4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

ZX 1.6 gesloopt! Onderdelen beschikbaar!
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 30 juli 2007 03:44 PM
  [ # 46 ]

Voor de twijfelaars: het sleutel/sloopweekend gaat dus gewoon door!

Iedereen die hierboven aangegeven heeft dat hij belangstelling heeft om te komen, heeft inmiddels een PB.

Voor diegenen die nog niks gehoord hebben, PB even en dan krijg je alle details.

Ik zal proberen om foto’s te maken. Met name van het bakwissel project om te kijken of we hier een how-to van kunnen maken.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 augustus 2007 05:17 PM
  [ # 47 ]

De demontage van deze auto gaat gewoon door. Het ziet er naar uit dat de auto straks weg moet met nog veel goede onderdelen erop.

Als er nog gegadigden zijn dan moeten ze zich maar melden. Stuur even een PB dan krijg je alle gegevens waar je moet zijn en zo.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 06 augustus 2007 03:04 PM
  [ # 48 ]

Klein verslag van de sloop.

Zaterdag om een uur of 9 aan de slag gegaan en om half vijf zaten we achter het bier op de camping. De auto was toen volledig gestript van alle bruikbare onderdelen. Blok en bak zijn er ook uit.

Ik heb in de aanbieding:

- 1.6 BDY blok. Goed lopend uit de auto gehaald. 202.000 KM.
- Startmotor (heeft waarschijnlijk nieuwe koolborstels nodig)
- open schuif / kanteldak. PM me even voor de exacte maat. Dit dakje is er in 1995 in gezet. Is dus geen fabrieksdak. Dit is een mooi en mooi groot open dak met slinger.
- boel klein grut: lampjes, 1 koplamp (links), kentekenplaatlampjes, spiegels waarvan de rechter elektrisch, zijlichtjes, etc.
- complete trekhaak voor een 4 deurs ZX (weet niet of die ook zo onder een 2 deurs pastl, vermoedelijk wel).

De auto staat nog in Nijverdal en wordt deze week weggehaald. Als je dus nog ergens belangestlling voor hebt dan PM snel. Als het nog op de auto zit dan haal ik het er nog af.

Verder is het project van het overbouwen van de bak gisteren gestrand. Een klein onderdeel van de bak is met Maarten Deen meegegaan. Hetzelfde onderdeel van de andere bak paste nét niet. Dus dat onderdeel moet nu eerst terugkomen voordat we de boel kunnen afbouwen. Dat was dus wel even balen.

Het allermooiste was dus de hulp die we gekregen hebben. Hulde aan Michiel en zijn vriendin Bianca (die de catering verzorgd heeft), Maarten Deen. Speciale vermelding voor Suhail (ZX1.4i) die op zondagmiddag nog uit Rotterdam is gekomen en er ook voor gezorgd heeft dat ik en mijn familie weer thuis gekomen zijn.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2007 08:20 PM
  [ # 49 ]
Michiel85 schreef:

Het was een gezellig weekend, het was echter wel vrji warm om te sleutelen, je moet er wat voor over hebben. Het resultaat van Jos zijn auto is helaas wat tegengevallen toen bleek dat alles neit paste zoals gehoopt werd. We zullen vast een keer horen hoe dit afgelopen is.
Jos, Andries en Sohail hadden het bij mij over injector cleaner erin, en eventueel nieuwe bougiekabels. Gelijk op de terugreis bij de eerste pomp injector cleaner gehaald. Bij koude motor start hij wel beter, bij warme motor blijft het een crime. Ook zou dit niet kunnen verklaren waarom mijn MM lampje gaat branden, toch maar een nieuwe temp sensor erin, kijken wat dat helpt.
Ik hou jullie op de hoogte, en Jos, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

Vervang ook het brandstoffilter, zit onder de auto, onder de tank, dit word vaak vergeten en kan een hoop ellende veroorzaken.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 04:11 PM
  [ # 50 ]

Even het laatste nieuws: Afgelopen woensdag de bak en de aandrijfassen onder mijn eigen auto afgemonteerd.

Mijn ZX-je rijdt weer als een zonnetje. Dank aan allen die me geholpen hebben.

Jos van der Voort

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 10 augustus 2007 11:10 PM
  [ # 51 ]

gefeliciteerd dan maar Very Happy

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 11 augustus 2007 01:44 PM
  [ # 52 ]

Flikkert gisteravond mijn tussendemper er onder uit.  Evil or Very Mad  Confused  Crying or Very sad  Sad

Jos van der Voort

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 11 augustus 2007 04:01 PM
  [ # 53 ]

volgens mij is het geen maandagmorgen product, maar een vrijdag de 13e product die ZX van jou…..

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 11 augustus 2007 04:31 PM
  [ # 54 ]
EW schreef:

volgens mij is het geen maandagmorgen product, maar een vrijdag de 13e product die ZX van jou…..

En dan elk jaar!

Jos van der Voort

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook