1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Achterluidsprekers zuigen!
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 03:01 AM

Nu ik er een nieuwe radio in heb gehangen van 200 W valt het me erg op dat de achterluidsprekers nergens naar klinken, vooral merkbaar als je met de fader van voor naar achteren loopt.

Nu is de klankkast van de voorluidsprekers in de portieren een stuk groter dan achter, die hadden ze ook beter in de achterportieren kunnen bouwen dan in zo’n klein k*thokje Confused

Heeft iemand van jullie hier mee geëxperimenteerd?
Ik had voorheen wel een subwoofer met een 200W versterker in mijn kofferbak, maar die vreet zo veel ruimte, zo naast mijn gastank.

Grote gaten met spiekers imme hoedenplank wil ik ook liever niet…

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 02 augustus 2007 03:55 AM
  [ # 1 ]

Bij mij zitten er in het luidsprekervak aan de onderkant roosters die dat vak met de kofferbak verbinden. Heb de luidsprekers van m’n type 1 toendertijd overgezet - die had die roosters niet - en zo te horen kwam dat het geluid ten goede. Misschien dat je het rooster eruit kunt halen? Of het gat groter maken en een passend rooster erin zetten.

Maar je zit voorin erg ver weg van de achterluidsprekers, ik kan me herinneren dat ze achter niet alleen weinig bas geven, maar ook erg dof klonken. Ik gok dat je nieuwe radio ook wel een afstandsbediening heeft? Ga eens achterin zitten en luister dan nog eens, misschien valt het wel mee, maar misschien wil je juist dat je ze voorin goed (mooi) kunt horen.

Ik kreeg iig altijd klachten van de passagiers achterin dat ze het geluid te hard vonden terwijl het bij mij hartstikke meeviel.

Ik lees ook dat je een gastank in de kofferbak hebt, hoeveel invloed deze op de ‘luidsprekerruimte’ heeft weet ik niet…

Groetjes Erik!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 augustus 2007 05:00 AM
  [ # 2 ]

mischien heb je achterin wel 2 of 1 weg speakers….
dat klinkt ook voor geen meter, zet alleen zoden aan de dijk met het midden laag bereik..

mvgr wupke:die een paar goede 3weg speakers achterin zou parkeren met 2 tweeters ergens rondom de hoedenplank.. Wink

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 02 augustus 2007 02:37 PM
  [ # 3 ]

zit er op je radio niet een instelling (ben even vergeten hoe het heet) die je aan of uit kan zetten dat regelt dat je radio zelf denkt wat de beste verdeling voor je geluid is??????

had het ook, maar daarna was geluid prima….

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 03:04 PM
  [ # 4 ]

De luidsprekers zullen nog wel de originele zijn, dus 1 weg, maar zal ik dat even moeten zien en 2 tweeters staan er al naast maar die doen ook niet zo veel.

Het geluid klinkt idd dof en een setje verse speakers zou misschien al wat helpen.
Alleen, je hebt niet veel ruimte waardoor de diameter toch beperkt zal moeten blijven.

Een automatische radioinstelling zit er niet op, voor zover ik weet…

Kan iemand nog een bepaald merk aanraden?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 augustus 2007 04:14 PM
  [ # 5 ]
Ries schreef:

De luidsprekers zullen nog wel de originele zijn, dus 1 weg, maar zal ik dat even moeten zien en 2 tweeters staan er al naast maar die doen ook niet zo veel.

Het geluid klinkt idd dof en een setje verse speakers zou misschien al wat helpen.
Alleen, je hebt niet veel ruimte waardoor de diameter toch beperkt zal moeten blijven.

Eigenlijk is alles beter dan origineel. Meestal zijn dat van die kartonnen rotspeakertjes. Caliber schijnt wel goed te zijn. Ik heb zelf Pioneers voor en JVC´s achter in mijn BX.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 02 augustus 2007 04:29 PM
  [ # 6 ]

Ik heb goede verhalen gehoord over Blaupunkt

maar zelf zweer ik bij Philips Rolling Eyes (das helaas niet meer nieuw te krijgen..)

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 augustus 2007 04:44 PM
  [ # 7 ]

heb een setje DLS voor in de deuren en een setje van Sony achter.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 05:34 PM
  [ # 8 ]
knäckor schreef:
Ries schreef:

Eigenlijk is alles beter dan origineel. Meestal zijn dat van die kartonnen rotspeakertjes. Caliber schijnt wel goed te zijn. Ik heb zelf Pioneers voor en JVC´s achter in mijn BX.

Ik moet zeggen dat die voorspeakers icm de tweeters niet eens zo beroerd klinken, of ik ben er aan gewend Rolling Eyes

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 05:35 PM
  [ # 9 ]
Lobber schreef:

maar zelf zweer ik bij Philips Rolling Eyes (das helaas niet meer nieuw te krijgen..)

Maakt Philips geen speakers meer?

Profiel  

Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 02 augustus 2007 05:42 PM
  [ # 10 ]
Lobber schreef:

Overgenomen door VDO. De autoradiodivisie althans

Ben zelf idd van plan om straks aftermarktet blaupunkts in te bouwen

Cool

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7810

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 augustus 2007 06:03 PM
  [ # 11 ]

Ikzelf heb 13 cm CDT coaxiale speakers in de achterdeuren en deze klinken fenomenaal. Veel zal toch afhangen van de akkoestiek van de deur..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 02 augustus 2007 06:51 PM
  [ # 12 ]

Of je moet eens wat speakers uit een Ambiance (of VSX/Exclusive) halen. In vergelijking met mijn break heb ik in de Ambiance een veel beter geluid. (Ben wel een audiobeet Surprisedops: )...

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 02 augustus 2007 07:52 PM
  [ # 13 ]
Ries schreef:

Ries,ik heb naast de originele achterspeakers ook 2 tweeters zitten en ik moet zeggen i.c.m. met de baspijp klinkt het lekker vooral als je Mp3 gebruikt.Misschien zijn de tweeters niet voorzien van een “scheidings"elco zodat het laag ook op je tweeters komen en dat mag niet! Probeer met je FADER regelaar wat te pielen,dus voor en achter misschien kan je de klankkleur V en A ook regelen.Fijne vakantie heb je:op je rug in de auto…................groetjes Reggy.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 augustus 2007 07:53 PM
  [ # 14 ]

het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar mijn idee is dat van alle speakers ,die van Pioneer, in combi met een Pioneer radio, heel goed klinken.

zeker als je kijkt naar de prijs kwaliteits verhouding.

in het goedkope basic segment scoort imo Pioneer als beste.

je kan goedkoper, maar dat hoor je direct.
duurder kan ook, there’s no limit, maar dan zijn de andere merken ook interessant.

mvgr wupke:6 X Pioneer in mn xant,, en 1 CD/MP3 player ook van Pioneer.
compleet setje was all in 300 euro.. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 augustus 2007 08:20 PM
  [ # 15 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar mijn idee is dat van alle speakers ,die van Pioneer, in combi met een Pioneer radio, heel goed klinken.

zeker als je kijkt naar de prijs kwaliteits verhouding.

in het goedkope basic segment scoort imo Pioneer als beste.

je kan goedkoper, maar dat hoor je direct.
duurder kan ook, there’s no limit, maar dan zijn de andere merken ook interessant.

mvgr wupke:6 X Pioneer in mn xant,, en 1 CD/MP3 player ook van Pioneer.
compleet setje was all in 300 euro.. Wink

Ik heb nu een JVC klik

Kostte niet veel (vorige zomer 170 eur, nu voor 120 beschikbaar) en speelt perfect. Dit met 4x50 watt, sub uitgang, tel. mute, mp3 via cd, mp3 via usb ingang, rds,af… etc.

Ik sta echt versteld van de prijzen tegenwoordig. Mijn eerste autoradio met CD kostte 450 gulden en dat was 450 gulden teveel voor dat Philips prul.

Tegenwoordig is het echt niet meer nodig om een el-cheapo aanbieding bij de aldi of lidl af te wachten teneinde 60 tientjes te kunnen besparen (t.o.v. een wat beter exemplaar) en dan met een radio opgescheept te zitten met een vreemde bediening en een eindtor die het meestal net 10 maanden uithoudt.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook