1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Net panne gehad
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 14 januari 2005 07:59 PM

Tja, 16:25 reed ik weg bij een stoplicht uit Leeuwarden, wanneer ik wilde schakelen naar de 4 gebeurde er totaal niks. Kon de pook bewegen wat ik wou maar geen versnelling (alsof alles neutraal was)

Ben direct de vluchtstrook opgereden en heb mijn vader geprobeerd te bellen. Die had zijn mobiel blijkbaar niet aanstaan, of geen bereik of iets dergelijks.. in ieder geval, ik vond nog een pasje uit 1999 van de ANWB, waar mijn vader nog steeds lid van is.
Aangezien de BX nog op naam van mijn vader staat, heb ik dus maar even de situatie uitgelegd aan de ANWB. 10 minuten later arriveerde een erg vriendelijke man van de ANWB, die overigens vreemd opkeek toen ik in pak uitstapte Laughing
(Had presentatie studentenproject vandaag)

Bleek dus de overbrenging naar de versnellingsbak niet goed meer te zijn (balletje en palletje? zoiets Wink )
Krik eronder, en hij heeft het professorisch opgelost met een ijzerdraadje en een elastiek Shocked
Maar goed, het bleek te werken dus dan vind ik het prima Smile
Ben rustig naar huis gereden en heb daarbij alleen de 2e, 3e en 4e versnelling gebruikt om de kans op hetzelfde probleem te verkleinen…

En dat terwijl de Bix ook nog weer voor de keuring moet, voor de 21e.
Nouja, ik zit nu weer thuis en ben blij zat dat het probleem vanochtend niet optrad toen ik naar school reed, anders had ik een groot probleem gehad ivm de projectpresentaties Cool

Ben nog niet eerder in aanraking geweest met de ANWB, maar bij deze: hulde Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 januari 2005 08:25 PM
  [ # 1 ]

Dit is ook het grote verschil tussen de ANWB en andere pechhulpdiensten, ANWB heeft veel technische kennis en kunnen vaak een probleem ter plekke al dan niet tijdelijk oplossen. Routemobiel is meer een sleepbedrijf als het op dit soort enigzins ingewikkelde problemen aankomt.

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 14 januari 2005 08:53 PM
  [ # 2 ]

Blij dat ze we verder hebben kunnen helpen….

Maar van mijn kant uit ook niets dan lof voor de ANWB. Tot nu toe heb ik ze als snel, klantvriendelijk en flexibel mogen ervaren.

Profiel  
 
ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 27-12-2004

Gepost: 14 januari 2005 09:36 PM
  [ # 3 ]

Zoiets heb ik ook es gehad met de AX. Ik ben toen de stad door gereden in de 3e versnelling. Erg leuk btw. Trekt erg goed op…. Confused ANWB gebeld…. De ANWB ging toen te werk met ti-reps (geen idee hoe je dat schrijft). Uiteindelijk hebben ze me zelf nog gesleept naar de garage waar iets gelast is… en t is weer klaar! Very Happy


En in de zomervakantie hebben ze ons ook erg goed geholpen.. stonden in Frankrijk met een oververhitte auto… ANWB was een goede schakel tussen ons en de garage (die Fransen willen óf kunnen dan echt geen woord Engels..)
Toppie ANWB :fijnsturen

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 14 januari 2005 10:04 PM
  [ # 4 ]

Helaas heb ik minder goede ervaringen met de ANWB en ik ben zeker niet te spreken over hun technische kennis en vaardigheden.
Maar goed, ff ontopic. Wat jij aan de BX hebt gehad is een losgeschoten schakelstangetje. Dit stangetje (je hebt er 2 of 3 op je BX afhankelijk van de versnellingsbak) zit met een kogel-verbinding vast. Deze kogelverbinding wordt door slijtage ruimer en kan daardoor losschieten, zeker als er niet soepel geschakeld wordt.
Schakelstangetje kun je op de sloop halen. Zorg ervoor dat je er eentje hebt die nog behoorlijk vast om de kogel zit. Als je hem heel gemakkelijk kunt lostrekken, is het stangetje al versleten.
Een versleten schakelstangetje is naar mijn weten geen APK afkeur. Is wel lastig als gebeurt, maar als je weet waar je moet zijn, is het euvel in 2 minuten (tijdelijk) gemaakt. Kijk eens achter/onder het uitlaatspruitstuk en je ziet de stangetjes zitten.
Mijn 19 TZI had ook wel eens last van een losschietend schakelstangetje. Als ik er in reed, had ik er nooit last van, maar zodra ik de BX uitleende, kreeg ik steevast telefoon dat de BX niet meer schakelde. Dit lag dus puur aan het schakeltalent van de bestuurder en een ietsjes versleten schakelstangetje.

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 14 januari 2005 11:52 PM
  [ # 5 ]
Eric Vertogen schreef:

Helaas heb ik minder goede ervaringen met de ANWB en ik ben zeker niet te spreken over hun technische kennis en vaardigheden.
Maar goed, ff ontopic. Wat jij aan de BX hebt gehad is een losgeschoten schakelstangetje. Dit stangetje (je hebt er 2 of 3 op je BX afhankelijk van de versnellingsbak) zit met een kogel-verbinding vast. Deze kogelverbinding wordt door slijtage ruimer en kan daardoor losschieten, zeker als er niet soepel geschakeld wordt.
Schakelstangetje kun je op de sloop halen. Zorg ervoor dat je er eentje hebt die nog behoorlijk vast om de kogel zit. Als je hem heel gemakkelijk kunt lostrekken, is het stangetje al versleten.
Een versleten schakelstangetje is naar mijn weten geen APK afkeur. Is wel lastig als gebeurt, maar als je weet waar je moet zijn, is het euvel in 2 minuten (tijdelijk) gemaakt. Kijk eens achter/onder het uitlaatspruitstuk en je ziet de stangetjes zitten.
Mijn 19 TZI had ook wel eens last van een losschietend schakelstangetje. Als ik er in reed, had ik er nooit last van, maar zodra ik de BX uitleende, kreeg ik steevast telefoon dat de BX niet meer schakelde. Dit lag dus puur aan het schakeltalent van de bestuurder en een ietsjes versleten schakelstangetje.


ah schakelstangetje, dat kan kloppen ja.. mijn vader heeft me vanavond laten zien waar de 2 zitten (alhoewel het nog niet echt duidelijk was met een zaklampje in het donker)  Rolling Eyes

Maar goed, de 16 TRi begint gewoon ook minder te worden… leidingen etc. worden al minder en de vraag is of het de moeite nog waard is om een hele rits aan dingen te vervangen. Natuurlijk vind ik het een pracht van een auto, maar hij kost me ook genoeg aan benzine. Bovendien heeft hij ook al flink wat kilometers gelopen.

Bedankt voor de technische info Eric, zo leer ik elke keer weer iets bij Smile

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 15 januari 2005 12:15 AM
  [ # 6 ]
Flapdrol schreef:

Bedankt voor de technische info Eric, zo leer ik elke keer weer iets bij Smile

Dat is toch ook het mooie van dit forum. Zo leren we met zijn allen weer bij en kunnen al die mooie Citroëns op de weg houden Smile

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 januari 2005 01:34 AM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

Dit is ook het grote verschil tussen de ANWB en andere pechhulpdiensten, ANWB heeft veel technische kennis en kunnen vaak een probleem ter plekke al dan niet tijdelijk oplossen. Routemobiel is meer een sleepbedrijf als het op dit soort enigzins ingewikkelde problemen aankomt.

Ik heb geen ervaring of aandelen, maar heb begrepen dat routemobiel geen sleepdienst is, maar net als de anwb ter plekke repareert.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 januari 2005 01:45 AM
  [ # 8 ]
EW schreef:
ZX1.4i schreef:

Dit is ook het grote verschil tussen de ANWB en andere pechhulpdiensten, ANWB heeft veel technische kennis en kunnen vaak een probleem ter plekke al dan niet tijdelijk oplossen. Routemobiel is meer een sleepbedrijf als het op dit soort enigzins ingewikkelde problemen aankomt.

Ik heb geen ervaring of aandelen, maar heb begrepen dat routemobiel geen sleepdienst is, maar net als de anwb ter plekke repareert.

Ja….dat zal ook zo zijn….MAAR, zijn ze ook net zo deskundig als de ervaren ANWB-monteurs ?
Die soms al 25 jaar op de weg zitten ?

Ik ken toevallig een oude dienstkameraad van me, die al zo lang bij de ANWB vestiging in BH-dorp zit….(hij was in 1970 Tankmonteur bij de Cavalerie Twisted Evil )...dus die kan het toch wel weten. Wink
(waren trouwens AMX-tanks…...en die waren van Franse makelij.) Cool

Surprisedfftopic

Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 januari 2005 01:54 AM
  [ # 9 ]
Bram schreef:
EW schreef:

Ik heb geen ervaring of aandelen, maar heb begrepen dat routemobiel geen sleepdienst is, maar net als de anwb ter plekke repareert.

Ja….dat zal ook zo zijn….MAAR, zijn ze ook net zo deskundig als de ervaren ANWB-monteurs ?
Die soms al 25 jaar op de weg zitten ?

Wat ik begreep is dat ze gebruik maken van het netwerk van interhelp (ofzo) wat een depannagedienst (mooi woord!) is die al een aantal jaren voor leasemaatschappijen veel doet. Kan dus zijn dat ze de 25 jaar niet halen, maar als ik zie wat er de laatste 20 jaar aan auto’s is veranderd, heb je vaak niet veel aan zo’n oude wegenwacht (hoewel, met de 205 en de Xant heb ik liever een oudere monteur.  die weet tenminste nog hoe een auto werkt)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 januari 2005 05:07 AM
  [ # 10 ]
Flapdrol schreef:

ah schakelstangetje, dat kan kloppen ja.. mijn vader heeft me vanavond laten zien waar de 2 zitten (alhoewel het nog niet echt duidelijk was met een zaklampje in het donker)  Rolling Eyes


Schakelstangetjes die er af schieten kan ik ook over meepraten…  Evil or Very Mad

Op maandag 3 januari reed ik met een geleende BX 19 TGI Routière (mijn oude auto, had ‘m ff geleend van een vriend) een rondje in Parijs. Na wat bezoekjes aan oude vrienden reed ik de oprit naar de drukke périphérique op. De invoegstroken zijn daar zeer kort, en ik moest vanaf stilstand de périphérique oprijden, Toen ik van 1 naar 2 wilde schakelen schoot de pook uit de eerste versnelling en toen niks meer… helemaal niks. Ik kon met de pook roeren als met een lepel in de soep Rolling Eyes

Helaas is de périphérique wel de slechtste plaats op aarde om panne te krijgen dus heb de auto de huid volgescholden! Ik liet de BX met alarmlichten uitrollen. Toeterende auto’s overal om me heen… Toen ik bijna stapvoets rolde ben ik uitgestapt en maar gaan duwen (ik zag een bord dat er over 600 m een tankstation was). Toen stopte er achter me een Renault Modus met 4 Fransozen, die hielpen duwen en hun Modus achterlieten op de rechter baan met alarmlichten. Supertoffe gasten!!! Echter, de weg ging toen een beetje omhoog, en dat is lastig duwen…  Exclamation

Gelukkig doemde daar ineens een kleine pechhaven op en heb de BX daar snel neergezet. Even gebeld met een bekende Citroënmonteur die zei dat het een schakelstangetje zou zijn. Eerst een half uur gewacht, want die stangetjs zitten precies onder het uitlaatspruitstuk, wat uiteraard gloeiend heet was. Na m’n handen meerdere keren verbrand te hebben lukte het me om een van de stangetjes terug op z’n plaats te zetten en met een ijzerdraadje iets vaster te zetten. Daarna geen problemen meer gehad, ook niet met stevig optrekken.

Lastige panne, vooral op een lastige plaats is geen pretje Exclamation

Maar je 16TRi rijdt weer Eelke, en dat is het belangrijkste. Ik hoop wel dat je nog lang plezier van je BX mag hebben, want hij ziet er heel erg mooi uit (heb ‘m eens gezien tijdens een meeting van de BX Club Nederland).

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 15 januari 2005 02:27 PM
  [ # 11 ]
XBXG schreef:
Flapdrol schreef:

ah schakelstangetje, dat kan kloppen ja.. mijn vader heeft me vanavond laten zien waar de 2 zitten (alhoewel het nog niet echt duidelijk was met een zaklampje in het donker)  Rolling Eyes


Lastige panne, vooral op een lastige plaats is geen pretje Exclamation

Maar je 16TRi rijdt weer Eelke, en dat is het belangrijkste. Ik hoop wel dat je nog lang plezier van je BX mag hebben, want hij ziet er heel erg mooi uit (heb ‘m eens gezien tijdens een meeting van de BX Club Nederland).


Dank je Smile
Ik wil haar ook nog niet kwijt.. ben vandaag maar met de auto van mijn vader naar het werk gegaan, durf het niet aan met de BX. 
Schakelen was gister al een avontuur op zich, de spanning bij iedere keer schakelen   Rolling Eyes  )

Maar goed, we zullen zien hoe lang hij/zij het nog volhoudt. Ik zou ook graag weer eens op een meeting willen komen, alhoewel ik niet meer lid van de BX Club ben Surprisedops:
Nouja voor een Citroën Forum meeting in het midden des lands zal ik maar een keer wat geld opzij leggen voor de benzine

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 18 januari 2005 08:33 PM
  [ # 12 ]

[copy paste van BXNL]

Omdat de BX voor 21 januari weer voor de APK zou moeten, heeft mijn
vader hem gister (maandag) laten keuren. Als er namelijk teveel aan
zou mankeren, zou mijn vader er ook de moeite niet voor doen om hem
weer rijdende te krijgen gezien de km stand e.d.
Nou bleek er wel het één en ander aan te mankeren, alhoewel het niet
de grootste dingen waren.
Remblokken waren op, 1 band niet goed meer, fuseekogel linksvoor
kapot, en nog een aantal dingetjes.
Maar goed, hij kwam er dus niet door

Vandaag heeft hij hem weer laten keuren, waar hij ditmaal wel
doorheen kwam. Echter, toen hij wou wegrijden bij het
keuringsstation, knapte de aandrijfas bij de wiellagers rechtsvoor!

De monteur merkte op dat hij dat nog niet eerder had meegemaakt..
evenals mijn vader, die al 27 jaar Citroën specialist is

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 18 januari 2005 08:38 PM
  [ # 13 ]

Oei, en nu?

Ik begrijp dus dat je net verse APK hebt en dat er dan zoiets gebeurt…  Confused  Confused

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 18 januari 2005 08:44 PM
  [ # 14 ]
XBXG schreef:

Oei, en nu?

Ik begrijp dus dat je net verse APK hebt en dat er dan zoiets gebeurt…  Confused  Confused


Mijn vader gaat er morgen weer mee bezig Rolling Eyes

Je kan het ook positief bekijken natuurlijk, als het eerder was gebeurd dan was hij misschien weggegaan   :20
Maar goed.. was zeker niet blij met het telefoontje dat ik hem op moest komen halen bij het keuringsstation

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 18 januari 2005 09:01 PM
  [ # 15 ]

Heb je ‘m kunnen ophalen met een gebroken aandrijfas ConfusedConfusedConfused:

Rolling Eyes

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook