Heugelijk nieuws
De ‘85-er BX 14E die ik in februari van de sloop redde (en stilzette) heeft een verse APK. Met verbazend weinig op- een aanmerkingen, moet ik zeggen: er moest alleen een retourleiding worden vervangen. De rest zit onder een tien centimeter dikke laag tectiel Een goed begin al met al. Nu volgt de cosmetische behandeling: spoilers en stickers er af, poetsen en de originele fietsbandjes er weer op
En ondertussen kijken of ze het zo goed blijft doen als de voortekenen beloven! Ik houd jullie op de hoogte!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wow! Dat is het betere werk…. Ik wil altijd nog een keer een type 1 hebben, maar dan wel een break en dan het liefst ook nog een diesel!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Proficiat! Mooi dat er toch type’s1 kunnen blijven rijden!
Succes met de verdere werkzaamheden
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
25trd schreef:Wow! Dat is het betere werk…. Ik wil altijd nog een keer een type 1 hebben, maar dan wel een break en dan het liefst ook nog een diesel!
Volgens mij moet je die met een kaarsje zoeken. Maar het is wel de moeite waard. Een vriend van mij heeft 2 jaar geleden zijn type 1 diesel break naar de sloop gebracht, maar daar was dan ook echt geen eer meer aan te behalen en er zat ook echt niets nuttigs meer aan
Ontopic: mooi toch dat een auto die je van de sloop hebt gered alleen een nieuw slangetje nodig heeft voor een verse APK
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:25trd schreef:Wow! Dat is het betere werk…. Ik wil altijd nog een keer een type 1 hebben, maar dan wel een break en dan het liefst ook nog een diesel!
Volgens mij moet je die met een kaarsje zoeken. Maar het is wel de moeite waard. Een vriend van mij heeft 2 jaar geleden zijn type 1 diesel break naar de sloop gebracht, maar daar was dan ook echt geen eer meer aan te behalen en er zat ook echt niets nuttigs meer aan
Ontopic: mooi toch dat een auto die je van de sloop hebt gered alleen een nieuw slangetje nodig heeft voor een verse APK
Heel erg schaars ja, een type 1 break diesel die nog het redden waard is. Alleen al vanwege het feit dat die maar een paar maanden geleverd is, de break kwam sowie so pas in 1986.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
die zou je dan hier moeten zoeken lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Misschien vloeken in de kerk maar ik zou een type 2/3 diesel break optisch ombouwen naar een type 1 break (met onderdelen van de sloop). Das echt niet zo’n moeilijke klus. Type 1 dash is identiek bij de berlines en de breaks dus das helemaal geen punt. Wel ff de complete draadboom overzetten maar dat is niet zo heel veel werk. Verder de besturing iets aanpassen (1 op 1 overzetten) waarna ook niets aangepast hoeft te worden.
Peace of cake, met twee man een vol weekend ff hard werken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Misschien vloeken in de kerk maar ik zou een type 2/3 diesel break optisch ombouwen naar een type 1 break (met onderdelen van de sloop). Das echt niet zo’n moeilijke klus. Type 1 dash is identiek bij de berlines en de breaks dus das helemaal geen punt. Wel ff de complete draadboom overzetten maar dat is niet zo heel veel werk. Verder de besturing iets aanpassen (1 op 1 overzetten) waarna ook niets aangepast hoeft te worden.
Peace of cake, met twee man een vol weekend ff hard werken.
waarom zou je dat willen doen is erg veel werk en je blijft het altijd zien achteraf
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroenc2 schreef:Alcyone schreef:Misschien vloeken in de kerk maar ik zou een type 2/3 diesel break optisch ombouwen naar een type 1 break (met onderdelen van de sloop). Das echt niet zo’n moeilijke klus. Type 1 dash is identiek bij de berlines en de breaks dus das helemaal geen punt. Wel ff de complete draadboom overzetten maar dat is niet zo heel veel werk. Verder de besturing iets aanpassen (1 op 1 overzetten) waarna ook niets aangepast hoeft te worden.
Peace of cake, met twee man een vol weekend ff hard werken.
waarom zou je dat willen doen is erg veel werk en je blijft het altijd zien achteraf
Waar blijf je dat aan zien dan? De verschillen zijn miniem, je hoeft niet te zagen of te hakken, etc.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:citroenc2 schreef:Alcyone schreef:Misschien vloeken in de kerk maar ik zou een type 2/3 diesel break optisch ombouwen naar een type 1 break (met onderdelen van de sloop). Das echt niet zo’n moeilijke klus. Type 1 dash is identiek bij de berlines en de breaks dus das helemaal geen punt. Wel ff de complete draadboom overzetten maar dat is niet zo heel veel werk. Verder de besturing iets aanpassen (1 op 1 overzetten) waarna ook niets aangepast hoeft te worden.
Peace of cake, met twee man een vol weekend ff hard werken.
waarom zou je dat willen doen is erg veel werk en je blijft het altijd zien achteraf
Waar blijf je dat aan zien dan? De verschillen zijn miniem, je hoeft niet te zagen of te hakken, etc.
+
wat denk je kwa plaatwerk enz dan komt het spuitwerk er nog bij als je zoiets doet ben je echt een hele tijd er mee bezig
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroenc2 schreef:Alcyone schreef:citroenc2 schreef:Alcyone schreef:Misschien vloeken in de kerk maar ik zou een type 2/3 diesel break optisch ombouwen naar een type 1 break (met onderdelen van de sloop). Das echt niet zo’n moeilijke klus. Type 1 dash is identiek bij de berlines en de breaks dus das helemaal geen punt. Wel ff de complete draadboom overzetten maar dat is niet zo heel veel werk. Verder de besturing iets aanpassen (1 op 1 overzetten) waarna ook niets aangepast hoeft te worden.
Peace of cake, met twee man een vol weekend ff hard werken.
waarom zou je dat willen doen is erg veel werk en je blijft het altijd zien achteraf
Waar blijf je dat aan zien dan? De verschillen zijn miniem, je hoeft niet te zagen of te hakken, etc.
+
wat denk je kwa plaatwerk enz dan komt het spuitwerk er nog bij als je zoiets doet ben je echt een hele tijd er mee bezig
Qua plaatwerk: twee voorspatborden ff heeel precies overspuiten in de juiste kleur van je huidige auto. Als het niet lukt met de kleur, ja dan moet de hele auto.
Bumpers zou je ook kunnen spuiten of een kleur kiezen die past.
Ach… Iets wat ik wel zie zitten als de type 1’s opgedroogd zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Volgens mij kun je de stuurkolom van een type 1 niet in een type 2 koets kwijt. Roel heeft om een type 1 naar type 2 om te bouwen een andere stuurkolombevestiging erin moeten lassen.
Verder blijf je het natuurlijk altijd zien aan het kenteken en het chassisnr. hoe goed je het ook doet. Jan Drenth heeft dit trouwens gedaan (qua neus) met een type 3 BX. Tegenwoordig rijdt Pytrik (stoterstangen) hierin rond. Alleen is bij Pytrik het interieur en dash niet omgebouwd. En er ligt ook niet een historisch verantwoord 65 pk dieseltje met rond luchtfilterhuis in EN dan zit er ook nog eens stuurbekrachtiging in!
Edit: @ Toniclight. hee, wat aardig dat je even een passend plaatje post!!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
en kwa deuren dan die zijn toch ook anders
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroenc2 schreef:en kwa deuren dan die zijn toch ook anders
Voordeuren zijn identiek.
Type 2 deuren achterdeuren kunnen op een type 1, andersom niet.
Van de buitenkant zie je alleen de deurstrips, die kun je vervangen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Wat is er anders aan de deuren dan… Ik zie alleen dat de sierstrips fout zijn… (chromen randje)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993