Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vind deze velgen wel een succes. Ondanks dat ‘t Sjonnie-velgen zijn en ze lijken op de vorige, zijn ze toch wat ingetogener (al wil je dat misschien helemaal niet )
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Deze velgen zijn idd iets ingetogener dan de spiderplus dingen, en passen doordat ze vlak zijn ook zonder ET aanpassing in de achterwielkappen. Ik moet alleen nog van die dopjes met chevrons voor het midden vinden, die moeten er haast wel zijn, OZ Racing is immers een vrij groot merk…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, zojuist kwam de luchtslang op vol gas los… dat was even schrikken totdat ik door had wat het was… in ieder geval weet ik dat ie goed dicht ge duct taped zit, maar de slangklem wil hem er dus niet helemaal goed op houden… ik moet echt wat gaan klussen met slangen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik vind een CX nou net een van de zeer weinige auto’s waarop wielen van vreemde herkomst afschuwelijk staan. Waarom weet ik ook niet. Misschien ben ik in de loop der jaren teveel purist geworden, misschien is het iets in het ontwerp van de auto. Typisch, eigenlijk.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, aangezien ik 14 inch van geen kan vind rijden, kom ik al gauw uit op iets aftermarket, en deze vind ik nog best aardig er uit zien…. en het rijdt zo ontzettend veel beter.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
cxfanatic schreef:Ik vind een CX nou net een van de zeer weinige auto’s waarop wielen van vreemde herkomst afschuwelijk staan. Waarom weet ik ook niet. Misschien ben ik in de loop der jaren teveel purist geworden, misschien is het iets in het ontwerp van de auto. Typisch, eigenlijk.
In tegenstelling tot de vorige velgen vind ik deze machtig goed staan op de CX.
Ik zou er zelf ook voor kiezen moest ik nog een serie 2 Turbo hebben op de serie 1 zou het volgens mij niet zo goed staan…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik vind ze ook wel wat, alleen die dopjes… eens kijken of de citroen dealer iets heeft in de juiste maat.. In theorie zouden die voor de evasion enzo moeten passen…
Verder zit ik met de kwestie luchtslang… De enige manier om samxo spul te monteren is door te gebruiken:
- 1 reduceerbocht 57->51mm
- 1 t-stuk 51mm (25mm aftap voor de dumpvalve etc)
- 1 verloop 51-57mm
(plus verbindingsstukken dus)
Ik zit er alleen eigenlijk niet op te wachten om de doorsnede van mijn luchtinlaat te verkleinen, dat lijkt me helemaal niet wenselijk. Alleen dan moet ik iets anders verzinnen voor dat T-Stuk.. dus, want die zijn er schijnbaar niet in 57mm.. Misschien ga ik toch maar knippen en snijden in een paar andere slangen… of heel misschien zijn de originele slangen nog wel te krijgen… ik moet toch langs de dealer voor mijn dopjes….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
de dealer heeft zoiets toch niet. je zou bij tuningzaken moeten kijken.
atec in ridderkerk ofzo.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, je weet het nooit. Zegooien ze niet weg immers, het hangt er maar helemaal vanaf hoeveel ze stuk gingen… die samco delen zijn trouwens tuningsdelen, maar dan moet ik dus op een deel van het inlaattraject naar diameter 51mm… en dat lijkt mij niet ideaal.
Mijn slang is niet op het rechte stuk kapot, dus de meest voor de hand liggende oplossing is dan toch maar een andere originele slang zoeken die wel goed is. Die tuningsdelen zijn ook dermate kostbaar, dan dat geen gekke optie is. Ik geef liever wat meer geld uit aan een betere dumpvalve…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo gisteren weer even een nieuwe luchtslang van de intercooler naar het inlaat spruitstuke geplaatst, Van der Laan had zowaar nog een goeie liggen, ben benieuwd hoe lang deze het houdt.
Volgende projectje wordt een aftermarket dumpvalve, maar na overleg met Garage St. Marien wordt het misschien wel een dump-to-atmosphere valve… ik moet alleen nog even nadenken over of dat ook handig is op het moment dat de luchtmete komt te vervallen als er een VEMS op zit, twee kopen wil ik immers het liefst vermijden.
In ieder geval trekt de SV nu indrukwekkend goed. Op naar de volgende stap.
Verder heb ik met de RV het probkeem dat ie soms als je weer gas geeft ‘klunkt’ alsof er in de aandrijflijn iets beweegt…. alsof iets zwaars wat speling heeft.. ik weet niet wat het is, bovenste motorsteun is net vervangen… zou het de onderste steun kunnen zijn? Ik weet het nog niet… iemand ideeen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Wat is het verschil tussen een dumpvalve en een dump-to-atmosphere-valve?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, de terminologie wordt wat door elkaar heen gebruikt. Je hebt eigenlijk recirculatie (de lucht wordt weer in het inlaat traject gedumpt, na de luchtmeter maar voor de turbo, of dump-to-atmosphere en dan gaat lucht gewoon uit het inlaattraject.
Op eerste gezicht is recirculatie beter, want de lucht hoeveelheid in het systeem blijft hetzelfde (de lucht is al gemeten door de luchtmeter, dus als je het gewoon er uit knikkert krijg je een rijk mengsel, bij recirculatie luchthoeveelheid blijft correct, dus mengsel blijft kloppen). Bij dump to atmosphere heb je echter, een leuk sissend geluid bij het schakelen , en, bij hogere turbo drukken zou het bij recirculatie kleppen kunnen voorkomen dat ie door de tegendruk de luchtmeter helemaal dichtgooit. Deze door overdruk dichtgehouden luchtklep zou dan (misschien) even een arm mengsel kunnen veroorzaken… en dat wil je absoluut niet bij een benzine turbo.
Maar, het korte antwoord is dat er dus eigenlijk recirculatie kleppen zijn en atmospherische kleppen. Ik kan inmiddels ook niet meer bijhouden wat van dumpvalve/blow off valve waarbij hoort officieel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
heb je niet gezien wij zaten in valras-plage en in agde lekker uit eten geweest
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Was je daar met de CX?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Was je daar met de CX?
jep de rooie
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl