2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Achterluidsprekers zuigen!
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 augustus 2007 08:32 PM
  [ # 16 ]

begin nou te twijfelen wat ik achter erin heb gezet.  Surprisedops:

je kan natuurlijk allerlei testen gaan doorspitten met meningen van anderen, ik stond bij de Mediamarkt ook weer uren van alles te vergelijken (kwa prijs, want veel nut heeft het niet om voor zo’n muur met test-speakers te gaan staan met die takkeherrie om je heen en totaal andere akoestiek dan in je auto…)
Toen maar een gokje gewaagd en iets gekozen…
Voor werd t een 2 weg setje van http://www.dls.se (B6 16,5 cm), echt een wereld van verschil met de ouwetjes die er eerst in zaten! Achter is voor mij toch maar een beetje aanvulling in het middengebied met die 13 cm speakers onder dat raampje gepropt.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 augustus 2007 08:34 PM
  [ # 17 ]

ik HAD een JVC van 1200 NLG,, met 12 CD wisselaar,, ja die 2 extra CDs koste maar liefst 260 NLG meer dan op de 10 CD wisselaar…brrr,,,en afstands bediening, vele sub aansluitingen voor de vele versterkers (2000 WATT) en sub uitgang van de woofer..dus met de vele waffers en blaffers in de BX Break van toen was die radio wel nodig.

de laatste jaren sinds de BX verkauft was, is de JVC zonder verstekers van tuut naar tuut verhuisd.

echter die Pioneer is vele malen beter in sound dan de JVC,,
met name het midden en lage bereik van de pioneer is beter..
je hebt dus geen extra wooferkast nodig voor een leuk BAss geluidje..
dat trekt ie zo ook wel.
ja ok je kan versterkers enzo inbouwen,, maar heden nu ik grijzer word, hmm, kan mn euro’s wel beter gebruiken…... Laughing

maar wat ik zei:is en blijft kwestie van smaak…

mvgr wupke:die voortaan alleen CItroen automaat rijd, MET Climat controll en alleen Pioneer aan muziek erin hangt… de rest mag in de slopels enzo.. Wink

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 augustus 2007 08:44 PM
  [ # 18 ]

deze benne t dus achter (ts1346ii):

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 augustus 2007 09:06 PM
  [ # 19 ]
ieksEmmu schreef:

deze benne t dus achter (ts1346ii):

Dat ziet er al beter uit. Misschien is het trouwens bij de XM beter, maar bij de BX kun je als je iets van geluidskwaliteit wil ervaren maar beter beginnen om snel de originele speakers eruit te slopen en iets beters erin te schroeven.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 02 augustus 2007 09:33 PM
  [ # 20 ]

ik heb deze achterin: (TS-G1349)

Voorin heb ik de grotere broers, 17 centimeter (TS-G1749) en nog steeds vind ik de geluidskwaliteit achterin een stuk minder dan voor, zowel hoog als laag ontbreekt. Dan zitten er voor nog tweeters natuurlijk, die zijn nog origineel bij mij. Ik denk dat extra tweeters achtering de oplossing is. Volgens mij is er in dat luidsprekerbakje achterin nog ruimte om tweeters onder het rooster te plaatsen?

Ik ben met Wupke eens dat pioneer de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft, heb bij een zaak gewerkt die dat spul verkocht en eigenlijk zei iedereen daar hetzelfde. Ik kreeg ze ook nooit terug van de klant, die pioneers.

Philips is al een tijdje gestopt met het verkopen van losse luidsprekers, alleen nog complete boxen, en misschien dat ze nog OEM-speakers leveren aan de fabrikant.

Groetjes Erik!

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 10:17 PM
  [ # 21 ]

Ben ik even blij dat ik een Pioneer radio heb gekocht Wink

Oh, en deze luidsprekers zitten er voor in de portieren…inclusief stof Laughing

Niet de originele lijkt me, of propt de fabriek er pioneers in?

Trouwens wat die tweeters achterin betreft, die heb ik gewoon parallel over de bestaande luidsprekers aangesloten, dat mag dus niet Surprisedops:
Moet eerst een koffiefilter tussen, dus…

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 10:20 PM
  [ # 22 ]
Lampie schreef:

ik heb deze achterin: (TS-G1349)

Voorin heb ik de grotere broers, 17 centimeter (TS-G1749) en nog steeds vind ik de geluidskwaliteit achterin een stuk minder dan voor, zowel hoog als laag ontbreekt. Dan zitten er voor nog tweeters natuurlijk, die zijn nog origineel bij mij. Ik denk dat extra tweeters achtering de oplossing is. Volgens mij is er in dat luidsprekerbakje achterin nog ruimte om tweeters onder het rooster te plaatsen?

Ik ben met Wupke eens dat pioneer de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft, heb bij een zaak gewerkt die dat spul verkocht en eigenlijk zei iedereen daar hetzelfde. Ik kreeg ze ook nooit terug van de klant, die pioneers.

Philips is al een tijdje gestopt met het verkopen van losse luidsprekers, alleen nog complete boxen, en misschien dat ze nog OEM-speakers leveren aan de fabrikant.

Ik weet wel dat tweeters in je blikveld moeten hangen in tegenstelling tot de gewone speakers, dus om ze in dat bakje te proppen lijkt mij niet zo’n goed plan.
Dan zou ik ze er maar opbouwen. (...en goed aansluiten…)

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 augustus 2007 10:25 PM
  [ # 23 ]

Een simpele elco volstaat als filter hoor ... volgens mij zitten die ook aan de originele tweeters.

Groetjes Erik!

Profiel  

ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 06 augustus 2007 02:22 AM
  [ # 24 ]

Als ik zou moeten kiezen, zou ik ook voor DLS gaan. Ik had nu nog een setje 13cm pioneers liggen, die ik dit weekend aan de draadjes heb gesoldeerd aangezien de originele speakers lagen te vibreren in plaats van spelen. Nu nog een ander setje 16cm voor en dan zijn we weer het heertje… O, en de nieuwe 3-weg Pioneers die nu achterin liggen, klinken ook doffer dan in de Alfa waarin ze eerst zaten. Dus het ligt ook aan de auto. Wink (Op een Pioneer headunit trouwens.)

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 02:24 AM
  [ # 25 ]

Ze zijn achterin ook wel erg weggepropt, amper plek om geluid te laten ontsnappen…

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 06 augustus 2007 02:29 AM
  [ # 26 ]

Kan iemand mij speakers voor in de deuren aanbevelen??

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 augustus 2007 02:38 AM
  [ # 27 ]
Matthijs2006 schreef:

die van http://www.dls.se

bij de mediamarkt

had t achteraf aan een inbouwmannetje gevraagd die zei dat t merk eerst in de high-end sector zat en nu ook in de sector “goed spul voor een goeie prijs” zit, ofzoiets

ik ben iig tevreden!

deze B6 (twee-weg, tweeters heb ik onder de roosters gestopt:

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 augustus 2007 03:15 AM
  [ # 28 ]
Ries schreef:

Ik weet wel dat tweeters in je blikveld moeten hangen in tegenstelling tot de gewone speakers, dus om ze in dat bakje te proppen lijkt mij niet zo’n goed plan.
Dan zou ik ze er maar opbouwen. (...en goed aansluiten…)

Goed punt… maar misschien is het de oplossing voor tweeters die te fel klinken. Raam is spiegel, ook qua geluid. Dat kleine raampje heeft alleen niet de ideale vorm en richting. Rolling Eyes Er zijn luidsprekerbouwers die gebruik maken van dit gegeven om boxen een beter afstraalgedrag te geven, dwz dat het geluid minder verandert afhankelijk van de luisterpositie. Ik hou zelf niet van allerlei in-het-zicht-staande-ruimte-innemende oplossingen, vandaar. Als het netjes weggewerkt kan worden doe ik het ook.

Voor het beste geluid zou ik tweeters van hetzelfde merk (liefst zelfde serie) als de speakers nemen.

Groetjes Erik!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 06 augustus 2007 03:28 AM
  [ # 29 ]
ieksEmmu schreef:
Matthijs2006 schreef:

bij de mediamarkt

had t achteraf aan een inbouwmannetje gevraagd die zei dat t merk eerst in de high-end sector zat en nu ook in de sector “goed spul voor een goeie prijs” zit, ofzoiets

ik ben iig tevreden!

Thanks! Kosten die?

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 augustus 2007 11:38 AM
  [ # 30 ]
Matthijs2006 schreef:
ieksEmmu schreef:
Matthijs2006 schreef:

bij de mediamarkt

ik ben iig tevreden!

Thanks! Kosten die?

Niets is te duur voor mn XM.  Wink

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook