![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:energy’s zijn heel slijtvaste banden maar voor sportieve banden moet je die er iig niet onder leggen.
uuh nee.. Energy`s zijn idd GEEN sportieve band
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, ik ben een dikke anderhalve week verder en geniet nog steeds maximaal . Heerlijk wat een wagen. Na de eerste anderhalve week is de blinde liefde alleen wel wat bekoeld, en zie ik toch wel wat puntjes die aan deze auto moeten gebeuren. Het lijstje:
- 2 nieuwe A stijltjes scoren
- nieuwe hoedenplank (deze is doorgezakt)
- Cruise Control werkend maken (en rap ook)
- laswerk aan de kofferbak
- zonneklep bestuurder scoren
- gat in de bestuurdersstoel fixen
- aansluitingen raammotoren checken (met name die van het linker voorpoortier)
Het zijn allemaal vrij miniscule puntjes en minder heftig dan ik gewend was van de GTi . Het olieverbruik is ook heel wat prettiger dan ik gewend was van de GTi. Sinds het ophalen van de auto staat het keurig binnen het aangegeven gebied van de peilstok, toppie dus!
Gisteren had ik dan ook eindelijk eens de zin en tijd om de auto even uit te mesten en even te wassen. Daarna gelijk maar een goede fotolocatie gezocht voor wat plaatjes. Bij deze:
Fotolocatie 1:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Fotolocatie 2:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
En nog wat interieurplaatjes + motorruimte:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
En wat gepaste reclame uiteraard:
Klik
En als laatste; Raoul, die Bridgestone banden zijn top! Volgende bandenrondje gaan er 4 van die dingen omheen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
mooie fotos hoor
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ziet dr goed uit lj wil hem binnenkort in het echt aanschouwen
Mooi bak lj heb m gisteren mogen aanschouwen en horen haha
Mooie fotolokaties!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie pics
Hebben die 16v’s sowieso niet al minder olie verbruik als de 16/19 8 kleppers in de BX?
Ik ben zelf erg te spreken over de foto’s van de 2e lokatie. Het word toch eens tijd voor een echte camera want ik ben een beetje door de mogelijkheden van mijn telefoon heen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo, vanmiddag weer even fijn lopen prutsen aan de 16v. Allereerst ben ik samen met mijn pa eens op zoek gegaan naar waar het “kloink” geluid vandaan kwam. Toen het rechterwiel er af was kwamen we tot de conclusie dat de rubber ring die om de bus zit, op de nok van het stuurhuis, helemaal verteerd en verdwenen was. Dit resulteerde dus in een centimeter speling tussen het oog van de SB cilinder en de nok van het stuurhuis. Als ik hier nog veel langer mee was doorgereden had ik waarschijnlijk, of de SB cilinder of de nok van het stuurhuis om zeep geholpen. Als tijdelijke oplossing heb ik een stuk slang over de bus heen gewurmd met een paar milimeter overlap. De bout met de ring drukte de slang als het ware klem. Dit is een nogal provisorische oplossing maar ik wou wel kunnen rijden dit weekend. Maandag bestel ik als eerste bij de dealer een nieuwe busje. Het gaat dus om dat ding: Klik
Ik heb de LHM voor ook nog even “volgens het oude recept” zoals hier op het forum beschreven staat gespoeld. Dit was echter nogal overbodig omdat er toch wel mooie schone LHM uit kwam. De LHM filters zagen er ook nog mooi schoon uit, dus daar hoefde ik ook weinig aan te doen.
Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog even met de Cruise Control lopen prutsen. De massadraad lag namelijk los, evenals de gaskabel van de vacuumdoos naar het gasklephuis. Deze allebei weer vastgeknupt en zowaar, het werkte weer . Het is (heb ik me laten vertellen) een echte John Gold cruise control, die toerenafhankelijk is. Het werkt iig prima en ik vind het een leuke accesoire.
Ik vind de vorderingen van vandaag weer:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Weer een productief dagje gehad vandaag zie ik, goed bezig hoor
Kan je weer lekker cruisen
Zoh, mijn vader begint ook steeds gestoorder te worden op citroën gebied. Hij vroeg net aan me of we niet van beide auto’s even een fotoshoot konden maken. Na mijn gezicht van zo weer in gareel naar
te hebben getrokken hebben we de camera maar gepakt en zijn we in beide auto’s gestapt met het volgende resultaat:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
En als klap op de vuurpijl bij het parkeerterrein van de haven: Klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Tsjonge, wat een mooie 16v (‘s)!!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Tsjonge, wat een mooie 16v (‘s)!!
Geef mij die zwarte maar!!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.