citroenc2 schreef:en kwa deuren dan die zijn toch ook anders
Deuren zijn wel anders. Type 2/3 deuren passen wel in een type 1 koets. Omgekeerd niet. Optisch zijn er trouwens geen verschillen in de deuren aan de buitenkant en dat lijkt mij het belangrijkste (al ga je voor de echte kenners dan natuurlijk wel nat bij een concours d’elegance in de klasse “toute originelle”.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:citroenc2 schreef:en kwa deuren dan die zijn toch ook anders
Deuren zijn wel anders. Type 2/3 deuren passen wel in een type 1 koets. Omgekeerd niet. Optisch zijn er trouwens geen verschillen in de deuren aan de buitenkant en dat lijkt mij het belangrijkste (al ga je voor de echte kenners dan natuurlijk wel nat bij een concours d’elegance in de klasse “toute originelle”.
Waarbij wij dus weer de uitzonderingen zijn (droom nog steeds van een omgebouwde break automaat met blauw type 1 interieur en Digit dash op LPG; gaat op een dag ook zeker worden gebouwd )
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Mijn eerste BX was een rode Break type1 RD, maar deze had ook nog van die rubberen stroken op het dak tussen de dakrailingen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Jjjjjjjjjjja….. Maarrehhhh, fijn hè, Arogat, dat hij met weinig kosten weer de weg opkan! Ik vind dat je er een leuke koop aan heb gedaan!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hee, nou heben we ineens een BX Break type 1 topic Als ik mag kiezen: een BX 14 Break type 1, die is niet geleverd in NL. Had geen meegesoren raamrijsten en dat zag er niet uit! Geweldig! Maar een vroege break is sowieso dramatisch zeldzaam: ik meen dat het ding begin 1986 leverbar werd in NL en dat-ie in augustus 1986 alweer vervangen werd door type 2! Op CitroMobile stond er één, zo rot als een mispel, helaas…
Arogat schreef:Hee, nou heben we ineens een BX Break type 1 topic Als ik mag kiezen: een BX 14 Break type 1, die is niet geleverd in NL. Had geen meegesoren raamrijsten en dat zag er niet uit! Geweldig! Maar een vroege break is sowieso dramatisch zeldzaam: ik meen dat het ding begin 1986 leverbar werd in NL en dat-ie in augustus 1986 alweer vervangen werd door type 2! Op CitroMobile stond er één, zo rot als een mispel, helaas…
Zo’n 14 Break zie ik mezelf misschien nog wel een keer uit Frankrijk halen, geweldig! Die Break op Citromobile was inderdaad aardig krokant, maar bij van Boxmeer in St. Oedenrode staat een uiterst fraaie (wel een 1600); vraagprijs een slordige 6000 euro.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Naast het kenteken kun je het zien aan de spiegels, die zijn type 2/3 en natuurlijk aan de kleur, deze tinit is net weer wat anders als de vergelijkbare type 1 kleur.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
toniclight schreef:Echt of namaak?
Niet op het nummerbord letten.
Jeroen
zo nep als maar kan
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Retour en route - met foto’s: BX 14E 1985
En zo ziet-ie er nu uit. Zonder stickers, spoiler, strips en met kleine wieldopjes (en met kapotte nummerplaatverlichting, inderdaad )
Lachen toch? Alleen die gaten in de klep van die spoiler!!!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ziet er mooi uit.
Het blijft prachtig een witte type 1 bx nix
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:Ziet er mooi uit.
Het blijft prachtig een witte type 1 bx nix
Hoho.. ‘t is Blanc Cremant hè, geen wit! En het is ook geen BX nix: ‘t is een 14 E met maar liefst vijf versnellingen! Jaja, dolle boel
tis een poepie
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een mooi ding! Simpel is gaaf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Alcyone schreef:citroenc2 schreef:en kwa deuren dan die zijn toch ook anders
Voordeuren zijn identiek.
Type 2 deuren achterdeuren kunnen op een type 1, andersom niet.
Van de buitenkant zie je alleen de deurstrips, die kun je vervangen.
wat is het verschil?? ( is dat omdat achterschem smaller is?)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!