:44 PM
  [ # 95 ]
GoofBlikscha schreef:
McDean schreef:
GoofBlikscha schreef:

Hoe zet je hem nu in de achteruit dan?

Btw. mooi bezig met die digit Cool  Goed dat je hem van slopershanden hebt gered Wink Durven ze wel, een digit martelen!  Twisted Evil

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 01 augustus 2007 11:06 PM
  [ # 96 ]
GoofBlikscha schreef:

Zo, vandaag lekker met de mechanische kant van het verhaal geknooid.

Oja over de koppeling; ik kan er prima mee overweg, maar lekker zit het inderdaad niet. Nou kwam ik er net achter dat het palletje van de koppeling (tussen bak en koppelingskabel) er scheef tussen zit, en kleiner is dan ik me kan herinneren van andere bx’en.. Dit zou verklaren waarom je de koppeling zo ver moet intrappen Exclamation  Morgen maar even een orgineel busje er tussen zetten, kijken hoe of wat… Voor morgen staat ook het afstellen van de versnellingspook op het programma.

Edit: oja het remblokkenlampje knipperde af en toe, maar het bleek dat de kabels van dit systeem in de buurt van de uitlaat gesmolten zijn…

Dan heb jij weer mazzel , ik zei je al : ” voor hetzelfde geld is het de gaffel o . i . d ”  Wink

Ja dat afstellen van die pook hadden de mannen moeten doen tijdens het monteren van het blok , en die gesmolten kabel Confused  ach wat zal ik zeggen Mr. Green

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 augustus 2007 11:09 PM
  [ # 97 ]
knäckor schreef:

Goed dat je hem van slopershanden hebt gered Wink Durven ze wel, een digit martelen!  Twisted Evil

Ja dat lef kon ik nog net opbrengen Laughing  Laughing  Laughing

Ach ik ben blij dat Lars hem nu heeft , is ze toch nog goed terecht gekomen Wink

Van de week wordt die andere Digit van onze zuiderburen gebracht , ik zit te denken aan een kettingstuur , vleugeldeuren en neon verlichting erin en eronder , heeft iemand nog meer smaakvolle tips voor mij Confusedbanana

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 augustus 2007 12:29 AM
  [ # 98 ]
benjamin schreef:

heeft iemand nog meer smaakvolle tips voor mij Confusedbanana

dobbel stenen aan de binnenspiegel Laughing

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 99 ]
benjamin schreef:
knäckor schreef:

Goed dat je hem van slopershanden hebt gered Wink Durven ze wel, een digit martelen!  Twisted Evil

Ja dat lef kon ik nog net opbrengen Laughing  Laughing  Laughing

Ach ik ben blij dat Lars hem nu heeft , is ze toch nog goed terecht gekomen Wink

Van de week wordt die andere Digit van onze zuiderburen gebracht , ik zit te denken aan een kettingstuur , vleugeldeuren en neon verlichting erin en eronder , heeft iemand nog meer smaakvolle tips voor mij Confusedbanana

Bouviers achterin?

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 augustus 2007 12:37 AM
  [ # 100 ]

En een zak met 2 gaten over je kop zodat niemand je herkent

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten

Gepost: 02 augustus 2007 12:51 AM
  [ # 101 ]

Goed weer even over de auto zelf.

Ik heb een plip op de kop weten te tikken! Kan hem deze week ophalen Very Happy

Ik liet de digit net even lopen, en toen sloeg hij af, en was met geen mogelijkheid meer te starten Shocked accu leeg gestart enz. Dus starthulp er bij, vonk gechekt, brandstof gechekt, alles prima… Starten, en hij slaat meteen weer aan…. (wel veel rook uit de uitlaat, rook nergens naar)
Geen idee wat het was, hij loopt nou weer perfect..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 augustus 2007 03:11 AM
  [ # 102 ]
GoofBlikscha schreef:

Goed weer even over de auto zelf.

Ik heb een plip op de kop weten te tikken! Kan hem deze week ophalen Very Happy

Ik liet de digit net even lopen, en toen sloeg hij af, en was met geen mogelijkheid meer te starten Shocked accu leeg gestart enz. Dus starthulp er bij, vonk gechekt, brandstof gechekt, alles prima… Starten, en hij slaat meteen weer aan…. (wel veel rook uit de uitlaat, rook nergens naar)
Geen idee wat het was, hij loopt nou weer perfect..

Een tijdje geleden was ik in Amsterdam Confused  en daar sloeg de auto opeens af , ik nog een beetje (met 100 +) gas geven , beetje kloten met het contactslot , maar nix Crying or Very sad  , opeens een pleurisklap , uitlaat ontploft en nooit meer starten dat lijk Twisted Evil

Heb het ding weg laten slepen en laten repareren , draadje bij de ontsteking naar de klote , je weet wel dat draadje met dat stekkertje (geen idee hoe dat heet) , nieuw (lees gebruikt) draadje eraan en weer lopen als een nieuwe Wink

Misschien zit daar het probleem wel , toen het ding in Amsterdam Confused  afsloeg rookte hij/zij ook als een waterpijp Wink

Mocht dat nou het probleem zijn laat me dat dan even weten want dan zal ik die gasten die het ding hebben gerepareerd even bellen en vragen om het op te lossen Wink

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 augustus 2007 03:14 AM
  [ # 103 ]
PrutsyLJ schreef:

Heb ik helemaal niet nodig knul , ik heb toch schijt aan de hele wereld en dus ook aan jou en elke Digit die op mijn pad komt FU

Kan bijna niet wachten tot ik die Belg kan verzieken , wordt die van Lars en anderen wel weer meer waard Mr. Green

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3837

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 augustus 2007 03:17 AM
  [ # 104 ]
benjamin schreef:
PrutsyLJ schreef:

Heb ik helemaal niet nodig knul , ik heb toch schijt aan de hele wereld en dus ook aan jou en elke Digit die op mijn pad komt FU

Kan bijna niet wachten tot ik die Belg kan verzieken , wordt die van Lars en anderen wel weer meer waard Mr. Green

beter idee:
gewoon doneren aan alle digitrijders en kaal laten plukken!
(tenminste alstie donkergrijs is, want dan kan ik nog wel een deurtje gebruiken…...)

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 augustus 2007 03:18 AM
  [ # 105 ]

Toch vind je het iedere keer weer nodig om te reageren. Dus helemaal koud laat het je ook niet.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

7 van de 36
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook