9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 augustus 2007 09:37 PM
  [ # 121 ]
Ries schreef:
citro-power schreef:

Sportstand is nog wel mee te rijden maar natuurlijk niet hoe een Citroen veerring hoort te zijn.

Ja, nou zeg je het weer!  huh

Sorry , zal voortaan proberen om veersysteem te schrijven Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 augustus 2007 09:45 PM
  [ # 122 ]
kreazyV8wuppo schreef:

rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen, hahaha die houden we erin…

ik vind het zowiso vreemd dat je met een V6 zo hard wil rijden.

ik heb er diverse (kortstondig) gereden vanwege reparatie’s ed, en mijn insteek aangaande de V6 is simpel..
het ding is LOODZWAAR op zn voorterein.
een onderstuur gedrag waar je U tegen zegt, en af en toe heb je zelfs het idee alsof de kont lichtgewicht zweeft ..

dus mijn beestje , hmm nou nee..
daarnaast de bagger electronica Citroen jaren 90 eigen, en het halfslachtig uitgevonden Hydractief..

neuh,, pas 5 jaar NA introductie waren de betere modellen te koop, maar het loodzware weggedrag van de V6 is zelfs in de peug een probleem(miz)..

dus wupke zul je niet gauw vinden in zo’n monster…

leuk om even mee te koersen, maar er dagenlijks mee rijden?? neuh liever niet..

mvgr wupke Wink

Dat vind ik dus ook , met een XM V6 moet je koersen zoals je dat aangeeft en gebruik maken van het koppel van de motor.

Als je hard wil racen moet je een ZX 16V kopen of wat er op lijkt. Is geen enkele XM geschikt voor , ook nieuwere niet.

En ja , bagger electronica uit de eind jaren 80…....

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 03 augustus 2007 10:21 PM
  [ # 123 ]

De truc was om een veertje uit het elektroventiel te halen. Maar eigenlijk ben je er dan nog niet. Je weet dan zeker dat de hydractiefregelaar bekrachtigd word, maar of die er vervolgens iets mee doet weet je niet. Als de plunjer vast zit door vuil blijft ie nog steeds in de sportstand staan.
Bij mij werkt voor alles goed, na demontage en schoonmaken, maar achter zit de hydractiefregelaar vaak vast. Ik durf die nog niet te demonteren om dat alle drukleidingen vastgebakken zitten. Wel heb ik ontdekt dat als ik tijdens het rijden een tijdje om de paar seconden de sportschakelaar aan en uit zet, de hydractiefregelaar wel los komt, waarna de auto perfect zweeft. Moet je electronica het wel doen…
Als je de sportstand echt mechanisch 100% zeker wil uitschakelen, moet je het in de hydractiefregelaar zoeken, plunjer fixeren oid.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 augustus 2007 10:58 PM
  [ # 124 ]
JanO schreef:

De truc was om een veertje uit het elektroventiel te halen. Maar eigenlijk ben je er dan nog niet. Je weet dan zeker dat de hydractiefregelaar bekrachtigd word, maar of die er vervolgens iets mee doet weet je niet. Als de plunjer vast zit door vuil blijft ie nog steeds in de sportstand staan.
Bij mij werkt voor alles goed, na demontage en schoonmaken, maar achter zit de hydractiefregelaar vaak vast. Ik durf die nog niet te demonteren om dat alle drukleidingen vastgebakken zitten. Wel heb ik ontdekt dat als ik tijdens het rijden een tijdje om de paar seconden de sportschakelaar aan en uit zet, de hydractiefregelaar wel los komt, waarna de auto perfect zweeft. Moet je electronica het wel doen…
Als je de sportstand echt mechanisch 100% zeker wil uitschakelen, moet je het in de hydractiefregelaar zoeken, plunjer fixeren oid.

groet, Jan

Als je die klep vast zet op stand open doormiddel van het veertje eraf te halen , de stekker eraf haalt , dan veert ie toch gewoon op comfortstand ? Hoeven de hydractiefregelaars toch ook niks meer te doen ?
Voor de electronica sluiting veerde die namelijk perfect , dus ik denk niet dat er een regelaar vast zit.
Of zie ik nu iets verkeerd.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 03 augustus 2007 11:02 PM
  [ # 125 ]

Even voor de duidelijkheid hoor: Die hydractiefbol zit toch op een hydraulische klep met twee leidingen eraan, waarvan de stroomrichting van de LHM niet in bepaalde richtingen geblokkeerd wordt?

Dus zou je ook het hele inwendige van de klep eruit kunnen halen, of rigoreuzer: uitboren of de klep vervangen met een simpel T-stuk ? En dat laatste kun je vast wel vinden bij een (industriële) hydraulicaboer. Maar dan moet het leidingwerk waarschijnlijk iets aangepast worden. Het zijn maar ideeën hoor Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 augustus 2007 11:04 PM
  [ # 126 ]
Lampie schreef:

Even voor de duidelijkheid hoor: Die hydractiefbol zit toch op een hydraulische klep met twee leidingen eraan, waarvan de stroomrichting van de LHM niet in bepaalde richtingen geblokkeerd wordt?

Dus zou je ook het hele inwendige van de klep eruit kunnen halen, of rigoreuzer: uitboren of de klep vervangen met een simpel T-stuk ? En dat laatste kun je vast wel vinden bij een (industriële) hydraulicaboer. Maar dan moet het leidingwerk waarschijnlijk iets aangepast worden. Het zijn maar ideeën hoor Wink

Ja , zo denk ik er ook dat het zit. Maar wil het graag zeker weten of dat iemand dit al een keer met succes geprobeert heeft.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 04 augustus 2007 01:52 AM
  [ # 127 ]

Als je die klep vast zet op stand open doormiddel van het veertje eraf te halen , de stekker eraf haalt , dan veert ie toch gewoon op comfortstand ? Hoeven de hydractiefregelaars toch ook niks meer te doen ?

Dat is ‘m nou juist: Als de hydractiefregelaar niets doet staat ie in de blokkeerstand. Hij moet druk krijgen van de elektroklep om de middenbol bij te schakelen. Daarom blijft jouw XM in de sportstand staan, omdat de elektroklep niet meer elektrisch wordt aangestuurd door de defecte electronica. Als hij voor die tijd goed veerde kun je toch het beste de electronica aanpakken. Als dat echt niet gaat, dan mechanisch maar ik ken niemand die dat met succes gedaan heeft.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 augustus 2007 02:00 AM
  [ # 128 ]

ik zal wel eens kijken of ik ergens zo’n ding te pakken krijg…

meld dan wel de methode hoe je er een stelbout achterin kunt zetten om hem in positie te krijgen CQ te houden..

of een andere oplossing..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 04 augustus 2007 03:07 AM
  [ # 129 ]

even tussen door:

 

gaat over HA2 - BRON: Activa Club France

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 augustus 2007 03:15 AM
  [ # 130 ]

Ziet er interesant uit al volg ik het niet helemaal, omdat het in het france wordt uit gelegd, is er iemand die het kan vertalen zodat het voor iedereen te lezen is ? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 augustus 2007 05:20 AM
  [ # 131 ]

dat verhaal gaat dus over een TII.. we hebben het hier over de zowat oer Hydractive..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 augustus 2007 12:53 PM
  [ # 132 ]
kreazyV8wuppo schreef:

dat verhaal gaat dus over een TII.. we hebben het hier over de zowat oer Hydractive..

mvgr wupke Wink

Dat maakt toch niet uit, is het niet zo dat dit forum de uitgelezen plaats is voor dit soort info.(hoe meer foto’s hoe beter en tekst natuurlijk) Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 augustus 2007 04:24 PM
  [ # 133 ]
JanO schreef:

Als je die klep vast zet op stand open doormiddel van het veertje eraf te halen , de stekker eraf haalt , dan veert ie toch gewoon op comfortstand ? Hoeven de hydractiefregelaars toch ook niks meer te doen ?

Dat is ‘m nou juist: Als de hydractiefregelaar niets doet staat ie in de blokkeerstand. Hij moet druk krijgen van de elektroklep om de middenbol bij te schakelen. Daarom blijft jouw XM in de sportstand staan, omdat de elektroklep niet meer elektrisch wordt aangestuurd door de defecte electronica. Als hij voor die tijd goed veerde kun je toch het beste de electronica aanpakken. Als dat echt niet gaat, dan mechanisch maar ik ken niemand die dat met succes gedaan heeft.

groet, Jan

Kijk , daar heb ik wat aan. Ik ga het dan inderdaad maar eens proberen om het elecronische gedeelte weer goed te krijgen.
Ik dacht dat je er was als je de klep open laat staan , maar dat blijkt dus niet zo.

Is het mogelijk dat de klep de kortsluiting geeft zodat de zekering eruit gaat ?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2007 04:50 PM
  [ # 134 ]

Dat kan je uitmeten! als je zekering wegsmelt,heb je waarschijnlijk sluiting,of blijft het magneetventiel hangen!! dus wat ik voorstel,is de spoel uitmeten op sluiting,alsook de kabelboom die er naartoe komt, dan sluit je uit wat er kapot is! en in het slechtste geval,denk ik niet dat een klep,welke afzonderlijk vervangbaar is zo ‘n kost is!kabeltjes vervang jezelf wel denk ik? Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 augustus 2007 02:13 PM
  [ # 135 ]
kreazyV8wuppo schreef:

rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen, hahaha die houden we erin…

ik vind het zowiso vreemd dat je met een V6 zo hard wil rijden.

ik heb er diverse (kortstondig) gereden vanwege reparatie’s ed, en mijn insteek aangaande de V6 is simpel..
het ding is LOODZWAAR op zn voorterein.
een onderstuur gedrag waar je U tegen zegt, en af en toe heb je zelfs het idee alsof de kont lichtgewicht zweeft ..

dus mijn beestje , hmm nou nee..
daarnaast de bagger electronica Citroen jaren 90 eigen, en het halfslachtig uitgevonden Hydractief..

neuh,, pas 5 jaar NA introductie waren de betere modellen te koop, maar het loodzware weggedrag van de V6 is zelfs in de peug een probleem(miz)..

dus wupke zul je niet gauw vinden in zo’n monster…

leuk om even mee te koersen, maar er dagenlijks mee rijden?? neuh liever niet..

mvgr wupke Wink

@Wuppo & ( @citro-power)

Ik ben dit toch absoluut niet met je eens, ik heb half in een Xm v6 - half in een Ax leren rijden en ik kan je verzekeren dat je een Xm V6 net zo makkelijk weg kan zetten als een AX GT. Af en toe in een Xm rijden werkt niet, net zo min als CX, het kost gewoon wat tijd om je gemakklijk te voelen en een te worden met een DiRaVi auto.

HA & DiRaVi en dik 170pk (handbak!) maken hem super gemakkelijk te rijden. Een motor die met gemak 6600tpm draait moet je natuurlijk niet ‘op koppel’ rijden, daar is de 2,9L ES9J4 beter geschikt voor. Een goeie PRV 12v haalt 100 in 2 en 150 in 3. Vandaar dus mijn advies om de elektronica in order te maken ipv gerommel met kortsluitingen of mechanische trucjes. Dan heb je EN comfort als je dat wilt, EN sportief als je dat nodig hebt.

Ik denk trouwens dat als je handig bent met hydraulica dat de makklijkste manier voor kortsluiting hydraulisch is. Je moet ergens een HD lijn vandaan trekken en die in het middenventiel prikken, zodat dat altijd bekrachtigd is. Idea

Overigens, aan de XMNL list heb ik geen boodschap (ik ben er ook nog altijd lid) die gasten daar hebben wel meer vreemde ideeën. Er zijn voldoende plekken (zelfs in NL) waar je zonder probleem dik boven 120km/h kan kan rijden, ook buiten de snelweg om. En dat is waar een Xm V6 voor gemaakt is. Maar goed ik rijd met m’n C5 ook zo…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook