Dag mensen,
Naar wat het lijkt komt er LHM uit het linker stuurhuisrubber van mijn V6 automaat met diravi.
Heb al het een en het ander op het forum gevonden maar toch nog een paar vragen:
Kan ik het stuurhuis laten zitten en in plaats daarvan de stuurstang van het huis losmaken zodat ik dat rubber en eventueel de keerring kan vervangen?
Ik heb ook gezien dat het rechter stuurhuisrubber ook niet meer in topstaat is. Is het misschien wijsheid om de hele boel door de garage te laten doen, zo ja wat kost dit ongeveer, en anders: hoe doe ik dit zelf, zonder brug ?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik ben bang dat je een grote interne lekkage hebt, de lhm loopt dan langs de plunjer naar buiten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Stuurhuis vervangen is een ramp. Lukt je zelf zonder brug niet.
Oi… Werkplaatshandboek schrijft ook een brug voor, maar kan ik anders de voorwielen flink hoog op poten zetten? Of heb ik echt zoveel ruimte nodig?
Anders moet ik toch maar proberen de trekstangen (dat woord kende ik nog niet) los te krijgen, want om die plunjer zit toch ook een rubber, op de plek waar die uit het stuurhuis komt?
EDIT: ik zie net in dit draadje dat ik m’n LHM-tank veel te vol heb gegooid ... het koperen schijfje staat nu tussen de streepjes, ook Rene Spaan had het bij het verkeerde eind! Maar dat wil niet zeggen dat het niet lekt bij het stuurhuis, wellicht wel veel meer dan anders.
Groetjes Erik!
Gezien de complicatie van deze ingreep en het feit dat het stuurhuis intern ook lekt ben ik aan het overwegen het stuurhuis te laten vervangen. Iemand enig idee waar ik dit het beste kan laten doen en wat het ongeveer moet kosten? En als ik zelf een stuurhuis aanlever?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik dacht een jaar terug ook dat het stuurhuis lek was van die van mij , bleek een retour slangetje te zijn die uitgedroogd was. Volgens mij die van de veerpoot. De lekkende LHM kwam op het stuurhuis rubber.
Ik zal toch eerst even goed ( laten ) kijken waar ie lekt.