4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Karel’s 16trs - wordt steeds beter!
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 04 augustus 2007 12:18 PM
  [ # 46 ]
karel schreef:

Nou, er is beweging. Vandaag een voorproefje: ik ga de auto naar de reparatie-plek brengen. Volgende week zaterdag gaat het dan écht gebeuren.

Ik heb dus inmiddels een subframe én hulp geregeld. Iedereen die me verder nog hulp of subframes heeft aangeboden: hartstikke bedankt, maar zoals het er nu uitziet ben ik “voorzien”.

Dit gaat helemaal goedkomen Karel. Mooi En Avantvoer ook Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 augustus 2007 05:43 PM
  [ # 47 ]
Thijsvandebles schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

ligt er ook nog een carb voor een 159 A blokje? met werkende mechaniek van de choke?
die ik nu heb durf ik niet aan in combi met een vers gereviseerd blok..
mvgr wupke:die een carb voor 159A blok zoekt,(1900 cc).. Wink

Helaas, er liggen geen carbs in het magazijn. De krenten uit de pap worden jammer genoeg niet gedoneerd.

off topic,
er is er al eentje uit m’n eigen magazijn opgezet….
enne, fijn dat ie straks weer ok is!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 augustus 2007 01:54 AM
  [ # 48 ]
woutersmits schreef:

off topic,

Je zegt het zelf - je hebt toch al lekker een eigen draadje?  Wink

Alles is helemaal goed gegaan, o o wat rijdt dat malle ding toch fijn. Wel een beetje wobbly maar ik vermoed dat dat met een vers subframe al heel anders aanvoelt.

Maar hier is het bewijs, vlakbij het oord waar hij gerepareerd gaat worden:
En degene die raadt waar dit is ....

Wat ik ook heb geconstateerd:

1. De splinternieuwe bijna complete deurstripset die ik bij McDean heb opgehaald zijn van het goede type.

2. Ik zoek een rechter spiegelstaak - of wat er meer nodig is om mijn spiegel terug verstelbaar te maken. Hoort er trouwens ook een dopje op of in het eind van het rubber te zitten? Ik vind het er zo mal uitzien?

3. Ik WEET wel hoe je een automaat moet starten, en dat je geen hamer nodig hebt als de startmotor niet aan wil slaan…

4. Alhoewel de choke-constructie prut werkt en het carbje in stilstand aardig zweet is het ding best redelijk zuinig. Wel een licht plofje af en toe in de uitlaat bij stationair draaien, dat zoeken we later wel uit.

5. Een type 1 is GÉÉN type 2/3, en dat uit zich ook in het instrumentarium. Zo zegt het instructieboekje dat je bij knipperend lampje rustig moet doorrijden (dapper advies!). Na de automaat in vergrendelde 3 gezet te hebben (zodat ik het toerental wat hoger kon laten oplopen en de automaat wat rust kon gunnen) ging het knipperlampje weer uit. Toch wel maf dat het ding zo heet werd, en of dat nou aan de motor (te arm?) of aan de automaat (te heet na een lange rit en daarna stapvoets verder rijden?) lag is me nog niet duidelijk.

6. De bestuurdersgordel is APK-onwaardig, en de achtergordels ontbreken zelfs geheel. Het was me niet eerder opgevallen, maar ik moet er wel wat mee.
Dus, wie nog een set donkergrijze gordels voor me heeft of wat weet….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 augustus 2007 01:56 AM
  [ # 49 ]
karel schreef:
woutersmits schreef:

off topic,

Je zegt het zelf - je hebt toch al lekker een eigen draadje?  Wink

Alles is helemaal goed gegaan, o o wat rijdt dat malle ding toch fijn. Wel een beetje wobbly maar ik vermoed dat dat met een vers subframe al heel anders aanvoelt.

Wat ik ook heb geconstateerd:

1. De splinternieuwe bijna complete deurstripset die ik bij McDean heb opgehaald zijn van het goede type.

2. Ik zoek een rechter spiegelstaak - of wat er meer nodig is om mijn spiegel terug verstelbaar te maken. Hoort er trouwens ook een dopje op of in het eind van het rubber te zitten? Ik vind het er zo mal uitzien?

3. Ik WEET wel hoe je een automaat moet starten, en dat je geen hamer nodig hebt als de startmotor niet aan wil slaan…

4. Alhoewel de choke-constructie prut werkt en het carbje in stilstand aardig zweet is het ding best redelijk zuinig. Wel een licht plofje af en toe in de uitlaat bij stationair draaien, dat zoeken we later wel uit.

5. Een type 1 is GÉÉN type 2/3, en dat uit zich ook in het instrumentarium. Zo zegt het instructieboekje dat je bij knipperend lampje rustig moet doorrijden (dapper advies!). Na de automaat in vergrendelde 3 gezet te hebben (zodat ik het toerental wat hoger kon laten oplopen en de automaat wat rust kon gunnen) ging het knipperlampje weer uit. Toch wel maf dat het ding zo heet werd, en of dat nou aan de motor (te arm?) of aan de automaat (te heet na een lange rit en daarna stapvoets verder rijden?) lag is me nog niet duidelijk.

6. De bestuurdersgordel is APK-onwaardig, en de achtergordels ontbreken zelfs geheel. Het was me niet eerder opgevallen, maar ik moet er wel wat mee.
Dus, wie nog een set donkergrijze gordels voor me heeft of wat weet….

ik bedoelde dus fijn dat jouw auto (straks) weer ok is, de andere opmerking was omdat ik de reactie van thijs pas net las Wink
leuke foto!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 augustus 2007 02:05 AM
  [ # 50 ]
stoterstangen90 schreef:
karel schreef:

Nou, er is beweging. Vandaag een voorproefje: ik ga de auto naar de reparatie-plek brengen. Volgende week zaterdag gaat het dan écht gebeuren.

Ik heb dus inmiddels een subframe én hulp geregeld. Iedereen die me verder nog hulp of subframes heeft aangeboden: hartstikke bedankt, maar zoals het er nu uitziet ben ik “voorzien”.

Dit gaat helemaal goedkomen Karel. Mooi En Avantvoer ook Cool

Ja, daar hoop ik inderdaad wel tijd voor te hebben volgende week. Interesse in een baantje als fotograaf toevallig? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 05 augustus 2007 03:04 AM
  [ # 51 ]

Goed bezig, Karel.

Op het einde van het rubber van het spiegelstaakje hoort wel degelijk een dopje. Je hoeft daarvoor geen type 1 op de sloop te zoeken. De AX heeft dezelfde dopjes.  Wink

Profiel  

Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 604

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 05 augustus 2007 03:21 AM
  [ # 52 ]

Fijn om te lezen dat de BX zonder problemen bij de stalling terecht is gekomen
Ik heb helaas Crying or Very sad  niks gemerkt van het ophalen van de BX.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  

mike
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

Gepost: 05 augustus 2007 11:21 AM
  [ # 53 ]

Horen zwarte gordels in Jan.

Ajeto!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 augustus 2007 04:15 PM
  [ # 54 ]
Quo schreef:

Fijn om te lezen dat de BX zonder problemen bij de stalling terecht is gekomen
Ik heb helaas Crying or Very sad  niks gemerkt van het ophalen van de BX.

Ik dacht dat je niet thuis was, ik wilde ook niet storen én we hadden een beetje haast…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 augustus 2007 04:18 PM
  [ # 55 ]
mike schreef:

Horen zwarte gordels in Jan.

Aha, de kleur is nu een beetje onbestemd donkergrijs met een lichter draadje erdoor, lijkt op de latere “glimmende grijze” type 3 TZx gordels maar dan dus donker. Zal wel behoorlijk verkleurd zijn in de loop van de tijd.

Ik vraag me alleen af of er _een_ vorige eigenaar is die weet of ik weer gordels zou kunnen monteren. Er zitten nu wel bouten in, dat ziet er dus hoopvol uit…

Verder zeer in mijn nopjes met het nog best wel redelijk nette interieur, en die geweldige tweed-achtig-met-blauwe stof.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 augustus 2007 04:24 PM
  [ # 56 ]
XBXG schreef:

Goed bezig, Karel.

Op het einde van het rubber van het spiegelstaakje hoort wel degelijk een dopje. Je hoeft daarvoor geen type 1 op de sloop te zoeken. De AX heeft dezelfde dopjes.  Wink

Kijk aan, en daar rijden er nog wel zat van, bedankt voor de tip!

Het is niet toevallig zo dat de spiegelstaak compatibel is met iets recenters of frequenters?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 augustus 2007 04:25 PM
  [ # 57 ]

Karel ik zou is kijken of ik nog een spiegelspaakdinggeval heb Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 augustus 2007 04:27 PM
  [ # 58 ]
McDean schreef:

Karel ik zou is kijken of ik nog een spiegelspaakdinggeval heb Wink

Gaarne!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 06 augustus 2007 03:09 PM
  [ # 59 ]
karel schreef:

Mag ik ook mee raden? Ben er vannacht nog even langsgereden Jan, hij staat er nog Wink

Test

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 06 augustus 2007 04:58 PM
  [ # 60 ]
Thijsvandebles schreef:

Mag ik ook mee raden? Ben er vannacht nog even langsgereden Jan, hij staat er nog Wink

Gelukkig maar, want dit ding heeft wel aandacht nodig maar verder is het een heel leuk automobiel. Ik ben er erg blij mee!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook