Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PjotrBlom schreef:AMVAR (V6en) - NON AMVAR (4cil)
veerpoot met connector bovenop is met AMVAR
Wat mag ik verstaan onder het woord AMVAR??ik weet inmiddels,dat mijn C6 2.2 HDI dit niet zal hebben,maar ik had toch graag geweten wat het was
AMVAR: Amortissement Variable
oftewel, Variable demping
In elke veerpoot zit een ventiel (4 totaal dus) welke de doorlaat naar de veerbol groter of kleiner maakt, oftewel de demping stugger of soepeler maakt (vergelijk het met het opboren van de schokdemper, bij de oude groene bollen, waneer je het gaatje groter uitboorde, werd de demping soepeler)
De computer kan kiezen uit 16 demp karakters, en 2 veer karakters
zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165323&postdays=0&postorder=asc&start=0
De computer van de 2.2 HDi, zonder AMVAR dus, kan kiezen uit een harde en zachte veer karakteristiek, door middel van de Hydractive-bol uit te schakelen, wanneer dat gebeurt, en de doorlaat van links naar rechts is geblokkeerd, verandert het aantal dempers van 4 (2x veerbol bij veerpoot en 2x in het Hydractive-blok) naar 2 (alleen de dempers in de veerbollen op de veerpoten)
Dus:
AMVAR (6cil) 2 veerkarakters (hard/zacht) en 16 dempkarakters
Géén AMVAR (4cil) 2 veerkarakters (hard/zacht) en 2 demp karakters (stug/soepel)
Pjotr
klopt helemaal, ik wil er nog wel aan toevoegen dat Hydractive 3+ snel genoeg (50ms) schakelt tussen hard en zacht, om info van de voorwielen te gebruiken voor de achterwielen.
Maar dat AMVAR snel genoeg schakelt (5ms) tussen die 16 standen om in één wielbeweging te reageren.
Dit geeft de computer nog meer controle over wiel en carosserie beweging
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ik lees in het lokale sufferdje dat er inmiddels ook een C6 Ligne Business is,
Busines = Lignage + :
navi 30GB HD (3kE)
leer & stoelverwarming (3kE)
voor de prijs van Lignage +2kE
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Tja, ze moeten wat om de belangstelling aan te wakkeren.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Ze hebben wel wat te mauwen over het verbruik…wedden dat die lui gewoon niet beschaafd auto kunnen rijden…
Er staan nu trouwens een 2.2 en 2.7 op Spritmonitor
1 op 14 is dus echt mogelijk met een 2.2
En om een of andere reden kochten er vorige maand meer mensen een Peugeot 607 dan een C6 23 vs 14. Het totaal van de C6 staat nu op 153 tegenover 230 rond deze tijd vorig jaar.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Fabrieksopgave is wel gemeten met één persoon aan boord, en de journalist vermeld duidelijk, dat hij op stap was met 4 personen en hun bagage dus zal dat verbruik wel ergens kunnen kloppen
cxfanatic schreef:Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.
vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk
maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
CHEK!!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
citroenc2 schreef:cxfanatic schreef:Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.
vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk
maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder
Da’s dus niet waar. Als je enigszins Het Nieuwe Rijden aanhoudt, dan haal je bij verreweg de meeste auto’s het fabrieksverbruik.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Noir Perla in de Configurator
de zelfde kleur op een p207
eviltwin schreef:ik lees in het lokale sufferdje dat er inmiddels ook een C6 Ligne Business is.
Die Ligne Business is nu ook opgenomen in de (vernieuwde) configurator .
cxfanatic schreef:citroenc2 schreef:cxfanatic schreef:Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.
vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk
maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder
Da’s dus niet waar. Als je enigszins Het Nieuwe Rijden aanhoudt, dan haal je bij verreweg de meeste auto’s het fabrieksverbruik.
het nieuwe rijden is leuk maar ik denk dat 80% van de mensen nog gewoon op de oude manier rijden welke vaak veel beter is
ik heb beiden geleerd en verkies toch de oude versie omdat het een stuk beter rijdt
ff off topic: Het enige wat je moet onthouden van dat nieuwe rijden is dat je op een gegeven moment een versnelling moet opschakelen en dat je wat langer moet uitrollen ipv laat te remmen. Vooral dat uitrollen is een leuk idee als elke auto anders op de motor remt. Gelukkig ben ik meestal de voorste/enige die dat doet hahaha.
@Pjotrblom: idd matte lakken in de hele configurator. Autofolders (vroegah tenminste) bevatten altijd zo’n mededeling dat de kleur niet geheel overheen komt maar die komen tenminste nog een heel eind in de buurt.