1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Bodem beschermen tegen roest
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 juli 2007 07:14 PM

Hallo…

De originele tectiellaag op de bodem van mij HY is op de meese plaatsten los aan het laten. Overal bevindt zich nu vliegroest en daar wil ik graag iets aan doen. HY is nu nog keihard en ongelast en dat zou ik graag zo willen houden.

Ik overweeg serieus om het uit te besteden. Ik vind het zo belangrijk dat het goed gebeurt dat ik het graag door iemand met ervaring wil laten doen. Ik heb er ook best geld voor over.

Mijn vraag is wat de opties zijn
- Welke bedrijven kunnen dit?
- Wat zijn de verschillende middelen/methoden?

En voor zover mogelijk ook graag ervaringen!

Ik ben natuurlijk al met de zoekfunctie aan de slag geweest, maar dan kom je vooral op doe-het-zelf dingen uit…

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 juli 2007 09:31 PM
  [ # 1 ]

eerst moeten alle losse delen eraf, ook waar het nog niet zichtbaar gescheurd is kunnen er blazen los hangen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 juli 2007 11:16 PM
  [ # 2 ]

Ja, sowieso moet eerst alle oude tectiel eraf, dan moet je overal bij of in kunnen, en dan kan je gaan smeren…

Maar in de holle delen?

Als het om de buitenkant gaat ben ik een nogal grote owatrol fan.  Hebben ze ook specifieke producten voor de onderkant? En is het een goed idee om de onderkant in te smeren met owatrol olie, of gaat dat toekomstige acties tegenwerken?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 juli 2007 09:58 PM
  [ # 3 ]

Iemand misschien ervaring met een van deze producten?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 juli 2007 12:02 PM
  [ # 4 ]

En iemand wat te vertellen over Jan van Egmond ? Klinkt duur maar goed…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 04 augustus 2007 02:47 AM
  [ # 5 ]

Beste wat je in je holle gedeelten zet is dinitrol.
Warme dag, spul lekker warm maken en spuiten maar.
Compressor met zoon pot en slangen is uiteraard wel nodig.
Dinitrol beschermt én stopt roest, dit product heeft zichzelf al genoeg bewezen.

Tectyl ML is ook goed maar dat stopt huidige roest niet.

Als je al je underbodycoating wil vervangen moet je uiteraard alles eraf halen, dan wat je best koopt is een literbus Teroson underbodycoating in wit/zwart/...
Pistool in de bus en spuiten maar(uiteraard eerst alles afplakken).

Naden die bloot zijn kan je eerst nog met nadenkit afwerken voor de underbody.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 augustus 2007 11:33 PM
  [ # 6 ]

Dinitrol is ook wat Jan van Egmond gebruikt…

Het klink niet echt als een klusje dat je buiten op assensteuntes kan uitvoeren.

Iemand ervaring met andere bedrijven?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 07 augustus 2007 05:29 PM
  [ # 7 ]

Ree,
Ik denk dat je deze link even goed moet bekijken. Voor holle ruimtes is dit volgens mij de enige redelijke betrouwbare vergelijkende test :   . De meest gangbare roestbeschermers doen het niet best: Owatrol, dinitrol (dinol = dinitrol) en ook tectyl scoren niet best. De beste twee zijn door de particulier niet aan te brengen. De twee daarop Waxoyl en Teroson zijn volgens mij niet particulier verkrijgbaar. (dit itt tot Teroson voor de bodem). Je komt volgens mij al snel uit op de site die jij al vond met die Caprotech spullen en de site van ‘t ouwe ijzer met Dynax S50. Waxachtigen met een hoog indringend vermogen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 05:45 PM
  [ # 8 ]

NEEEEEEE!!!!!!

UCH…
geen dikke soeplagen op de BODEM , daar roest het vrolijk onderdoor, je hebt er geen zicht op en als je het al ziet is het TE LAAT!!

zorg dat de bodem schoon is.
werk alles goed bij, demonteer alles wat goede roestverweidering in de weg staat, of waar je roest onder kunt verwachten.

werk dan de naden en blanke vlakken goed bij, met primer, menie fertan enz enz…
maar zet daarna geen dikke boddyshoots op de bodem.
laat hem vrij van die dikke vette troep.

beter is het om gewoon een laag blanke lak , of blanke wax erop te spuiten.
hierdoor blijft de bodem duidelijk in het zicht, en kun je evt beginnende roest snel aanpakken.

bewerk de bodem alsof het de buitenkant is.

schuren primeren lakken en blanke lak erop. Exclamation

ja je hebt meer kans op steenslag ed, maar ik kan me niet voorstellen, dat je met een oldimer, dagenlijks 200 km rijd aan 100 per uur.
al zeker niet in de winter.

Dinitrol is leuk, maar een baggerbehandeling is een ramp..

laatst een Volvo uit 19 67 de bak gedemonteerd, onder de steunbalken kwam een dikke pak roest omlaag vallen, terwijl die hele auto van voor naar achter zwaar onder die dikke dinitrol soep zat….

NIET DOEN…dus..

het werkt averechts, je hebt enkele jaren later veel meer werk om die dikke troep eraf te halen, om bij de roestplekken te komen.

houd de bodem gewoon blank, schoon, en zet hem jaarlijks bij het uit de stalling halen in een dunne laag BLANKE WAX… behandel eerst de ontstane roestplekjes zoals je de buitenkant zou doen..

schuren primeren en lakken.
beter een goede laklaag met een dun laagje wax, dan dikke bitac dinitrol soep..
ziet er nog beter uit ook nog..

de holle ruimte’s vol nevelen met FERTAN.
48 uur wachten en dan vol spuiten met warme blanke wax..
klaar, behandeling wax elk jaar even dun herhalen om de vluchtige stoffen actief te houden, zodat de wax zact blijft.


mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2007 05:53 PM
  [ # 9 ]

Ik heb goede ervaringen met tencopal peklak. Boden helemaal schoon maken. eventueel zink primer of RX7 eropverven en dan mooie dunne tencopal erop. eventueel dun met blanke tectyl. Kan je zoals de wup zegt goed zien waar het slecht wordt.

Verder werkt bij mij owatrol in de balken ook goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 augustus 2007 06:34 PM
  [ # 10 ]

Kijk, hiermee kan ik lekker gaan internetten…

kreazyV8wuppo schreef:

Dinitrol is leuk, maar een baggerbehandeling is een ramp..

eeh, wup, je nee had betrekking op dinitrol? Is iedere dinitrolbehandiling per definitie een baggerbehandeling, of kan je het ook goed (laten) doen?

kreazyV8wuppo schreef:

de holle ruimte’s vol nevelen met FERTAN.

Kom je met huis-tuin-keuken nevelapparatuur een eind? Je wilt niet iedere 10 cm in je balken boren, neem ik aan… Is daar spul voor te huur?

En waarom geen owatrol op de bodem? Er is op dit moment alleen vliegroest, dat hoeft van mij niet omgevormd te worden. Als het maar niet verder gaat.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 06:53 PM
  [ # 11 ]
Ree schreef:

Kijk, hiermee kan ik lekker gaan internetten…

kreazyV8wuppo schreef:

Dinitrol is leuk, maar een baggerbehandeling is een ramp..

eeh, wup, je nee had betrekking op dinitrol? Is iedere dinitrolbehandiling per definitie een baggerbehandeling, of kan je het ook goed (laten) doen?

kreazyV8wuppo schreef:

de holle ruimte’s vol nevelen met FERTAN.

Kom je met huis-tuin-keuken nevelapparatuur een eind? Je wilt niet iedere 10 cm in je balken boren, neem ik aan… Is daar spul voor te huur?

En waarom geen owatrol op de bodem? Er is op dit moment alleen vliegroest, dat hoeft van mij niet omgevormd te worden. Als het maar niet verder gaat.

Groet,

Ree

ik heb al verschillende so called gedinnitrollyseerde klassieker/oldtimers gezien.
DINITROL /BITAC/ welke dikke zooi dan ook , op de bodem is een bagger behandeling.

je moet de bodem schoon en zuiver houden, alsof het de bovenkant buitenkant is.
dus schuren primeren lakken en aflakken , al dan niet met blanke lak.

daarna kun je er een coating overheen zetten alla blanke wax, alla een of ander dun laagje vette soep, wat je makkelijk kunt verweideren.

iedereen weet dat die dikke soep bitac en ook die dikke voor de bodem bedoelde dinitrol erg lastig te verweideren is.
brandbaar is.
en o got als je er met gereedschap aan moet, het plakt overal aan..

troep is het voor boten en dergelijke, maar niet voor de bodem en klassieker oldtimer…

dus per definitie ben ik TEGEN elke dinitrol/ bitac/ wax behandeling OP DE BODEM.
in holle ruimtes kun je het beste (mijn mening) met blanke wax oid aan de slag gaan.

ML heeft als nadeel dat bij warm weer de auto vreselijk gaat stinken.
daarnaast is het bij verwerking erg dun, loopt in de naden, en droogt daar uit, alwaar het dan gaat scheuren.
leuk voor vochtig weer, want dan loopt het water precies in de naden.

mvgr wupke:die dus geen dikke soep op de bodem wil Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 augustus 2007 07:44 PM
  [ # 12 ]

als ik jou reaktie zo lees, is een dinitrol behandeling dus leuk voor een nieuwe auto waar nog geen roest aanwezig is?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 08:01 PM
  [ # 13 ]
MaartenH schreef:

als ik jou reaktie zo lees, is een dinitrol behandeling dus leuk voor een nieuwe auto waar nog geen roest aanwezig is?

ik heb uberhaubt een broertje dood aan die dikke troep onder de auto.
ja leuk voor een gebruiksvoorwerp life expectancy 8 tot 10 jaar, daarna op de sloop.

maar een klassieker/oldtimer,, daar moet je die troep juist niet willen.
je wil de bodem zien zoals hij is, met lasnaden en alles, schoon en in de orginele lak.

die bodyshoots is leuk voor steenslag gevoelige plaatsen, maar verder nergens..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Gepost: 07 augustus 2007 11:14 PM
  [ # 14 ]

Het is inderdaad essentieel dat je voor wat dan ook dat je erop spuit de bodem roestvrij is.

Zoals wup het zo mooi beschrijft als je er een dikke laag tegenkwakt en het roest eronder, vallen de pellen er gewoon af.

Echter als je veel met een auto rijdt vind ik de behandeling wel essentieel, als steenslagbescherming.

Wat ik gebruik zijn literbussen Teroson(3000?).
Dat op een perslucht vernevelaar en je legt een DUNNE laag op je bodem die beschermt.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 augustus 2007 11:31 PM
  [ # 15 ]

Ik heb nog twee vraagjes open staan Wink

Hoe krijg je bv owatrol het best in een balk?

En waarom geen owatrol op de bodem?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook