janmeijer schreef:Als je brand wilt hebben moet je er zeker een zekering van 25amp inzetten.
Die kan 300watt slurpen voor hij doorgaat.
Een kachelmotor is beduidend minder sterk.
Kijk in het boekje, zal wel 10amp zijn.
Volgens mijn boekje zit er 30 A in,echter de filosofie is minder amperes zodat ie eerder eruit gaat.
FF checken dus.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
janmeijer schreef:Er kan ook vuil/bladeren voor het rooster komen. Daardoor moet de aanjager te hard werken om lucht door het rooster te krijgen.
Als de motor aanloopt gebruikt hij door de weerstand te veel stroom. Hij zal dan ook lawaai maken (piepen).
Bij een juiste zekering zou deze door moeten branden.
Een aan lopende motor wordt ook heet, waardoor de wikkeling smelt en dan is dat einde oefening.
Ik geloof niet in een aan lopende aanjager.
Over de vervanging van de weerstand heb ik uitgebreid geschreven in mijn topic (ergens in april/mei 2007).
hmm bladeren he? dat heb ik dus echt heel veel voor het rooster zitten, weet alleen niet hoe ik dat wegkrijg. aangezien er dan nog een rooster voor zit. kan dus zijn dat zekering daardoor is doorgebrand. ik werd ook enige tijd met herfstbladeren beschoten door mn ventilator anyways, om dat schoon te maken moet het rooster bij de motorkap er dus af? schroeven? kliksysteem? hoe?
Hoe je bij dat rooster komt zie je o.a. hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170997&highlight=kachelweerstand
Ok mensen (trommelgeroffel)....
Het was een versleten lager van de ventilator,nieuwe ventilator draaide soepel en de oude draaide eigenlijk helemaal niet meer en zag er nogal versleten uit (dit integenstelling tot de nieuwe zag er erg goed uit),wel weer ff kachelweerstandje moeten vervangen want die was ook weer overleden, nu weer frisse lucht in mijn ZX
Het gegeven dat de kachelweerstand in het luchtkanaal zit bevestigd bovenstaande theorie,hij heeft koeling nodig en bij een ventilator die niet draait gaat ie kapot,nog eerder dan de zekering (dit is wel opmerkelijk moet ik zeggen).Nog voordat de ventilator te veel stroom trekt (meer dan de zekering aan kan) brandt de weerstand door.
Vergeten een kousje om het rooster te doen,maar dit volgt nog.
Kortom voor €35 kom je weer door de APK,Citroen Specialist Parkstad
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Kousjes koop je bij de action. Voor 69 eurocent heb je er 4 (twee links en twee rechts).
Daar moet je toch wel een jaar of 10 mee vooruit kunnen.
Jos van der Voort
jij met je action, haha, zit je reclame te maken ofzo?
Erik Janszen schreef:janmeijer schreef:Als je brand wilt hebben moet je er zeker een zekering van 25amp inzetten.
Die kan 300watt slurpen voor hij doorgaat.
Een kachelmotor is beduidend minder sterk.
Kijk in het boekje, zal wel 10amp zijn.Volgens mijn boekje zit er 30 A in,echter de filosofie is minder amperes zodat ie eerder eruit gaat.
FF checken dus.
Nog eens gecheckt en het is echt een 30A zekering,zowel volgens mijn handleiding als de Haynes beschrijving.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
en mijn aanjager doet het ook weer, of beter gezegd, hij wordt weer aangestuurd door contactslot, die was dus kapot, nu heb ik 2 sleutels, ook leuk toch? is weer es wat anders