Hoi,
Nou rij ik sinds twee dagen een ZX 1.8i Furio.
Wat is er nu extra aan opties op deze uitvoering ten opzichte van de normale 1.8i?
Bij mij zitten er elekramen knopjes in, maar slingertjes om ze daadwerkelijk open en dicht te doen. Ik kwam dit fenomeen ook tegen in een 1.8i op de sloop die echter in de passagiersdeur weer geen slingertje had :
Ik heb aan beide zijden slingers (werkend) en knopjes (niet werkend)...
Verder zit er een IR ontvanger in de dakconsole, maar ik heb geen ab, dus ik ben op zoek naar ab met ontvanger. Wat betreft openen portieren maak ik dus gebruik van de sleutel, maar cv lijkt er niet op te zitten of werkt niet meer, ik moet dus alle drie de sloten telkens openen en dichtdoen. (sucks).
Verder wel lekker wagentej, maar ben dus benieuwd naar de extra’s…
Zal morgen eens in de zekeringenkast duiken en checken…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Op de site van Autoweek kun je via Carbase heel simpel en snel de standaard uitrusting van je auto bekijken.
Dit is een link naar een 93-er 1,8 Furio:
http://autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=7651&cache=no&add=1
Ik zie inderdaad geen centrale deurvergrendeling en ook geen elctrische ramen. De extra’s t.o.v. van een standaard ZX 1,8 zit hem meer in sportstoelen, mee gespoten bumpers enz.
Je kunt bij Carbase de auto’s ook heel makkelijk met elkaar vergelijken.
Succes!
Slingers én knopjes?
Armsteunen voor een auto met elektrische ramen zijn anders als die van handgeslingerd. Vreemde uitvoering hoor. Misschien aan geknutseld?
Jos van der Voort
Zoiets vermoed ik ook.
Voor een 4 deurs heb ik elektraramen voor. Belangstelling?
Jos van der Voort
ZX-Cruiser schreef:Ja vast, andere deurpanelen in gezet met knoppies wellicht..
wie doet nou zoiets
ZX-Enschede schreef:Zoiets vermoed ik ook.
Voor een 4 deurs heb ik elektraramen voor. Belangstelling?
Furio is enkel en alleen 2 deurs.
In wezen is het een gewone zx met sportieve looks, thats it.
Oops!
Dat had ik moeten en kunnen weten. Sorry!
Jos van der Voort
Ongetwijfeld is er later handbediening ingezet voor de ramen, heb ik helaas aan één kant ook gedaan. Scheelt namelijk nogal in prijs en op de sloop is elektrische bediening nauwelijks te vinden.
Ach ja, hij is alweer te koop, is toch niet helemaal mijn type Citroën heb ik besloten, vond ik die 16v van mijn broertje toch vetter.
Denk weer op zoek te gaan naar BX, misschien een ruiltje met iemand regelen…liefst GTI natuurlijk haha.
Maar toch bedankt voor uitlegjes.
BTW nog even dit, heb wat lekkage op de carterplug, maar ik kan hem niet aandraaien daar hij een soort imbus, torx ofzo heeft, weet iemand toevallig of dat standaardplug is en wat voor maat ik nodig heb?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Is de standaardplug. Is geen torx of inbus, maar gewoon een vierkant…
Maaruh, wat voor sleutel gebruik je daar dan voor? ops:
mzl. Hans
PS je hebt PB Raz
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Een vierkant sleutel We hebben deze op m’n werk(=garage) liggen, geen idee waar je dat anders vandaan kan halen.
okéoké, you smartass…
Lachuh met jou…maaruh, ik wil hem aandraaien…wat nu?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Wielbout citroen peugeot zien te scoren, veel plekken te vinden, deze vierkant slijpen met een tol oid… beetje schuin, dat puntje past
Dan kan je deze als verloop erin tikken en met wiel sleutel of ander sleutel 19 exemplaar draaien…
Echter is dit geen oplossing en draai je eerder de boel kapot.. Waarschijn lijk verkeerde (plat) of 2e hands koper ringetje gebruikt. Deze vormt zichelf aan de oneffenheden… deze is bol en perst zich plat…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Een nieuwe is dus bol. Die draai je plat met indraaien carterplug. Daarom kun je hem dus maar eenmalig gebruiken.
Jos van der Voort