hallo
nadat ik kvs had ververst nam ik vandaag de route richting Zoutelanden.Heen weg niks aan de hand,behalve files,maar de terugweg kreeg ik schrik van mijn leven.Op de snelweg zag ik de motor 100 graden,dus heb ik de verwarming aangezet zodat de motor warmte kwijt kan.Dus gelijk op stand 4 gezet.
Opeens moest ik remmen ,maar ik moest de rem pedaal helemaal indrukken om de vaart te verminderen.Dus gauw op de vluchtstrook en paar keer geprobeerd het pedaal in te drukken.Hij werkte niet naar behoren dus met alle voorzichtigheid naar huis gereden.en bij de volgende stop deed deze het weer.
weet iemand waar het aanligt?warmte?
remvloeistoftank is vol
mvg
ik weet niet hoe een rem van een zx werkt, maar misschien het vacuumslangetje van de bekrachtiger?, dan heb je geen rembekrachtiging.
dus volgens jouw is er een verband tussen stuurbek. en de rem.
Soms wil het wel eens zwaarsturen tijdens file parkeren ,dan lijkt het alofer geen stuurbek. opzit.
Maar dat is van tijdelijke aard
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
[leek mode]dat zou de vacuumpomp kunnen zijn dan?[/leek mode]
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Benzine ZX of DIESEL?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
het is benzine 1.4 bj 95
Remmen ontluchten: op mijn as verwissel topic staat een how-to hoe je het kunt doen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: schrik van mijn leven,rem doet het niet!!!
davido schreef:hallo
nadat ik kvs had ververst nam ik vandaag de route richting Zoutelanden.Heen weg niks aan de hand,behalve files,maar de terugweg kreeg ik schrik van mijn leven.Op de snelweg zag ik de motor 100 graden,dus heb ik de verwarming aangezet zodat de motor warmte kwijt kan.Dus gelijk op stand 4 gezet.
Opeens moest ik remmen ,maar ik moest de rem pedaal helemaal indrukken om de vaart te verminderen.Dus gauw op de vluchtstrook en paar keer geprobeerd het pedaal in te drukken.Hij werkte niet naar behoren dus met alle voorzichtigheid naar huis gereden.en bij de volgende stop deed deze het weer.weet iemand waar het aanligt?warmte?
remvloeistoftank is volmvg
Dit is vermoedelijk het gevolg van ernstig verouderde remvloeistof. Remvloeistof is zoals bekend hygroscopisch, wat betekend dat het vocht aantrekt. Door dit proces zal de remvloeistof na verloop van tijd met steeds meer vocht (water) vermengd raken, waardoor het kookpunt van de remvloeistof steeds verder verlaagd zal worden. Het geval wat je dus hebt beschreven is het gevolg van kokende remvloeistof. Omdat het buiten warm is, de motor behoorlijk heet was, en je in de file steeds weer moet remmen wordt de vloeistof steeds heter en heter, tot ie gaat koken. Dat koken daar hoor of merk je niets van, behalve dat je door het koken van de vloeistof lucht in de leidingen krigt, en zo niet meer kunt remmen. Het is eenvoudig op te lossen: Heel goed alle oude remvloeistof uit het reservoir verwijderen, dan volgooien met nieuwe vloeistof en de boel net zo lang blijven door ontluchten tot er schone ( nieuwe/verse) vloeistof uit je ontluchtingsnippels stroomt.
Zou je nu alleen je remmen ontluchten, dan heb je grote kans dat je o een kwade dag weer last krijgt van kokende remvloeistof, en dus weer niet kan remmen, met alle levensgevaarlijke gevolgen van dien.
Ben je niet handig, durf je het niet aan, of snap je het niet: GA NAAR EEN GARAGE!! Met remmen moet je NIET kloten!
En, remvloeistof moet je iedere 2 jaar verversen!
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad, een andere oplossing is er niet!
Voor een garage stelt het klusje niet veel voor en is het in een uurtje gedaan.
Een “hard” rempedaal is een absolute veiligheids must. Zo snel mogelijk zelf doen of naar de garage. Met remmen moet je niet spotten!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Re: schrik van mijn leven,rem doet het niet!!!
waterman771 schreef:davido schreef:hallo
nadat ik kvs had ververst nam ik vandaag de route richting Zoutelanden.Heen weg niks aan de hand,behalve files,maar de terugweg kreeg ik schrik van mijn leven.Op de snelweg zag ik de motor 100 graden,dus heb ik de verwarming aangezet zodat de motor warmte kwijt kan.Dus gelijk op stand 4 gezet.
Opeens moest ik remmen ,maar ik moest de rem pedaal helemaal indrukken om de vaart te verminderen.Dus gauw op de vluchtstrook en paar keer geprobeerd het pedaal in te drukken.Hij werkte niet naar behoren dus met alle voorzichtigheid naar huis gereden.en bij de volgende stop deed deze het weer.weet iemand waar het aanligt?warmte?
remvloeistoftank is volmvg
Dit is vermoedelijk het gevolg van ernstig verouderde remvloeistof. Remvloeistof is zoals bekend hygroscopisch, wat betekend dat het vocht aantrekt. Door dit proces zal de remvloeistof na verloop van tijd met steeds meer vocht (water) vermengd raken, waardoor het kookpunt van de remvloeistof steeds verder verlaagd zal worden. Het geval wat je dus hebt beschreven is het gevolg van kokende remvloeistof. Omdat het buiten warm is, de motor behoorlijk heet was, en je in de file steeds weer moet remmen wordt de vloeistof steeds heter en heter, tot ie gaat koken. Dat koken daar hoor of merk je niets van, behalve dat je door het koken van de vloeistof lucht in de leidingen krigt, en zo niet meer kunt remmen. Het is eenvoudig op te lossen: Heel goed alle oude remvloeistof uit het reservoir verwijderen, dan volgooien met nieuwe vloeistof en de boel net zo lang blijven door ontluchten tot er schone ( nieuwe/verse) vloeistof uit je ontluchtingsnippels stroomt.
Zou je nu alleen je remmen ontluchten, dan heb je grote kans dat je o een kwade dag weer last krijgt van kokende remvloeistof, en dus weer niet kan remmen, met alle levensgevaarlijke gevolgen van dien.
Ben je niet handig, durf je het niet aan, of snap je het niet: GA NAAR EEN GARAGE!! Met remmen moet je NIET kloten!
En, remvloeistof moet je iedere 2 jaar verversen!
Succes!
Ook mijn ingeving bij het snap hap lezen van het verhaal…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
oke mensen,ik heb vanmiddag al een afspraak voor morgen.
zeer goede info
mvg