DS of CX met stickers door Afrika?
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 januari 2005 05:07 AM

Vandaag gespot door een vriend van mij een Rally-achtige DS die volbeplakt was met stickers en voorzien van het oude logo op de deuren (blauw/geel). Deze auto was van een klant die eten kwam halen in zijn afhaaltent, de eigenaar vertelde dat hij met deze “Snoek” dwars door Afrika is gereden.

Ik heb zo mijn twijvels of het wel een DS was, ik dacht meer aan een CX en na lang vragen over de details en foto’s kwam hij met de opmerking dat de klant zelf zei dat het een “snoek” is. Klinkt niet echt geloofwaardig meer zou ik zeggen, voor iemand die absoluut geen verstand heeft van Franse automobielen. Volgens hem had deze “snoek” dubbele koplampen, ipv achter glas, wellicht een amerikaanse uitvoering???

Iemand enig idee of er een dergelijke DS rondrijdt die volgeplakt is met stickers en door Afrika is geweest Confused:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand een DS ernstig toetakelt door vol te plakken met stickers.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 14 januari 2005 06:41 AM
  [ # 1 ]

Dat kunnen deze CX’en zijn. Maar hoe komt zo’n wagen dan in godsnaam in NL terecht ConfusedConfused:  Hoort eigenlijk in een Frans museum thuis…

Profiel  

Gepost: 14 januari 2005 11:46 AM
  [ # 2 ]

Toeval wil dat ik van de week een tip kreeg van iemand die zei dat er een blauwe rally DS op de ‘s Gravendijkwal te Rotterdam zou staan, ik heb em alleen nog niet gezien. Wellicht dezelfde?

gr.martijn

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 januari 2005 11:55 AM
  [ # 3 ]
XBXG schreef:

Dat kunnen deze CX’en zijn. Maar hoe komt zo’n wagen dan in godsnaam in NL terecht ConfusedConfused:  Hoort eigenlijk in een Frans museum thuis…

Deze is geloof ik een van de wagens uit de Rallye du Senegal uit 1977. Alleen de lampopstelling doet mij een heel klein beetje twijfelen, kleurstelling klopt wel. Ik weet dat er niet al te lang geleden een van de originele 5 autos uit die geweldige Rally in gedemonteerde staat hier in Nederland te koop werd aangeboden. Het kan natuurlijk die auto geweest zijn. Maar, er bestaan Rally DS’en, Rally CX’en, ingekorte Rally DS’en, ingekorte Rally SM’s enzovoort…. ik meen dat de DS’en en SM’s in die kleur blauw (Bleu Camargue?) waren… en vergeet niet dat als je door afrika crosst dat het aannemelijk is dat er een bergje extra koplampen op zaten…. dus ik weet niet of dubbele koplampen een goede indicatie is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 januari 2005 02:41 PM
  [ # 4 ]
CitroenAZU schreef:

Toeval wil dat ik van de week een tip kreeg van iemand die zei dat er een blauwe rally DS op de ‘s Gravendijkwal te Rotterdam zou staan, ik heb em alleen nog niet gezien. Wellicht dezelfde?

Hee dat zou heel goed kunnen, dat is namelijk vlakbij die tent waar hij afhaalvoer kwam halen.
Ik ga vanavond eens rondneuzen daar bij de ‘s Gravendijkwal.

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 14 januari 2005 04:05 PM
  [ # 5 ]

Rally DS

Dit berichtje kwam begin van de week binnen in het ID/DS forum in het topic Start problemen id 19b:

“Ik wil wel eens meekijken naar wat er aan de hand is, als je daar zin in hebt… Ik werk in Leiden en woon in Rotterdam en Amersfoort, dus kom wel eens in de buurt. Ik ben best technisch, dus we zouden samen wel een eindje moeten komen.

Ik heb zelf een ID 19b uit 1967, erg mooi exemplaar, maar die staat nu even in Drachten voor wat (groot) onderhoud. Ik rij nu tijdelijk in een leenauto: een rally DS .

Jelle”

Het lijkt wel of deze DS gespot is in Rotterdam. Jelle is een nieuwe gebruiker met tot nu toe 3 berichtjes, maar wie weet volgt hij dit topic en reageert hij. Anders misschien een PB’tje.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

Gepost: 03 februari 2005 01:11 AM
  [ # 6 ]

Klopt,

ik was al een paar keer op de ‘sGravendijkwal gaan kijken maar trof de Rally DS steeds niet aan en wat denk je….

Jelle zou vanavond bij mij de DS DVD komen “rippen” en ja hoor een heuse Rally DS in de straat. Kon ik toch nog mijn plaatjes schieten. Smile

gr.Martijn

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 03 februari 2005 02:02 AM
  [ # 7 ]
CitroenAZU schreef:

Klopt,

ik was al een paar keer op de ‘sGravendijkwal gaan kijken maar trof de Rally DS steeds niet aan en wat denk je….

Jelle zou vanavond bij mij de DS DVD komen “rippen” en ja hoor een heuse Rally DS in de straat. Kon ik toch nog mijn plaatjes schieten. Smile

gr.Martijn

En waar heb je die plaatjes gepost…?  Rolling Eyes

Profiel  

Gepost: 03 februari 2005 02:25 AM
  [ # 8 ]
Profiel  

Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 03 februari 2005 06:25 PM
  [ # 9 ]

Ja, dat was dus inderdaad de rallyDS waarin ik tijdelijk rondrij… Ik hoop gauw weer mijn eigen ID te hebben natuurlijk, maar het is wel erg cool om zo’n speciale DS onder me te hebben. Ik heb geen idee of ie inderdaad in Afrika is geweest, dat zal ik eens navragen.

Jelle

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 03 februari 2005 07:24 PM
  [ # 10 ]

WOOOW Shocked  Shocked  Shocked

Wat is ie gaaf! (ondanks de roestplekjes…  Rolling Eyes )

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook