karel schreef:Nou, er is beweging. Vandaag een voorproefje: ik ga de auto naar de reparatie-plek brengen. Volgende week zaterdag gaat het dan écht gebeuren.
Ik heb dus inmiddels een subframe én hulp geregeld. Iedereen die me verder nog hulp of subframes heeft aangeboden: hartstikke bedankt, maar zoals het er nu uitziet ben ik “voorzien”.
Dit gaat helemaal goedkomen Karel. Mooi En Avantvoer ook
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:ligt er ook nog een carb voor een 159 A blokje? met werkende mechaniek van de choke?
die ik nu heb durf ik niet aan in combi met een vers gereviseerd blok..
mvgr wupke:die een carb voor 159A blok zoekt,(1900 cc)..Helaas, er liggen geen carbs in het magazijn. De krenten uit de pap worden jammer genoeg niet gedoneerd.
off topic,
er is er al eentje uit m’n eigen magazijn opgezet….
enne, fijn dat ie straks weer ok is!
woutersmits schreef:
off topic,
er is er al eentje uit m’n eigen magazijn opgezet….
enne, fijn dat ie straks weer ok is!
Je zegt het zelf - je hebt toch al lekker een eigen draadje?
Alles is helemaal goed gegaan, o o wat rijdt dat malle ding toch fijn. Wel een beetje wobbly maar ik vermoed dat dat met een vers subframe al heel anders aanvoelt.
Maar hier is het bewijs, vlakbij het oord waar hij gerepareerd gaat worden:
En degene die raadt waar dit is ....
Wat ik ook heb geconstateerd:
1. De splinternieuwe bijna complete deurstripset die ik bij McDean heb opgehaald zijn van het goede type.
2. Ik zoek een rechter spiegelstaak - of wat er meer nodig is om mijn spiegel terug verstelbaar te maken. Hoort er trouwens ook een dopje op of in het eind van het rubber te zitten? Ik vind het er zo mal uitzien?
3. Ik WEET wel hoe je een automaat moet starten, en dat je geen hamer nodig hebt als de startmotor niet aan wil slaan…
4. Alhoewel de choke-constructie prut werkt en het carbje in stilstand aardig zweet is het ding best redelijk zuinig. Wel een licht plofje af en toe in de uitlaat bij stationair draaien, dat zoeken we later wel uit.
5. Een type 1 is GÉÉN type 2/3, en dat uit zich ook in het instrumentarium. Zo zegt het instructieboekje dat je bij knipperend lampje rustig moet doorrijden (dapper advies!). Na de automaat in vergrendelde 3 gezet te hebben (zodat ik het toerental wat hoger kon laten oplopen en de automaat wat rust kon gunnen) ging het knipperlampje weer uit. Toch wel maf dat het ding zo heet werd, en of dat nou aan de motor (te arm?) of aan de automaat (te heet na een lange rit en daarna stapvoets verder rijden?) lag is me nog niet duidelijk.
6. De bestuurdersgordel is APK-onwaardig, en de achtergordels ontbreken zelfs geheel. Het was me niet eerder opgevallen, maar ik moet er wel wat mee.
Dus, wie nog een set donkergrijze gordels voor me heeft of wat weet….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
karel schreef:woutersmits schreef:
off topic,
er is er al eentje uit m’n eigen magazijn opgezet….
enne, fijn dat ie straks weer ok is!Je zegt het zelf - je hebt toch al lekker een eigen draadje?
Alles is helemaal goed gegaan, o o wat rijdt dat malle ding toch fijn. Wel een beetje wobbly maar ik vermoed dat dat met een vers subframe al heel anders aanvoelt.
Maar hier is het bewijs, vlakbij het oord waar hij gerepareerd gaat worden:
En degene die raadt waar dit is ....Wat ik ook heb geconstateerd:
1. De splinternieuwe bijna complete deurstripset die ik bij McDean heb opgehaald zijn van het goede type.
2. Ik zoek een rechter spiegelstaak - of wat er meer nodig is om mijn spiegel terug verstelbaar te maken. Hoort er trouwens ook een dopje op of in het eind van het rubber te zitten? Ik vind het er zo mal uitzien?
3. Ik WEET wel hoe je een automaat moet starten, en dat je geen hamer nodig hebt als de startmotor niet aan wil slaan…
4. Alhoewel de choke-constructie prut werkt en het carbje in stilstand aardig zweet is het ding best redelijk zuinig. Wel een licht plofje af en toe in de uitlaat bij stationair draaien, dat zoeken we later wel uit.
5. Een type 1 is GÉÉN type 2/3, en dat uit zich ook in het instrumentarium. Zo zegt het instructieboekje dat je bij knipperend lampje rustig moet doorrijden (dapper advies!). Na de automaat in vergrendelde 3 gezet te hebben (zodat ik het toerental wat hoger kon laten oplopen en de automaat wat rust kon gunnen) ging het knipperlampje weer uit. Toch wel maf dat het ding zo heet werd, en of dat nou aan de motor (te arm?) of aan de automaat (te heet na een lange rit en daarna stapvoets verder rijden?) lag is me nog niet duidelijk.
6. De bestuurdersgordel is APK-onwaardig, en de achtergordels ontbreken zelfs geheel. Het was me niet eerder opgevallen, maar ik moet er wel wat mee.
Dus, wie nog een set donkergrijze gordels voor me heeft of wat weet….
ik bedoelde dus fijn dat jouw auto (straks) weer ok is, de andere opmerking was omdat ik de reactie van thijs pas net las
leuke foto!
stoterstangen90 schreef:karel schreef:Nou, er is beweging. Vandaag een voorproefje: ik ga de auto naar de reparatie-plek brengen. Volgende week zaterdag gaat het dan écht gebeuren.
Ik heb dus inmiddels een subframe én hulp geregeld. Iedereen die me verder nog hulp of subframes heeft aangeboden: hartstikke bedankt, maar zoals het er nu uitziet ben ik “voorzien”.
Dit gaat helemaal goedkomen Karel. Mooi En Avantvoer ook
Ja, daar hoop ik inderdaad wel tijd voor te hebben volgende week. Interesse in een baantje als fotograaf toevallig?
Ich bin ein Breaker
Goed bezig, Karel.
Op het einde van het rubber van het spiegelstaakje hoort wel degelijk een dopje. Je hoeft daarvoor geen type 1 op de sloop te zoeken. De AX heeft dezelfde dopjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Fijn om te lezen dat de BX zonder problemen bij de stalling terecht is gekomen
Ik heb helaas niks gemerkt van het ophalen van de BX.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Horen zwarte gordels in Jan.
Ajeto!!!
Quo schreef:Fijn om te lezen dat de BX zonder problemen bij de stalling terecht is gekomen
Ik heb helaas niks gemerkt van het ophalen van de BX.
Ik dacht dat je niet thuis was, ik wilde ook niet storen én we hadden een beetje haast…
Ich bin ein Breaker
mike schreef:Horen zwarte gordels in Jan.
Aha, de kleur is nu een beetje onbestemd donkergrijs met een lichter draadje erdoor, lijkt op de latere “glimmende grijze” type 3 TZx gordels maar dan dus donker. Zal wel behoorlijk verkleurd zijn in de loop van de tijd.
Ik vraag me alleen af of er _een_ vorige eigenaar is die weet of ik weer gordels zou kunnen monteren. Er zitten nu wel bouten in, dat ziet er dus hoopvol uit…
Verder zeer in mijn nopjes met het nog best wel redelijk nette interieur, en die geweldige tweed-achtig-met-blauwe stof.
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Goed bezig, Karel.
Op het einde van het rubber van het spiegelstaakje hoort wel degelijk een dopje. Je hoeft daarvoor geen type 1 op de sloop te zoeken. De AX heeft dezelfde dopjes.
Kijk aan, en daar rijden er nog wel zat van, bedankt voor de tip!
Het is niet toevallig zo dat de spiegelstaak compatibel is met iets recenters of frequenters?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Karel ik zou is kijken of ik nog een spiegelspaakdinggeval heb
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Karel ik zou is kijken of ik nog een spiegelspaakdinggeval heb
Gaarne!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Maar hier is het bewijs, vlakbij het oord waar hij gerepareerd gaat worden:
En degene die raadt waar dit is ....
Mag ik ook mee raden? Ben er vannacht nog even langsgereden Jan, hij staat er nog
Test
Thijsvandebles schreef:
Mag ik ook mee raden? Ben er vannacht nog even langsgereden Jan, hij staat er nog
Gelukkig maar, want dit ding heeft wel aandacht nodig maar verder is het een heel leuk automobiel. Ik ben er erg blij mee!
Ich bin ein Breaker