3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Achterluidsprekers zuigen!
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 06 augustus 2007 02:18 PM
  [ # 31 ]
Lampie schreef:

Een simpele elco volstaat als filter hoor ... volgens mij zitten die ook aan de originele tweeters.

Een elco is een electrolytische condensator en die zou ik niet gebruiken, een gewoon condensatortje van 1 a 2 microfarad houdt je tweeter wel heel, maar valt maar 6dB af. Een echt filtertje werkt beter, maar je moet afhankelijk van de specificaties van de tweeter een geschikt filtertje hebben of maken.

Maar in de auto is dat tweetertje meestal voor wat extra hoog en werkt samen met een breedband speakertje in de deur ofzo, tweeter onder het voorruit en speakertje beneden in het portier. Ernstig in conflict met hi fi begrippen, maar de meeste radiostations klinken toch als koeienstront.

Wat dan overblijft is het spelen van CD’s in den voiture en de meeste CD’s klinken ook niet geweldig sinds half jaren 90 de loudness wars een aanvang namen.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 augustus 2007 02:27 PM
  [ # 32 ]
Han S schreef:
Lampie schreef:

Een simpele elco volstaat als filter hoor ... volgens mij zitten die ook aan de originele tweeters.

Een elco is een electrolytische condensator en die zou ik niet gebruiken, een gewoon condensatortje van 1 a 2 microfarad houdt je tweeter wel heel, maar valt maar 6dB af. Een echt filtertje werkt beter, maar je moet afhankelijk van de specificaties van de tweeter een geschikt filtertje hebben of maken.

Eens…. Ik heb zelf ook wel prul tweetertjes gehad waar een simpel elcootje voor zat. Sinds ik een fatsoenlijke composet heb (ook met goed scheidingsfilter) is het geluid veel beter. Natuurlijk gaat het niet alleen om het elcootje.

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 augustus 2007 06:31 PM
  [ # 33 ]

ik heb voorin Infinity boxjes gezet en in den hoedenplank gezellige vrindjes van JBL… Heeeeeel behoorlijk geluid Cool

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 07 augustus 2007 12:27 AM
  [ # 34 ]

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen een basluidspreker in de achterbank monteren…

Groetjes Erik!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 augustus 2007 01:17 AM
  [ # 35 ]
Lampie schreef:

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen een basluidspreker in de achterbank monteren…

en hoe klonk dat? Wink

op de plek waar de opklapbare armsteun zit?

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 01:43 AM
  [ # 36 ]

Ik zou ook niet weten waar je hem daar moet laten, of je moet al een bank uithollen.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 07 augustus 2007 08:33 PM
  [ # 37 ]

Euj, had ik trouwens in XM gehoord ... mijn ouwe. Die jongen had twee luidsprekers op een plank gemonteerd, en die plank was net zo groot als de achterkant van de rugleuning. Plank daar tegenaan geplaatst, en de versterker kan ook op de plank. Ik weet niet hoe ie het had gemonteerd, maar volgens mij was het er zo uit als het moest.

Klonk niet verkeerd, en van de bank aftrillen deed ik ook niet. Merken weet ik niet meer, was te lang geleden.

Groetjes Erik!

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook