Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zie hier dan weer enkele prachtige beelden van het blok, er uit gehaald zonder versnellingsbak!! Echt vakwerk!!
Op ��n der foto’s gaat men zien dat de pakking om de krukas lek is tussen het vliegwiel en het blok! dus weeral een olie verlies,mijn kleppen deksels lekten ook al en het niet gemonteerd zijnde, op ��n cilinderkop, van de inlaatklepsteelafdichtingen (scrable),wat een enorme olieconsumptie veroorzaakte!
nou begin ik te snappen waar al men olie in de tijd voorheen overal naartoe ging
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/motoreruit1.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/motoreruit2.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/motoreruit3.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/motoreruit4.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/motoreruit5.jpg
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:klepzittingen zijn goed!! de speling is gemeten en kan nog degelijk bijgeregeld worden!!
Klepzittingen kun je niet opmeten, en al helemaal niet bijregelen, maar dit terzijde. Wat ik zelf zou doen, omdat je nu ook al klepgeleiders gaat vernieuwen, is alles nieuw. Als je ooit nog eens op LPG zou willen gaan rijden, wat misschien wel noodzakelijk kan worden gezien de milieu normen, heb je toch nieuwe zittingen nodig. Overigens, is CitroDs bekend met het feit dat de kleppen van een SM standaard veel ruimer in de geleiders zitten dan bij andere wagens? Bij mijn SM zijn de klepgeleiders namelijk nog prima na 165.000 km. Ook hier is duidelijk ruimte voelbaar in de geleiders, maar dat is normaal bij een sm dus.
Inderdaad Is citrods bekend met het ruimer zitten van de kleppen maar er was één of waren het er nu 2 inlaatkleppen die ruimschoots meer speling hadden dan al de rest, en wel degelijk aan de kant waar de klepsteelafdichtingen ontbreekten!!! dus dit zal wel er toe bij gedragen hebben om de geleiders en/of de klepstelen te beschadigen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zonet heb ik een mailtje ontvangen van een goed bevriende Fransman,lid van de Franse SM club, waarmee ik samen, en nog een paar van zijn vrienden, een rol IWIS kettingen heb gekocht,met een lengte van 5 meter en ze zijn WEL DEGELIJK VOORGEREKT!!
Tegen 20 augustus,worden 3 kettingen: 2 secundaire en een schakelloze primaire ketting naar mij opgestuurd voor de prijs van 156 € + verzendkosten!! Ik weet niet exact hoeveel de verzendkosten bedragen,maar het collispaketje weegt ongeveer 2 kg, dus zoveel zal er niet bijkomen van uit Frankrijk
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Eindelijk! Mijn cilinderkoppen zijn gereviseerd dus:
Kleppen ingeslepen, zittingen bijgewerkt, gevlakt, klepgeleiders vervangen en volledig van binnen en buiten gereinigd!
ziehier weer enkele plaatjes:
Wederom, word vervolgd….
Knap werk zeg…..
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja! gelijk nieuw héé
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De kleppen moeten nog gemonteerd worden : :
Maar ze zijn al gerodeerd ??
Dan moet je ze dan wel op hun respectievelijke plaats houden
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
klepgeleiders zijn allen op dezelfde maat uitgeruimd, aan gezien het hoog kwalitatief materiaal,welk ik geleverd heb (Brodie kleppen en originele inlaatkleppen van de FR club) nagenoeg allen identiek van maat. en daarbij nog genummerd ook
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier opnieuw een paar plaatjes van gemodificeerde onderdelen en andere delen,welke op mijn blok zullen geplaatst worden zoals een schoep,met keramisch ingewerkt draagvlak!
Die zal dan beter draaien en/of glijden over de waterpomp pakking en daardoor minder vlug schade oplopen!
Ook een paar plaatjes van de hydraulische kettingspanner,welke men op mijn blok gaat monteren.
Word vervolgd….
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En juist toegezonden gekregen, nog een paar foto’s van de distributie, de oliepompas enz….
De originele oliepompas met achterleg ringetje,zoals het origineel was!Jammer dat deze foto,iets onduidelijk is!
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/oliepompasSM.jpg
Mijn gekuist blokje. net iets properder om aan te werken!
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/gekuistblokje.jpg
Hier zie je dan de primaire ketting met originele 1ste Spanner,en REEDS gedemonteerde ketting limiter (WAS NIET KAPOT!!!)
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/primairekettingSM.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/distributiemetoriginelespanner.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/distributiemetoriginelespanner2.jpg
Het achtercarter met oliepomp vers gedemonteerd,ZONDER te reinigen!
Wat ziet dit er netjes uit.
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/achtercartermetoliepomp.jpg
De SM van citrods,gezusterlijk naast de mijne,maar met nog net iets meer werk aan
http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DeSMvanCitrods.jpg
Word vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, leuke pics hoor! Inderdaad is de spanner niet stuk, maar de ketting is wel versleten! deze zit al bijna tegen het oliekanaal aan. Het is dus een goede keuze geweesty om je blok geheel te demonteren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
welke kettingen had jij nu gemonteerd zitten voor uw huidige revisie?Want die primaire loopt ook al aardig dicht tegen het oliekanaal aan? zijn dat nou die fameuze synergie’s??? of zijn dit nog brampton’s?? Ik heb de foto van uw ketting uitvergroot, en zag op een der schakels: renold 6 en iets wat ik niet kon lezen, Dus hetzelfde wat op Kalifa zijn kettingen staat,heb ik gezien van ‘t week-end!! Dus vermoed ik dat jij synergie’s hebt!! En besluit ik dat die wel nog voort rekken,aangezien uw ketting ook rakelings het oliekanaal passeerd,en uw spanner er al een eind uit zit!! Indien dit zo is, vind ik 65.000 KM wel vroeg voor zo ‘n dure kettingen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:welke kettingen had jij nu gemonteerd zitten voor uw huidige revisie?Want die primaire loopt ook al aardig dicht tegen het oliekanaal aan? zijn dat nou die fameuze synergie’s??? of zijn dit nog brampton’s?? Ik heb de foto van uw ketting uitvergroot, en zag op een der schakels: renold 6 en iets wat ik niet kon lezen, Dus hetzelfde wat op Kalifa zijn kettingen staat,heb ik gezien van ‘t week-end!! Dus vermoed ik dat jij synergie’s hebt!! En besluit ik dat die wel nog voort rekken,aangezien uw ketting ook rakelings het oliekanaal passeerd,en uw spanner er al een eind uit zit!! Indien dit zo is, vind ik 65.000 KM wel vroeg voor zo ‘n dure kettingen
Dat is een “gewone” reinoldsketting, welke 65.000 kilometer zeer zwaar belast is geweest. Ik heb zelf geen ervaring met de IWS kettingen, en ga ze zeker niet monteren voor ik weet dat ze 100% bewezen betrouwbaar zijn. Dat is van de senergy kettingen namelijk wél bewezen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
m”#rc steekt ze al jaren in hun 190 D reeks, en daar rijden er toch al behoorlijk wat van rond met meer dan één of twee ton op de klok,en bij ons die taxichauffeurs kennende,bellasten deze motoren ook zeer zwaar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Blooper1963 schreef:m”#rc steekt ze al jaren in hun 190 D reeks, en daar rijden er toch al behoorlijk wat van rond met meer dan één of twee ton op de klok,en bij ons die taxichauffeurs kennende,bellasten deze motoren ook zeer zwaar
mercedes heeft geen uitgaande as door de ketting aangedreven met een HD pomp Alternator en YORK Aircopomp .
Meten is weten , gissen is missen