Maar ff de snuffeltest afwachten, anders is er vast wel wat te regelen met barbeknoei en whatnot. Plek zat
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
maandag naar de garage,
meteen even laten kijken naar de klapperige ophanging voor. Eens kijken wat de garage er voor wilt vangen.
En dit is ook een mooie gelegenheid om de DB-riem, spanrollen en de klepsteelrubbers te vervangen. Is de garage te duur, dan kunnen we altijd kijken of we er een “technische meeting” van maken met BBQ enzo.
Als dat gedaan is, moet de ZX weer een tijdje vooruit kunnen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Er zijn meer ZX-en met een XU motor die een lekke koppakking hebben. Misschien kunnen we daar een BBQ meeting voor maken en ze allemaal tegelijk aanpakken.
Jos van der Voort
Vind ik geen slecht idee. Ik moet alleen zeggen dat ik maar plaats heb voor +/- 3 zx’en buiten, en misschien eentje binnen. Plus woon ik niet echt centraal. Maar ik zeg daarmee geen nee.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
ben nou eens voorzichtig met zomaar ff een koppakking te wisselen.
de laatste die ik deed liep uit op een complete motor revisie…
1 cilinder weggerot op het pasvlak van de koppakking, en de 2 cilinder onderaan weggerot op de zitting van de bus zelf..
dus ff koppakking ok,, goeie dag werk, maar als het verkeerd uitpakt,, tja dan zijn de rapen gaar..
het gehele verhaal van de digit, die kwam voor een koppakking en koppeling…
met de foto’s van de revisie..
mvgr wupke
Ik heb net nog even nagedacht, ik wil best een meeting houden hier, als er genoeg deelnemers zijn. Ik bedacht me dat we ook nog een klein weitje hebben naast de oprit, waar nog 4 zx’en op kunnen. En in de tuin kunnen wel een stel tenten kwijt.
Dus ........ meeting??
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
@wupke,
wat wil je zeggen, want ik snap je post niet helemaal:
ik heb nu een constant warm lopend blok. Hij rookt/stoomt, en blaast in 5 minuten 1 liter KVS eruit.
Ik snap dat je bij een koppakking wisselen een hoop rotzooi tegen kunt komen, maar wat moet je anders? blijven doorrijden todat je zuigers aan je cilinder plakken? of 700 euro betalen aan de garage? Citroen-garage ligt hier 2 km vandaan. dus als het nodig is, ben je er zo met m’n sleep-BX
(dit berichtje is trouwens niet onvriendelijk bedoeld hoor ops: )
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:@wupke,
wat wil je zeggen, want ik snap je post niet helemaal:
ik heb nu een constant warm lopend blok. Hij rookt/stoomt, en blaast in 5 minuten 1 liter KVS eruit.Ik snap dat je bij een koppakking wisselen een hoop rotzooi tegen kunt komen, maar wat moet je anders? blijven doorrijden todat je zuigers aan je cilinder plakken? of 700 euro betalen aan de garage? Citroen-garage ligt hier 2 km vandaan. dus als het nodig is, ben je er zo met m’n sleep-BX
(dit berichtje is trouwens niet onvriendelijk bedoeld hoor ops: )
jou ZX moet idd een nieuwe koppakking hebben.
echter om dan gelijk een meeting te bakken met multiple koppakkingwissels, is een verhoogd risico dat er een paar zwaardere gevallen tussen zitten.
en dan sta je daar, waarschijnlijk in het weekend, onvoldoende onderdelen en mischien ook kennis bij de hand.
weet ik veel hoeveel kms van thuis, en geen vervoer retour naar huis…
wat dan?
openbaar vervoer ok, maar de auto dan? blijft die gedemonteert staan onder de tent?
dus je eigen ZX maken prima, als je niet zo ver weg woonde zou ik wel willen helpen, maar een meeting met meerdere koppakkingen,,, NIET DOEN….
mvgr wupke
@ wuppie:
thnx, daar had ik in mn enthousiasme nog niet over nagedacht. ops:
dat is iets om over na te denken. Al blijft het ding naar de garage slepen in een erg geval hier altijd een optie.
Ik dacht aan een meeting, om onze koppakking-experts niet te zwaar te belasten. een expert kan zo, laten we zeggen, 3 mensen tegelijk helpen.
En idd woon ik in een uithoek van het land
***michiel gaat eens rustig nadenken***
mvgr, michiel
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Hoe is dat bezoek aan de garage nou afgelopen?
hij staat nu nog bij de garage. Eerste garage zei zonder te kijken;
koppakking, na een tip van sohail geloof ik, bij een andere garage gebracht om naar het thermostaathuis te laten kijken. Daar staat ie sinds vrijdag. Hoop morgen iets te horen van hen
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
De ZX is weer terug
autobedrijf mennens-tijssen in wijnandsrade zei meteen koppakking, en Arets in hoensbroek wilde eerst kijken, ook naar de thermostaat.
Auto heeft van vrijdag t/m dinsdag bij Arets gestaan.
Het bleek uiteindelijk de thermostaat te zijn. De thermostaat en thermocontact zijn vervangen. Thermostaat/contact werkte niet 100% waardoor KVS in het blok verdampte, (doordat de radiator dicht bleef) en teveel druk op het koelsysteem zette. en dus ook gebubbel in het kvs reservoir.
Ook big thanx aan degene die min broer T(h)ijs de “thermostaat tip” heeft gegeven.
En meteen is een stuurkogel vervangen om de herrie in de voortrein op te lossen.
Totaal iets van 200 euries, bij de citroen-garage.
Hij rijdt nu weer goed, dus kan ik weer verder met mn Bix’jes opknappen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Sohail bedankt dus En nu op naar je volgende project, of niet broertje
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Geweldig! En het lijkt mij dat het ook betaalbaar is opgelost!
Jos van der Voort