9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Foto’s van de nieuwe Citroën C5 uitgelekt
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 juli 2007 04:49 PM
  [ # 121 ]

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Toch lijkt me dat duur, een auto met twee verschillende typen vering produceren. Het onderstel is het meest kostbare aan een auto.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 31 juli 2007 04:57 PM
  [ # 122 ]

Het lijkt mij soms dat er extra kosten worden gemaakt om basisversies te produceren…

Ff een absurde vergelijking: Of kan het nu economisch verantwoord zijn om de ene zijruit van een automatisch knop te voozien en pakweg die van de passagier niet..?  Wink

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 juli 2007 07:01 PM
  [ # 123 ]

Ja, of een enkel model met handbediende airco en de rest met climate control. Ik snap daar echt niets van.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 01 augustus 2007 02:00 PM
  [ # 124 ]

Het ligt aan de aantallen en de markt, of zoiets lonend is.

Maar Citroën maakt al heel lang auto’s met en zonder HP, die zonder HP heten dan Peugeot Wink

BX zonder HP = p405
Xm zonder HP = p605
Xantia zonder HP = p406
C5 zonder HP = p407
C6 zonder HP = p407coupé

De BX en 405 hebben sterk gelijkende voor en achterwielophanging.
De p605 en p406 wijken qua achterwielophanging sterk af van de Xm en Xantia .
De p407 heeft ook een andere voorwielophaning dan de C5, maar juist die worden naast elkaar in dezelfde fabriek gebouwd.
Bij de C6/p407c is de wielophanging gelijk, de een met HP de ander met schroefveren. De X7 krijgt ook deze ophanging en is dus flexibel: wel of geen bollen.

Ff een absurde vergelijking: Of kan het nu economisch verantwoord zijn om de ene zijruit van een automatisch knop te voozien en pakweg die van de passagier niet..?

er zijn genoeg auto’s met rechts een elektrische zijspiegel en links een handbediening, dus JA.

Heel, heel, heel lang geleden -vóór de Pentium- was er een Intel-chippie dat 486 heette. De architectuur daarvan omvatte een speciale rekenchip: de FPU (floating point unit)

Marketing technisch was het interesssant om een speciale 486 te verkopen als 486SX, waarvan de FPU eruit gebrand was Shocked Die lag voor minder in de winkel, en kon minder, maar was eigenlijk net zo duur om te produceren (duurder als je het uitbranden meetelt) toch kochten mensen zo’n ding Confused

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 02 augustus 2007 02:55 AM
  [ # 125 ]
eviltwin schreef:

De BX en 405 hebben sterk gelijkende voor en achterwielophanging.

De 405 Mi16x4 had zelfs een hydropneumatisch geveerde achteras !

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 02 augustus 2007 01:51 PM
  [ # 126 ]

Was dat de MI-16 of de T16? Of allebei?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 augustus 2007 02:41 PM
  [ # 127 ]
cxfanatic schreef:

Was dat de MI-16 of de T16? Of allebei?

alleen de 4x4:

dus die met de BX GTi motor (vgl BX 4x4)
en de T16

dus niet de MI16 (BX 16v motor)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 02 augustus 2007 03:03 PM
  [ # 128 ]

Ja, dat weet ik, dat het alleen op de 4x4’s zat, maar zowel de MI als de T dus? En dan ook op de SRI 4x4?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 augustus 2007 05:39 PM
  [ # 129 ]
cxfanatic schreef:

Ja, dat weet ik, dat het alleen op de 4x4’s zat, maar zowel de MI als de T dus? En dan ook op de SRI 4x4?

Volgens mij was er geen Mi16 4x4
alleen SRI en T16 zoals ik al zei.

EDIT er was dus wel een MI16x4, dus die had ook HP. Wel erg zeldzaam en die brengen dus nu nog ongeveer het dubbele op van een gewone.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 02 augustus 2007 06:35 PM
  [ # 130 ]

Wat een paar veerbollen al niet doen! Enfin, terug naar Citroëns maar weer.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 augustus 2007 03:13 PM
  [ # 131 ]

Ik weet niet zeker of deze foto al de revu had gepasseerd, maar zo niet, hier is ie nog een keer.

En uhh… hij heb wel wat weg van de c-metisse zo, met die voorkant, ik begin hem langzaam aan steeds mooier te vinden… al is ie met 4.75mm wel erg groot voor een middeklasser, maar ja, met een gechipte 2.7hdif en hydropneumatiek zou het misschien wel wat kunnen worden…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 03 augustus 2007 03:22 PM
  [ # 132 ]

Dit is een verre van realistische tekening. Vergelijk de voorbumper en de koplampen maar eens met die van de zilvergrijze aan de rechterkant van deze pagina.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 augustus 2007 05:24 PM
  [ # 133 ]

Jammer, ik vind die luchthappers zo wel cool….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 augustus 2007 06:40 PM
  [ # 134 ]

Ach, dan heeft Cituning weer wat te doen…

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 11 augustus 2007 12:10 AM
  [ # 135 ]

Volgens “ingewijden” op Planète-Citroën zou de nieuwe C5 pas in Genève voor het eerst getoond worden, en zullen we in Frankfurt enkel een concept car “C-Airscape”, gebaseerd op de nieuwe C5, te zien krijgen. Wait and see…

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook