ik heb sinds ik de LM velgen heb het probleem dat 2 banden telkens leeglopen. moet nu 2x per week de lucht bijvullen.
zou dat door de banden komen (1 is uitgedroogd dus die verdenk ik er wel van) of door de velgen ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Zou heel goed tussen je velgrand en je band kunnen lekken. Komt vaker voor bij aluminium velgen, ik heb het eens gehad bij XM velgen.
Sproei eens wat water met afwasmiddel op de band, en het punt waar deze tegen de velg aandrukt, dan zie je waar het lekt. (daar waar de bubbels komen natuurlijk).
Je band leeg laten lopen en dan de velgrand, waar de band op aansluit, eens goed schuren wil weleens helpen.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik weet niet welke velgen je hebt, maar ik weet dat BX (o.a. onder de Progress) LM velgen had die heel snel doorrotten zodat je banden aflopen. Daarom zie je ook zoveel BX’en van dat type met stalen velgen rijden en wieldoppen van een modernere Citroën, danwel aftermarket LM velgen…
Maar het kan natuurlijk ook de band zelf zijn die een klein lekje heeft. Als je velg lek is zou ie van buitenaf behoorlijk gecorrodeerd moeten zijn dus dat moet opvallen. Zo niet dan zou ik eerst de banden zelf eens goed (laten) bekijken.
gr.Martijn
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Soms wil een band ook wel eens simpelweg langzaam leeglopen omdat het ventiel een klein beetje lekt….
ffe je banden laten checken he
Ik had ook leeglopende banden op mijn progress velgen. Ik had nieuwe banden nodig en de bandenboer gevraagd de boel goed te schuren.
Nu heb ik er geen last meer van.
Mijn velgen zien er aan de buitenkant trouwens prima uit.