4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ zijn BX GTi 16v MK1 - Twijfel…
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 augustus 2007 10:59 AM
  [ # 46 ]
PrutsyLJ schreef:

energy’s zijn heel slijtvaste banden maar voor sportieve banden moet je die er iig niet onder leggen.

uuh nee..  Laughing Energy`s zijn idd GEEN sportieve band Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 augustus 2007 12:49 AM
  [ # 47 ]

Zo, ik ben een dikke anderhalve week verder en geniet nog steeds maximaal Cool . Heerlijk wat een wagen. Na de eerste anderhalve week is de blinde liefde alleen wel wat bekoeld, en zie ik toch wel wat puntjes die aan deze auto moeten gebeuren. Het lijstje:

- 2 nieuwe A stijltjes scoren
- nieuwe hoedenplank (deze is doorgezakt)
- Cruise Control werkend maken (en rap ook)
- laswerk aan de kofferbak
- zonneklep bestuurder scoren
- gat in de bestuurdersstoel fixen
- aansluitingen raammotoren checken (met name die van het linker voorpoortier)

Het zijn allemaal vrij miniscule puntjes en minder heftig dan ik gewend was van de GTi Laughing . Het olieverbruik is ook heel wat prettiger dan ik gewend was van de GTi. Sinds het ophalen van de auto staat het keurig binnen het aangegeven gebied van de peilstok, toppie dus!
Gisteren had ik dan ook eindelijk eens de zin en tijd om de auto even uit te mesten en even te wassen. Daarna gelijk maar een goede fotolocatie gezocht voor wat plaatjes. Bij deze:

Fotolocatie 1:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

Fotolocatie 2:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

En nog wat interieurplaatjes + motorruimte:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

En wat gepaste reclame uiteraard:
Klik

En als laatste; Raoul, die Bridgestone banden zijn top! Volgende bandenrondje gaan er 4 van die dingen omheen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 13 augustus 2007 12:59 AM
  [ # 48 ]

mooie fotos hoor Very Happy

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 13 augustus 2007 02:33 AM
  [ # 49 ]

ziet dr goed uit lj Laughing  wil hem binnenkort in het echt aanschouwen Very Happy

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 13 augustus 2007 10:58 AM
  [ # 50 ]

Mooi bak lj heb m gisteren mogen aanschouwen en horen haha Laughing

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 augustus 2007 02:23 PM
  [ # 51 ]

Mooie fotolokaties!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2007 10:17 PM
  [ # 52 ]

Mooie pics Smile

Hebben die 16v’s sowieso niet al minder olie verbruik als de 16/19 8 kleppers in de BX?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 augustus 2007 10:41 PM
  [ # 53 ]

Ik ben zelf erg te spreken over de foto’s van de 2e lokatie. Het word toch eens tijd voor een echte camera want ik ben een beetje door de mogelijkheden van mijn telefoon heen Laughing .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 augustus 2007 09:25 PM
  [ # 54 ]

Zo, vanmiddag weer even fijn lopen prutsen aan de 16v. Allereerst ben ik samen met mijn pa eens op zoek gegaan naar waar het “kloink” geluid vandaan kwam. Toen het rechterwiel er af was kwamen we tot de conclusie dat de rubber ring die om de bus zit, op de nok van het stuurhuis, helemaal verteerd en verdwenen was. Dit resulteerde dus in een centimeter speling tussen het oog van de SB cilinder en de nok van het stuurhuis. Als ik hier nog veel langer mee was doorgereden had ik waarschijnlijk, of de SB cilinder of de nok van het stuurhuis om zeep geholpen. Als tijdelijke oplossing heb ik een stuk slang over de bus heen gewurmd met een paar milimeter overlap. De bout met de ring drukte de slang als het ware klem. Dit is een nogal provisorische oplossing maar ik wou wel kunnen rijden dit weekend. Maandag bestel ik als eerste bij de dealer een nieuwe busje. Het gaat dus om dat ding: Klik

Ik heb de LHM voor ook nog even “volgens het oude recept” zoals hier op het forum beschreven staat gespoeld. Dit was echter nogal overbodig omdat er toch wel mooie schone LHM uit kwam. De LHM filters zagen er ook nog mooi schoon uit, dus daar hoefde ik ook weinig aan te doen.
Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog even met de Cruise Control lopen prutsen. De massadraad lag namelijk los, evenals de gaskabel van de vacuumdoos naar het gasklephuis. Deze allebei weer vastgeknupt en zowaar, het werkte weer Laughing . Het is (heb ik me laten vertellen) een echte John Gold cruise control, die toerenafhankelijk is. Het werkt iig prima en ik vind het een leuke accesoire.

Ik vind de vorderingen van vandaag weer:  Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 18 augustus 2007 09:29 PM
  [ # 55 ]

Weer een productief dagje gehad vandaag zie ik, goed bezig hoor Cool


Kan je weer lekker cruisen Twisted Evil

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 augustus 2007 11:27 PM
  [ # 56 ]

Zoh, mijn vader begint ook steeds gestoorder te worden op citroën gebied. Hij vroeg net aan me of we niet van beide auto’s even een fotoshoot konden maken. Na mijn gezicht van zo Shocked weer in gareel naar Very Happy te hebben getrokken hebben we de camera maar gepakt en zijn we in beide auto’s gestapt met het volgende resultaat:

Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

En als klap op de vuurpijl bij het parkeerterrein van de haven: Klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 19 augustus 2007 02:57 AM
  [ # 57 ]

Tsjonge, wat een mooie 16v (‘s)!!

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 19 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 58 ]
JanS schreef:

Tsjonge, wat een mooie 16v (‘s)!!

Geef mij die zwarte maar!!! Laughing

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 23 augustus 2007 12:01 AM
  [ # 59 ]

De BX GTi 16v in zijn natuurlijke habitat: Klik en klik

Duuuuuuuuus Laughing .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 augustus 2007 02:45 AM
  [ # 60 ]
mssl schreef:
PrutsyLJ schreef:

De BX GTi 16v in zijn natuurlijke habitat: Klik en klik

Duuuuuuuuus Laughing .

Haha, oude scheurder! Wink

Wij noemen dat hier een ‘olde broesert’

Test

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook