10 van de 20
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 augustus 2007 02:53 PM
  [ # 136 ]
eviltwin schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen, hahaha die houden we erin…

ik vind het zowiso vreemd dat je met een V6 zo hard wil rijden.

ik heb er diverse (kortstondig) gereden vanwege reparatie’s ed, en mijn insteek aangaande de V6 is simpel..
het ding is LOODZWAAR op zn voorterein.
een onderstuur gedrag waar je U tegen zegt, en af en toe heb je zelfs het idee alsof de kont lichtgewicht zweeft ..

dus mijn beestje , hmm nou nee..
daarnaast de bagger electronica Citroen jaren 90 eigen, en het halfslachtig uitgevonden Hydractief..

neuh,, pas 5 jaar NA introductie waren de betere modellen te koop, maar het loodzware weggedrag van de V6 is zelfs in de peug een probleem(miz)..

dus wupke zul je niet gauw vinden in zo’n monster…

leuk om even mee te koersen, maar er dagenlijks mee rijden?? neuh liever niet..

mvgr wupke Wink

@Wuppo & ( @citro-power)

Ik ben dit toch absoluut niet met je eens, ik heb half in een Xm v6 - half in een Ax leren rijden en ik kan je verzekeren dat je een Xm V6 net zo makkelijk weg kan zetten als een AX GT. Af en toe in een Xm rijden werkt niet, net zo min als CX, het kost gewoon wat tijd om je gemakklijk te voelen en een te worden met een DiRaVi auto.

HA & DiRaVi en dik 170pk (handbak!) maken hem super gemakkelijk te rijden. Een motor die met gemak 6600tpm draait moet je natuurlijk niet ‘op koppel’ rijden, daar is de 2,9L ES9J4 beter geschikt voor. Een goeie PRV 12v haalt 100 in 2 en 150 in 3. Vandaar dus mijn advies om de elektronica in order te maken ipv gerommel met kortsluitingen of mechanische trucjes. Dan heb je EN comfort als je dat wilt, EN sportief als je dat nodig hebt.

Ik denk trouwens dat als je handig bent met hydraulica dat de makklijkste manier voor kortsluiting hydraulisch is. Je moet ergens een HD lijn vandaan trekken en die in het middenventiel prikken, zodat dat altijd bekrachtigd is. Idea

Overigens, aan de XMNL list heb ik geen boodschap (ik ben er ook nog altijd lid) die gasten daar hebben wel meer vreemde ideeën. Er zijn voldoende plekken (zelfs in NL) waar je zonder probleem dik boven 120km/h kan kan rijden, ook buiten de snelweg om. En dat is waar een Xm V6 voor gemaakt is. Maar goed ik rijd met m’n C5 ook zo…

maar goed dat smaken verschillen…
ik doe het wel mn 2 ltr 8 V Xantia,, automaat ..
dat rijd miz heerlijk, en meer cilinders enzo is denk ik niet nodig.
maar ook dat is weer kwestie van smaken verschillen..
gelukkig ook maar, het zou er uit zien als we allemaal in dezelvde auto met dezelvde kleur en met dezelvde uitvoering reden..

dan was het dood saai op de weg.
al lijken de meeste moderne auto’s heden wel erg veel op elkaar..


mvgr wupke:die ook met V8ten gereden heeft, erg leuk, tot je bij de pomp staat, dan is het minder leuk Laughing

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2007 02:55 PM
  [ # 137 ]

@ eviltwin of Wupke:
kan iemand mij zeggen welke automaat er in een XM V6-12V van 1992 zit?
En welke olie ik daar best in gooi??

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 augustus 2007 03:08 PM
  [ # 138 ]

Zoals ik al aangaf , ik ben geen racer. Dat ie 100 in de 2 kan weet ik ook wel maar wat voor nut heeft het ? Ik kom met die van mij bijna nooit boven de 3 tot 3500 toeren en boven 140 al bijna helmaal nooit.
Ik vind het relaxt toeren erin en gebruik maken van koppel veel leuker. En als er ingehaald moet worden op een 2 baans weg trap ik ook hees wel eens het gaspedaal naar beneden.

Ik ben het ook met Wuppo eens dat een XM niet fijn rijd op hogere snelheid door het zware gewicht op de voorkant.
Ik heb ook in nieuwere XM’s gereden met goede hydractief ( neem ik aan ) en ik verneem geen verschil met hoge snelheden met die van mij.

Maar laten we dit topic houden voor het oplossen van het probleem en niet de voor en tegens van hydractief.
Bij latere XM’s zal het best goed zijn maar bij de eerste XM’s is het waardeloos door de slechte electronica en nog niet productie rijp van het systeem.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 augustus 2007 03:10 PM
  [ # 139 ]

Is het niet zo dat als ik de klep open zet , de electronica maak dat de hydractief regelaars het gewoon blijven doen ?

Ik ga begin volgende week bezig met het meten waar de storing / kortsluiting zit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 augustus 2007 03:17 PM
  [ # 140 ]
Blooper1963 schreef:

@ eviltwin of Wupke:
kan iemand mij zeggen welke automaat er in een XM V6-12V van 1992 zit?
En welke olie ik daar best in gooi??

ik dacht de 4 HP 18, maar kan ook een latere HP zijn, de 20 of 23.

daarnaast is ATF Dexron 4 de aangewezen bakolie voor in principe alle moderne automaten vanaf 1985.

mvgr wupke:bij automaten olie wissel, is het aan te raden om ook het filter schoon te maken, en als mogenlijk, ook het magneet in het carter schoon te maken. Wink

PS/ je kunt ook hier even kijken naar de geadviseerde olie…>> 

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 augustus 2007 10:24 PM
  [ # 141 ]

Bij de 4HP18 zoals die in de xm’s zit, wordt ATF 2 voorgeschreven, maar ATF3 schakeld wat soepeler en vlotter dan ATF2. Met ATF2 bleef hij wat langer in de eerste versnelling hangen, maar toen ik hem met ATF3 had gespoeld, schakelde hij sneller op

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 06 augustus 2007 02:16 AM
  [ # 142 ]

Mijn XM uit ‘95 heeft ook de 4HP18 automaat, en daar wordt dan ook ATX (=ATF3?) voorgeschreven.
Maar de TS had het niet over automaten… Surprisedops:

Groetjes Erik!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 augustus 2007 10:22 PM
  [ # 143 ]

Heb een start gemaakt met het opzoeken van de kortsluiting.

Als ik de stekker van de hydractiefklep afhaal blijft de zekering heel.

Dan mag ik toch aannemen dat daar de sluiting inzit , of niet ?

Voordat ik een boel werk heb voor niets…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2007 10:38 PM
  [ # 144 ]
citro-power schreef:

Heb een start gemaakt met het opzoeken van de kortsluiting.

Als ik de stekker van de hydractiefklep afhaal blijft de zekering heel.

Dan mag ik toch aannemen dat daar de sluiting inzit , of niet ?

Voordat ik een boel werk heb voor niets…

je zou dit eenvoudig kunnen door meten.
interne weerstand =?
als hoger dan X heb je sluiting.

dus met de OHM waarde die dan op de + pool 1 aangeeft (=100%) dan is hij stuk.
andersom, je kunt hem ook even met een losse draad aansturen, zet daar een zwevende zekering tussen van bv 10 amp.. even de + en de - aansluiten, klapt de zekering dan weet je 100% zekers dat je de dader hebt.
het nm ook in de bedrading zitten..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 10:43 PM
  [ # 145 ]

inderdaad! probeer dan zo een magneetventiel te scoren en vervang het dan even,dan kan je proberen! de bedrading zou correct moeten zijn als de zekering blijft zonder aan de klep te hangen Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 augustus 2007 11:16 PM
  [ # 146 ]
kreazyV8wuppo schreef:

[het nm ook in de bedrading zitten..

mvgr wupke Wink

Als ik de stekker eraf haal blijft de zekering heel , dan lijkt me de bedrading goed tot aan de hydractiefklep , of vergis ik me.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 11:47 PM
  [ # 147 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

[het nm ook in de bedrading zitten..

mvgr wupke Wink

Als ik de stekker eraf haal blijft de zekering heel , dan lijkt me de bedrading goed tot aan de hydractiefklep , of vergis ik me.

Neen! Je vergist je niet! Heel waarschijnlijk ligt die spoel in kortsluiting!! Is die spoel afzonderlijk vervangbaar,of moet je klep en alles vervangen?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 augustus 2007 12:09 AM
  [ # 148 ]
Blooper1963 schreef:
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

[het nm ook in de bedrading zitten..

mvgr wupke Wink

Als ik de stekker eraf haal blijft de zekering heel , dan lijkt me de bedrading goed tot aan de hydractiefklep , of vergis ik me.

Neen! Je vergist je niet! Heel waarschijnlijk ligt die spoel in kortsluiting!! Is die spoel afzonderlijk vervangbaar,of moet je klep en alles vervangen?

het kan wel,, met losse stekkert geen sluiting en met aangesloten wel…

dan hoeft het niet per definitie ALLEEN de klep te zijn..
uch,, als in de draad een sluiting zit, en die heeft X weerstand, dan kan het zijn dat de zekering heel blijft,, komt er nu de belasting van de klep bij , dan ga je over de threshold van de zekering en fikt ie uit….

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 augustus 2007 12:15 AM
  [ # 149 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Blooper1963 schreef:
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

[het nm ook in de bedrading zitten..

mvgr wupke Wink

Als ik de stekker eraf haal blijft de zekering heel , dan lijkt me de bedrading goed tot aan de hydractiefklep , of vergis ik me.

Neen! Je vergist je niet! Heel waarschijnlijk ligt die spoel in kortsluiting!! Is die spoel afzonderlijk vervangbaar,of moet je klep en alles vervangen?

het kan wel,, met losse stekkert geen sluiting en met aangesloten wel…

dan hoeft het niet per definitie ALLEEN de klep te zijn..
uch,, als in de draad een sluiting zit, en die heeft X weerstand, dan kan het zijn dat de zekering heel blijft,, komt er nu de belasting van de klep bij , dan ga je over de threshold van de zekering en fikt ie uit….

mvgr wupke Wink

Juist Wup! spoel aansluiten op 12V met zekering tussen,dan is hij zeker dat de spoel kapot is Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 augustus 2007 12:27 AM
  [ # 150 ]

O.K. , duidelijk.

ga morgenavond de klep demonteren , zoveel werk is dat niet , kunt er goed bij.

Dan zal ik er even 12 V met zekering erop aansluiten.

Profiel  
 
 
10 van de 20
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook