1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Velgen reiningen (Dasty is da bomb)
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 30 juli 2007 08:16 PM

Even een vraag over het reinigen van velgen:

Op veel velgenreinigingsmiddelen staat een waarschuwing dat je het niet moet gebruiken op gelakte oppervlakken. Nu zijn mijn velgen gepoedercoat met een laag blanke lak, moet ik deze middelen dan laten staan of kan ik ze gerust gebruiken? Wat is anders een goed alternatief?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Wat gebruiken jullie en met welk resultaat?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 juli 2007 08:53 PM
  [ # 1 ]

ik gebruik velgen reiniger van de kruidvat. E1,80 en werkt goed Cool
(beste uit de autoweek test meende ik)

Mocht je bang zijn dat het je velgen aantast (is namelijk goed chemisch om remstof te verwijderen mag dat ook wel) dan moet je velg vriendelijke velg reiniger nemen. (kost wel wat meer)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 juli 2007 09:02 PM
  [ # 2 ]

Ik heb dichte velgen, dus van remstof heb ik als het goed is geen last (aan de buitenzijde dan). Misschien kan ik dan ook uit de voeten met een gewoon poetsmiddel? Confused:

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 juli 2007 09:14 PM
  [ # 3 ]
jaco schreef:

Ik heb dichte velgen, dus van remstof heb ik als het goed is geen last (aan de buitenzijde dan). Misschien kan ik dan ook uit de voeten met een gewoon poetsmiddel? Confused:

Wat erg goed schoonmaakt is wasbenzine, maar of dat schraal maakt en slecht is voor lak weet ik niet

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 juli 2007 09:19 PM
  [ # 4 ]

Eerst heel goed reinigen etc. In noodgevalen, zoals eerder al gezegd, kun je wasbenzine gebruiken.  En dan gewoon in de autowas zetten. Je moet het wel bijhouden natuurlijk.

Jeroen

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 30 juli 2007 09:33 PM
  [ # 5 ]

Ha! Middeltjes uit grootmoeders keukenkastje, die doen het vaak beter dan al dat nieuwerwetse spul.  Very Happy
Wellicht moet ik dus eens aan de gang met wasbenzine.

Iemand misschien nog andere tips?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 juli 2007 09:40 PM
  [ # 6 ]
jaco schreef:

Ha! Middeltjes uit grootmoeders keukenkastje, die doen het vaak beter dan al dat nieuwerwetse spul.  Very Happy

JA!!!  Laughing

Mijn favoriete schoonmaak middelen
- bijenwas
- wasbenzine
- schoonmaak azijn

Je zou het kunnen proberen gezien de velgen dicht zijn met gewone autoshampoo

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 30 juli 2007 11:46 PM
  [ # 7 ]

Dasty (de normale in de gele verpakking) van de Wibra. Dat spul werkt erg goed (o.m. om remstof te verwijderen) & kost geen drol.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 31 juli 2007 12:29 AM
  [ # 8 ]

En dat is geen aggressief spul dat de blanke laklaag of zelfs de poedercoating aantast?

Profiel  

rb
> 1100 berichten

Gepost: 31 juli 2007 01:32 PM
  [ # 9 ]

Ik heb geen velgen met poedercoating, maar voor zover ik weet blijft de blanke laklaag onaangetast. Het is volgens de sticker een ontvetter, dus daarna wel de velg even waxen (dat maakt daarna ook makkelijker schoon).

Google er eens op zou ik zeggen. er zijn wel meer gebruikers van het spul.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 31 juli 2007 02:59 PM
  [ # 10 ]

Nou, als ik de reacties hier lees, dan moet ik het misschien maar eens proberen. Very Happy (en dan ook meteen in de keuken Laughing)

Profiel  

rb
> 1100 berichten

Gepost: 31 juli 2007 04:51 PM
  [ # 11 ]

Daar ben ik er ook tegenaan gelopen. Maar het wordt zelfs op het forum van die poetsers (http://www.meguiars.nl) link positief genoemd / beoordeeld.

En ja, het werkt ook uitstekend op gasstel / afzuigkap / noem maar op. Echt superspul.

Op de auto zelf ben ik wat huiverig als je niet van plan was om daarna te gaan waxen. Het blijft ontvetter natuurlijk.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 03 augustus 2007 11:56 PM
  [ # 12 ]

Vandaag maar even Dasty gehaald bij de Wibra, ze hebben dat spul wel flink duurder gemaakt zeg, dik 11%. Ik betaalde nu €1,89 Shocked  Laughing

Dat spul roeleert echt grote tijd. Ik spraide het op m’n velg en het vuil spoelde er meteen af. Nog even met een natte spons de rest van het vuil eraf geveegd, ook in de moeilijke hoeken en gaatjes en vervolgens met een droge doek goed droog gepoetst. Ze zien er weer als nieuw uit (nou ja, ze zijn dan ook net vier maanden oud Wink)

Maar dir spul werkt dus echt fantastisch, ik kan het iedereen aanraden.
@rb: bedankt voor de gouden tip! Very Happy

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 04 augustus 2007 04:52 PM
  [ # 13 ]

ik gebruik gewoon velgenreiniger van het werk. komt uit duitsland, en bevat zoutzuur Laughing
even kapje op, anders branden je luchtwegen wel, maar schoon !!!!! en nooit problemen gehad met lak of wat dan ook. Wij gebruiken het ook voor vliegen, ramen en motorruimtes. (op aluminium gaat het gewoon bruisen… Laughing )

Blinkt dan allemaal weer als nieuw Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 augustus 2007 11:12 PM
  [ # 14 ]
vortex schreef:

ik gebruik gewoon velgenreiniger van het werk. komt uit duitsland, en bevat zoutzuur Laughing
even kapje op, anders branden je luchtwegen wel, maar schoon !!!!! en nooit problemen gehad met lak of wat dan ook. Wij gebruiken het ook voor vliegen, ramen en motorruimtes. (op aluminium gaat het gewoon bruisen… Laughing )

Blinkt dan allemaal weer als nieuw Cool

Kan je ons ook vertellen van welk merk dit product is en waar je dat kan kopen ???

Of begin jij zelf een handeltje Wink  Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 05 augustus 2007 12:11 AM
  [ # 15 ]

ik gebruik altijd cillit bang en dat spul vind ik toppie opspuiten ff laten inwerken en met een zachte handborstel schoonmaken daarna goed schoonspoelen

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook