5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Karel’s 16trs - wordt steeds beter!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 augustus 2007 03:50 AM
  [ # 61 ]

Ik ben alvast een plannetje aan het maken voor de subframe-operatie. Meest kritieke punt waar ik vooraf over twijfel is over het losnemen van de stabilisator-stang.
Als alles gewoon kapot mag is het natuurlijk heel simpel, maar als alles heel moet blijven blijkt ineens dat er leidingen over en onder de stang heenlopen die de feestvreugde enigzins verstoren. Ook kan de stabustang pas los als het subframe enigzins gezakt is. Ik denk dat dit een hoog proefondervindelijk gehalte in zich heeft.
Een andere uitdaging zal denk ik de hoogteregelaar worden. Daar zit zo veel aanvast dat het een leuke puzzel zal worden hoe dit ding aangesloten en wel los te nemen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 augustus 2007 10:12 AM
  [ # 62 ]

we zien wel zaterdag

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 augustus 2007 10:49 AM
  [ # 63 ]
stoterstangen90 schreef:

we zien wel zaterdag

Ja, goed plan! Eén van mijn “afwijkingen” is dat ik zo min mogelijk spullen “zomaar” los wil halen vanwege de verhoogde kans op defecten, afbrekende ellende etc. Dus als iets kán blijven zitten dan moet het ook maar blijven zitten. Dat heb ik zo geleerd en het heeft altijd zijn vruchten afgeworpen.

De stabustang is daar een klein beetje de spelbreker voor zover ik het nu kan zien. Nouja, nog een half weekje slapen en dan zien we het wel…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 augustus 2007 11:07 AM
  [ # 64 ]

ik ben blij dat de strips goed en de juiste zijn Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 11:31 AM
  [ # 65 ]

als ik me niet vergis blijft de stabilisatorstang aan het frame zitten.

de hoogteregelaar ook.

enigste ding wat lastig is ,

je stuurhuisrubber losmaken.
de REGELSTANG van de hoogteregeling gaat door het frame heen, dus tijdens zakken opletten, dat je die niet krom drukt.

qua leidingwerk valt het wel mee, tenminste als er geen stuurbekrachtiging op zit.

je reactiestangen losleggen, en de onderste fusee’s en de stuurstangen los maken.

is al met al een eitje, maar je moet gewoon even bedacht zijn op een gemiste leiding ed als je het frame laat zakken.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 augustus 2007 03:38 PM
  [ # 66 ]
kreazyV8wuppo schreef:

als ik me niet vergis blijft de stabilisatorstang aan het frame zitten.

de hoogteregelaar ook.

enigste ding wat lastig is ,

je stuurhuisrubber losmaken.

Kun je me die nader verklaren? Ik zat te denken om het hele stuurhuis te laten zitten waar het zit, door de 2 bouten onderlangs los te draaien.

de REGELSTANG van de hoogteregeling gaat door het frame heen, dus tijdens zakken opletten, dat je die niet krom drukt.

Ja, dat is idd een hele grappige stang, wel keihard spul trouwens.

qua leidingwerk valt het wel mee, tenminste als er geen stuurbekrachtiging op zit.

Heeft deze gelukkig nog niet, was toen nog optioneel.

je reactiestangen losleggen, en de onderste fusee’s en de stuurstangen los maken.

is al met al een eitje, maar je moet gewoon even bedacht zijn op een gemiste leiding ed als je het frame laat zakken.

mvgr wupke Wink

Ja, het is toch steeds weer een verrassing waaraan het subframe dan weer blijft hangen…

Nouja, na zaterdag weten we meer….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 augustus 2007 04:11 PM
  [ # 67 ]

Even volgen dit topic, aangezien na de TRS de mijne een keer moet gebeuren. Het vervelende daaraan is dat het stuurhuis wat op mijn reserve subframe zit, veel slechter is (lees: veel minder stuurbekrachtiging levert) dan het stuurhuis op mijn GT, met een verschil van 70.000 KM. Die 100 euro die ik wil besparen door het te laten doen, houdt geen rekening met het overzetten van het stuurhuis. De hoogteregelaar van GT is ook erg goed, dus zet die dus ook over.

Ben dus vooral benieuwd hoe ik dat stuurhuis overzet op zo’n manier dat ik in ieder geval kan rijden, naar de bandenboer voor het uitlijnen.

Komend weekend ben ik waarschijnlijk weer bij Hel1 om verder te werken aan de DiGT maar anders had ik wel een verzoek tot mogen langskomen gedropt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 04:22 PM
  [ # 68 ]
Alcyone schreef:

Even volgen dit topic, aangezien na de TRS de mijne een keer moet gebeuren. Het vervelende daaraan is dat het stuurhuis wat op mijn reserve subframe zit, veel slechter is (lees: veel minder stuurbekrachtiging levert) dan het stuurhuis op mijn GT, met een verschil van 70.000 KM. Die 100 euro die ik wil besparen door het te laten doen, houdt geen rekening met het overzetten van het stuurhuis. De hoogteregelaar van GT is ook erg goed, dus zet die dus ook over.

Ben dus vooral benieuwd hoe ik dat stuurhuis overzet op zo’n manier dat ik in ieder geval kan rijden, naar de bandenboer voor het uitlijnen.

Komend weekend ben ik waarschijnlijk weer bij Hel1 om verder te werken aan de DiGT maar anders had ik wel een verzoek tot mogen langskomen gedropt.

het stuurhuis is met losse frame’s makkelijk te vervangen.
meet voorraf op een vast punt en noteer dat, na montage van het nieuwe stuurinrichting, even de maten controleren, en zo nodig afstellen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 04:28 PM
  [ # 69 ]
karel schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

als ik me niet vergis blijft de stabilisatorstang aan het frame zitten.

de hoogteregelaar ook.

enigste ding wat lastig is ,

je stuurhuisrubber losmaken.

Kun je me die nader verklaren? Ik zat te denken om het hele stuurhuis te laten zitten waar het zit, door de 2 bouten onderlangs los te draaien.

je kunt dat ook doen idd, maar het is een keuze, of die bouten of het rubber..
beide mogenlijk.
erg veel leidingwerk hoefd er niet los, in hoofdzaak alleen de drukaanvoer op enkele T stukken.
de leidingen naar de veerpoten bv, en de leidingen naar de voorste remklauwen.
lekleidingen zijn er meer, en ook lekker verwarrend..
het en der zorgen voor duidelijke label’s scheelt achteraf puzzelen.

met name het labelen kan helpen met montage, zodat je niet onverhoopt een lekleiding vergeet..
scheelt ook poetswerk achteraf, en enkele liters LHM hahaha…

het beste werkt labels met een elastiekje,, makkelijk aan te brengen, en zitten goed in het zicht, zodat je ze niet kunt vergeten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 11 augustus 2007 11:11 AM
  [ # 70 ]
karel schreef:

Aha, de kleur is nu een beetje onbestemd donkergrijs met een lichter draadje erdoor, lijkt op de latere “glimmende grijze” type 3 TZx gordels maar dan dus donker. Zal wel behoorlijk verkleurd zijn in de loop van de tijd.

Zijn het ook, ze zijn al eens vervangen.
Als het goed is heb ik de zwarte gordelset nog die voor de Witte bestemd was.

Ajeto!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 augustus 2007 12:12 PM
  [ # 71 ]

Succes met deze operatie! Ik kan er helaas zelf niet bij zijn (omdat ik vandaag op vakantie ga).

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 augustus 2007 01:44 PM
  [ # 72 ]
mpostma schreef:

Succes met deze operatie! Ik kan er helaas zelf niet bij zijn (omdat ik vandaag op vakantie ga).

Over deze post is nog wel het minst nagedacht. ( Wink )

Fijne vakantie Marten

Test

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 augustus 2007 06:49 PM
  [ # 73 ]

Op dit moment zijn Chinco (Jan), Karel (Jan), Stoterstangen90 (Pytrik), XBXG (Wouter) en ik (ik) druk bezig. Chinco en Karel met de 16TRS, de rest met BX club magazijn werkzaamheden. Vanmorgen zijn ErikHannewijk (Erik) en BXTRDturbo (Roel) ook nog geweest. De vorderingen zijn aardig te noemen. Het nieuwe subframe is reeds ontdaan van de reeds jarenlange vastgekoekte olie-zooi. Het oude subframe is nu bijna onder de auto vandaan, en dan kan hetzelfde klusje nog een keer omgekeerd gebeuren.
We hebben tussen de middag heerlijk patat zitten eten in de aangrensende werkplaatskantine, en als de klus geklaard is vanavond komt er nog een tas chinees achteraan.
Al met al dus een zeer gezellige dag. (en nuttig)

Test

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 augustus 2007 07:22 AM
  [ # 74 ]

Nou, de klus is geklaard hoor. Het duurde wel een uurtje of 12 (inclusief het Chinese diner), maar de schitterende TRS is voorzien van een mooi nieuw subframe.

Zoals Thijs hierboven al beschreef, zijn vooral Chinco en Karel bezig geweest met de subframewissel, en hebben Thijs, Stoterstangen90 en ik wat andere dingen gedaan in het magazijn, zoals spullen opgeruimd, diverse subframes ontleden en de GTD automatic na 2 jaar nieuw leven ingeblazen.

Hier volgt een klein fotoverslagje van hoe de NS-77-GJ vandaag onder handen werd genomen:

Work in progress:

Het oude, rotte subframe is geheel losgehaald en kan direct de oudijzerbak in:

Met een schroevendraaier werd duidelijk dat het subframe écht rot was. Overal konden roestgaatjes groter gemaakt worden…

Et voilà: het nieuwe subframe:

Het nieuwe subframe wordt hier geplaatst:

Nog even een koplampje vervangen en dan is ze bijna klaar:

KLAAR!!

Een witte BX type 1 automaat, wat blijft dat toch mooi.  love6

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 12 augustus 2007 01:15 PM
  [ # 75 ]

Kijk eindelijk wordt de rit voort gezet zoals eigenlijk de bedoeling was met de Witte Very Happy

Kost die eigenlijk Wink

Ajeto!!!

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook