Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Mooi dat ie weer rijdt!
En als ik het goed begrijp heb je de GSA C-matic bak wel grotendeels kunnen gebruiken :
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DIEHARD schreef:Mooi dat ie weer rijdt!
En als ik het goed begrijp heb je de GSA C-matic bak wel grotendeels kunnen gebruiken :
Inderdaad ja, nog heel erg bedankt daarvoor.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik kom er even niet uit. Het stuurhuis is het best bereikbaar van onder de auto. De trillingen komen alleen bij draaiende motor. Ik ga nooit van m’n leven onder de auto liggen met draaiende motor. Hoe los ik dit op, iemand een goede tip? (Naast ergens een brug regelen)
Wat kan ik nog meer verdenken voor deze resonanties? Motorsteunen zitten goed vast… Het lijkt af en toe zelfs een beetje op onbalans in motor/versnellingsbakcombinatie, maar die zaten nou juist zo mooi op elkaar…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:Ik kom er even niet uit. Het stuurhuis is het best bereikbaar van onder de auto. De trillingen komen alleen bij draaiende motor. Ik ga nooit van m’n leven onder de auto liggen met draaiende motor. Hoe los ik dit op, iemand een goede tip? (Naast ergens een brug regelen)
Wat kan ik nog meer verdenken voor deze resonanties? Motorsteunen zitten goed vast… Het lijkt af en toe zelfs een beetje op onbalans in motor/versnellingsbakcombinatie, maar die zaten nou juist zo mooi op elkaar…
Auto op de brug. NOOIT onder een auto gaan liggen, draaiende motor of niet, als deze van hydrauliek is voorzien. Je zal zien, net als jij er onder ligt te beunen knalt er een leiding….. en ben je dood….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
waterman771 schreef:Auto op de brug. NOOIT onder een auto gaan liggen, draaiende motor of niet, als deze van hydrauliek is voorzien. Je zal zien, net als jij er onder ligt te beunen knalt er een leiding….. en ben je dood….
Wees gerust: ik ga sowieso alleen onder een auto liggen als ie voldoende ondersteund is met assteunen. Blokken achter de achterwielen, voor de extra nog wat bandjes erbij, en heel goed testen of alles stevig staat. Ik waag mijn leven niet aan een hydraulisch systeem. Maar ik ga dus al helemaal niet onder een goed ondersteunde auto liggen als de motor draait.
reservewiel eruit halen, en even kijken hoe de halve maan klemmen van het Y stuk zitten.
als die scheef staan kunnen ze het subframe raken…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
kreazyV8wuppo schreef:reservewiel eruit halen, en even kijken hoe de halve maan klemmen van het Y stuk zitten.
als die scheef staan kunnen ze het subframe raken…mvgr wupke
tsja, de klemmen hebben overal meer dan een halve cm speling voorzover ik kon zien. ik ga donderdag wel weer verder kijken.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:reservewiel eruit halen, en even kijken hoe de halve maan klemmen van het Y stuk zitten.
als die scheef staan kunnen ze het subframe raken…mvgr wupke
tsja, de klemmen hebben overal meer dan een halve cm speling voorzover ik kon zien. ik ga donderdag wel weer verder kijken.
nog steeds geen tijd voor gehad, misschien morgen even na werk. ik ben ook rustig bezig het interieur te slopen nu breekt het knopje van een van de raamhendels af. zit die hendels gewoon geklemd op het asje en moet ik ze met gepast geweld er af slopen, of is daar een truukje voor?
mkatgert schreef:mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:reservewiel eruit halen, en even kijken hoe de halve maan klemmen van het Y stuk zitten.
als die scheef staan kunnen ze het subframe raken…mvgr wupke
tsja, de klemmen hebben overal meer dan een halve cm speling voorzover ik kon zien. ik ga donderdag wel weer verder kijken.
nog steeds geen tijd voor gehad, misschien morgen even na werk. ik ben ook rustig bezig het interieur te slopen nu breekt het knopje van een van de raamhendels af. zit die hendels gewoon geklemd op het asje en moet ik ze met gepast geweld er af slopen, of is daar een truukje voor?
er hoort een clip achter te zitten, welke met een haakje weg is te halen, dan pluk je ze er meestal zo vanaf.
als vast zittend zonder dat clipje ,dan is een fixe ruk noodzakenlijk.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mkatgert schreef:Man o man. Ik moet mezelf weerhouden om elke keer dat ik een stukje rij hier mijn lofuitingen neer te plempen, wat nu dus overigens mislukt is.
Dat comfort, dat rijgenot, die niet weg te poetsen grijns van oor tot oor, die kreten van blijdschap als ik in het donker over slingerende landweggetjes met wind en regen, geleid door het gele schijnsel van de koplampen strak door bochten scheer, drempels die wel te zien maar niet te voelen zijn…
En zo herkenbaar dat gevoel.
Na 3 en een halve week Berlingo heb ik meteen maar weer de Xantia tot leven gewekt en lekker een rondje gereden. OK ik geeft toe, geen automaat of C-matic, geen boxer, maar wel het aangenaam tokkelen van de diesel en bovenal het zweven!!
Mooi dat ze weer rijdt Michiel, top!! Tijd voor een meeting??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
hogervp schreef:En zo herkenbaar dat gevoel.
Na 3 en een halve week Berlingo heb ik meteen maar weer de Xantia tot leven gewekt en lekker een rondje gereden. OK ik geeft toe, geen automaat of C-matic, geen boxer, maar wel het aangenaam tokkelen van de diesel en bovenal het zweven!!Mooi dat ze weer rijdt Michiel, top!! Tijd voor een meeting??
Patrick
Eerst even wat puntjes op de i zetten. Als ze weer helemaal naar wens is kom ik wel als maiden voyage een bakkie doen in de Noordkaap
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mkatgert schreef:
Eerst even wat puntjes op de i zetten. Als ze weer helemaal naar wens is kom ik wel als maiden voyage een bakkie doen in de Noordkaap
Dat is wel een heel aantrekkelijk aanbod. De koffie zal tegen die tijd met veel zorg worden bereid en uiteraard iets lekkers erbij.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Pfoe. De uitlaat liep wel tegen het stuurhuis aan. Die heb ik nu weer een beetje verbouwd, maar nu past de hotspot buis weer niet lekker Hij lekt nu bij de aansluiting op de rechter uitlaatbuis. Klinkt wel lekker sportief… Er zitten nog steeds trillingen bij, zo rond de 3000 tpm. Is het mogelijk om zonder hotspotbuis te rijden of wordt de boel dan niet voldoende verwarmd bij de carburateur? Kan ik eens kijken of de lekkage ook de trilling veroorzaakt…
Daarnaast toch maar op zoek naar wat buizenmateriaal, en net zo lang puzzelen tot het past. Binnenkort ook even het dashboard verwijderen, want daar trilt nu ook vanalles, en de snelheidsmeter doet echt niks meer.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , soms zit het mee met een GS , soms tegen…..
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Zo, snelheidsmeter is weer terug. Blijkt dat ik met het gokken van toerental-snelheidsrelatie er niet al te ver naast zat Het was gewoon een kwestie van de kabel er heel diep indrukken. Daar had ik maar even een tangetje voor gekocht, want met de hand lukte het niet.
Nu nog uitlaatje fixen, velgjes er onder…
Het wordt nog eens wat met de GS
Er zit trouwens wel een elektrisch dingetje mis, ben er nog niet achter wat het is. Hij wilde zojuist na het starten helemaal niet schakelen. Muurvast zat de pook. Ook geen klikjes van relais. Motor uit en opnieuw starten, toen deed alles het weer zo soepel als vanouds. Bij het openen van het dashboard viel me de chaos op die een vorige eigenaar daar heeft aangebracht met aftappen van elektra voor de radio, loshangende stekkertjes en wat dies meer zij…