metro2005 schreef:
ligt het trouwens aan mij of lopen er hier een hoop mensen rond met het idee om hun BX opnieuw te (laten) spuiten??
vindt dat maar eens bij een ander automerk bij auto’s van minstens 10 jaar oud
Dat zijn dan waarschijnlijk (bijna) allemaal eigenaren van een rode BX?
Mijn donkerblauwe ‘93 Deauville zit nog perfect in de lak
Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel slecht in de lak zittende BX-en (behalve vuurrood en rouge delage, ook zo’n rotkleur die ik op mijn Visa had, plus nog een vage blauw-paarse kleur -niet metallic- die eind jaren ‘80 plots veel opdook )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:metro2005 schreef:
ligt het trouwens aan mij of lopen er hier een hoop mensen rond met het idee om hun BX opnieuw te (laten) spuiten??
vindt dat maar eens bij een ander automerk bij auto’s van minstens 10 jaar oud
Dat zijn dan waarschijnlijk (bijna) allemaal eigenaren van een rode BX?
Mijn donkerblauwe ‘93 Deauville zit nog perfect in de lak
Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel slecht in de lak zittende BX-en (behalve vuurrood en rouge delage, ook zo’n rotkleur die ik op mijn Visa had, plus nog een vage blauw-paarse kleur -niet metallic- die eind jaren ‘80 plots veel opdook )
deze bx eigenaar heeft een groene bx met onwijs slechte lak op bovenopliggende delen (motorkap, dak ed)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
deze bx eigenaar heeft een groene bx met onwijs slechte lak op bovenopliggende delen (motorkap, dak ed)
Da’s dan een minder vaak voorkomende klacht lijkt me (voor die kleur dan), maar als het echt “onwijs slecht is” wel vervelend ja.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Wat kost dat nou, je hele voiture over laten spuiten?
Wat kost dat nou, je hele voiture over laten spuiten?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar…
eurootje of 1000
gti_styling84 schreef:eurootje of 1000
als je hem gestript, geschuurd en geplamuurd aanleverd ja
anders mag ja dat maal 3 of 4 doen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ik denk dat nog wel mee valt, want tegenwoordig is het een hype om je auto te laten overspuiten dus veel bedrijven concureren met elkaar waardoor de prijs laag is , alleen heb je soms slechte spuiters,
hier in rotterdam kan je voor 1500 euro je auto laten overspuiten alleen wat het resultaat is ,
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
gti_styling84 schreef:eurootje of 1000
Voor dat geld repareren ze ook kleine schades en hoef je de auto niet te strippen
Mits het een goede spuiter is natuurlijk!
P.s. incl verf.
Mijn auto wordt dit jaar ook gespoten.
Maar dat is echt nodig omdat de motorkap,zijscherm (schade), spoiler en koplampen een te donkere kleur rood gespoten zijn. Ook wil ik de spiegels, bumperstrips, zijskirts, evt wielkastverbreders (van de BX-sport, als ik ze kan vinden) en de deurgrepen spuiten.
ZX-Cruiser schreef:cwg schreef:ieksEmmu schreef:Wat kost dat nou, je hele voiture over laten spuiten?
Die toko is een voorbeeld van tè goedkoop, heb er negatieve verhalen over gelezen.
Zo goedkoop is hij anders niet.
Probleem is dat jullie te snel naar een autoschadeherstelbedrijf of spuiter gaan, die vragen gewoon veel te veel
Maar er zijn hier meerdere mensen op het forum die hun auto willen laten spuiten.
Citrofiel!ik? is autoschadehersteller geweest en kan spuiten. Is het dan niet een idee om met z’n allen gezamenlijk een spuitcabine te huren een week?
goedkoop is altijd duurkoop. Spuiters die ZO prijslijsten op het internet hebben staan heb ik niet heel erg hoog. Als je als bedrijf openlijk adverteert met budget-behandelingen (rubbers afplakken, met de kans dat de verf eraf komt, ik citeer!!) denk ik niet dat je ver komt. Een fatsoenlijke spuiter zal dat soort opdrachten niet eens aannemen. Wel kan je met een bedrijf kostendrukkende maatregelen afspreken. Zelf uitkleden, een ” in de verloren uurtjes” opdracht afspreken , zonder bonnetje etc…. Dit soort bedrijven zijn wel aardig voor oudere auto,s waarmee je toch maar nog een jaartje of 2 wilt rondrijden en er net even iets beter mee wilt uitzien,of een spoilertje ofzo. Maar een goede auto of een restauratieproject durf ik hier niet binnen te rijden. Een goede spuiter hoeft zichzelf zo niet te adverteren, die heeft zijn klanten van mond-op-mond reclame…. Als je dan toch overgaat op geld uitgeven voor een hele spuitbeurt, spaar dan ff door voor een betere behandeling. Je kan beter met een verbleekte of licht geroeste auto doorblijven rijden, dan met een slecht gespoten waar je je centjes in hebt zitten, ziet er niet uit vind ik
Dit is mijn mening over budget-spuiterijen, wie weet is dit wel een goed bedrijf, dus hang me er niet aan op.
Interessant zo’n spuitdiscussie. Vooral omdat ik een vaalrode BX heb, die ook nog eens een achterbumper heeft die zwaar is aangetast door de LPG-dampen gedurende 15 jaar
Ik heb afgelopen week in de aanbieding van de HEMA een rode spuitbus gekocht voor € 3,50 waarmee ik de achterbumper in ieder geval ietsje beter eruit wil laten zien. Ik weet goed dat mijn BX nooit de mooiste BX ter wereld zal worden, maar ik wil wel van die vreselijk lelijke vaalrode hoek van de bumper af.
Kan iemand mij zeggen hoe ik precies de bumper moet behandelen alvorens te gaan spuiten? Schuurpapier? Hoe droog te maken? Etc, alle tips zijn welkom.
Hier gaat het dus om:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
robb schreef:BX16v schreef:EJXcr
EJX is volgens de Motip Kleureninfo Rouge Furio 1986 met als Motipnummer 41350. Er is bij gecodeerd dat “kleurvarianten mogelijk zijn”.
Krijg je dat weer…...
Volgens mij de meest voorkomende kleur onder AX/BX/ZX
En dat van die kleurvarianten is inderdaad klote, daar heb je niet veel aan. De lakstift die ik bij de dealer heb gehaald is wel de goede kleur.
Zou je deze kleur kunnen laten inscannen bij de gamma/praxis en dan een spuitbusje met deze kleur laten mengen :
Ik vraag me af of een spuitbus wel mogelijk is? of kun je het alleen in blik meekrijgen :
De meeste rode BX’en zijn Rouge Furio (je hebt ook nog Rouge Delage en Rouge Opéra enzo…), maar binnen Rouge Furio heb je dus ook nog EJXcR en EJXcS. Mijn BX is van de laatste:
Ik zie wel wat voor resultaat m’n spuitbus oplevert: het kan niet slechter worden dan dat het nu is in ieder geval…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX