1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
De GSA X1 van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2007 11:11 PM

Omdat de bodem van mijn GSA X1 op sommige plaatsen een beetje krokant geworden was, heb ik een kantelbrug/spit gemaakt om de kale carrosserie (zonder aandrijflijn, subframes, tank, interieur, deuren, kofferklep, motorkap) te kunnen kantelen. Zie foto’s.

http://www.mijnalbum.nl/Album=44DIWYJU

Groeten,
              DriverD

Citroen!

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 augustus 2007 11:26 PM
  [ # 1 ]

mooi! met zo’n bovenmaats draaispit kan je alle hoekjes en gaatjes bereiken!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 augustus 2007 11:34 PM
  [ # 2 ]

Ziet er goed uit, die gsa komt er vast weer als nieuw uit very good

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2007 11:49 PM
  [ # 3 ]
Michiel van Ginkel schreef:

mooi! met zo’n bovenmaats draaispit kan je alle hoekjes en gaatjes bereiken!

Ook fijn bij het tectyleren Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2007 07:02 PM
  [ # 4 ]
Art schreef:

Ziet er goed uit, die gsa komt er vast weer als nieuw uit very good


beter dan nieuw want toen ze nieuw waren waren ze binnen 5 jaar rot Crying or Very sad

veel suc6 met de gsa opknappen Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 augustus 2007 11:30 PM
  [ # 5 ]

superstoer spit!
Veel succes met de herstellingen! We vertrouwen op je kunsten!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 augustus 2007 12:57 AM
  [ # 6 ]
rocco schreef:

veel suc6 met de gsa opknappen
superstoer spit!
Veel succes met de herstellingen! We vertrouwen op je kunsten! Wink

Bedankt. Het gaat vlot met het lassen, ik kan overal goed bij nu. Wel weer ff wennen aan die dunne plaat (dun in vergelijking met het kantelframe) Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 augustus 2007 02:43 AM
  [ # 7 ]

netjes, is het geheel makkelijk te draaien?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 augustus 2007 11:55 AM
  [ # 8 ]
paso schreef:

netjes, is het geheel makkelijk te draaien?

Het geheel is in evenwicht, dus gemakkelijk met 1 hand te draaien. Blijft ook in elke stand staan.

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 09 augustus 2007 12:28 PM
  [ # 9 ]

Mooi toestelletje DriverD,

Ik heb ook eens zoiets gezien bij iemand die twee grote achtkanten had gelast, waartussen de carrosserie geschroefd was. Werkte goed, zeer stabiel, maar wat lastiger te draaien.

Succes met de reanimatie van je GSA

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 augustus 2007 09:07 PM
  [ # 10 ]
GeraldDSuper schreef:

Mooi toestelletje DriverD,

Ik heb ook eens zoiets gezien bij iemand die twee grote achtkanten had gelast, waartussen de carrosserie geschroefd was. Werkte goed, zeer stabiel, maar wat lastiger te draaien.

Succes met de reanimatie van je GSA

Dank je, we lassen rustig verder… Smile

Citroen!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 augustus 2007 09:29 PM
  [ # 11 ]

Er is vast een hele goede verklaring voor maar ik ga het toch vragen. Hoe krijg je de GSA aan het spit?? Even optillen en vast maken zal niet gaan (of je moet wel heel veel spinazie hebben gegeten) en waaraan maak je het apparaat vast aan de auto? Ziet er mooi uit zo!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 augustus 2007 11:55 PM
  [ # 12 ]

De GSA zit aan het kantelbare deel van het spit vastgebout, en wel op de orginele bumpersteunen voor en achter. Ik heb voor en achter een balk als “bumper”.

De GSA hijs ik in het spit met een motorkraan. Deze is ook te zien op de 1e foto.

Je kan zo wel goed aan de auto werken en krijgt geen lasspetters op je hoofd Smile

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 juli 2011 07:09 PM
  [ # 13 ]

Dit projectje:


(Foto’s klikbaar voor vergroting):

lag al “een tijdje” stil. Tijd om het weer eens op te pakken.
Vandaag begonnen om een GSA ECO-blok klaar te maken voor inbouw:

Binnenkort meer.

Citroen!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 18 juli 2011 07:55 PM
  [ # 14 ]

Wat is een GSA ECO-blok?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 juli 2011 07:59 PM
  [ # 15 ]

Het 1300cc blok waar Citroën in 1982 mee kwam ter vervanging van het 1300cc blok dat tot dan toe gebruikt werd. Moest zuiniger zijn en minder uitstoot hebben, onder andere door “electronische” ontsteking.

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook