10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 augustus 2007 12:00 AM
  [ # 136 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

Wat een prachtig verhaal.  Cool Ik neem aan dat sommige van de problemen op dat moment niet echt een lach op je gezicht konden toveren.

Is de cabrio trouwens een automaat of doe je t zelf, ik weet niet of ‘wegzetten in de versnelling’ ook een optie is bij een half-automaatje.

Handgeschakeld.
Ik hou ook erg van sleutelen en problemen oplossen, daarnaast heb ik steeds door kunnen rijden; daarom heeft het de vakantie eigenlijk alleen meer avontuur gegeven. Tja en even vloeken als de startmotor het begeeft hoort er bij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 augustus 2007 12:04 PM
  [ # 137 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

Is de cabrio trouwens een automaat of doe je t zelf, ik weet niet of ‘wegzetten in de versnelling’ ook een optie is bij een half-automaatje.

Wegzetten in de versnelling is GEEN optie bij een halfautomaat. Dat heeft mij ooit een keer een versnellingsbak gekost. Altijd op de parkeerrem zetten!!

Leuk verhaal trouwens Egbert. Moet prachtig zijn, door Zwitserland met de kap open.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 augustus 2007 01:41 PM
  [ # 138 ]

Wat vond vrouwlief van de mankementen?
Ik herinner me dat mijn vader me altijd gebood te zwijgen als er in de CX of XM een vreemd lampje ging branden… (dat meestal vanzelf wel uitging)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 augustus 2007 01:52 PM
  [ # 139 ]
rocco schreef:

Wat vond vrouwlief van de mankementen?
Ik herinner me dat mijn vader me altijd gebood te zwijgen als er in de CX of XM een vreemd lampje ging branden… (dat meestal vanzelf wel uitging)

Very Happy Hoe herkenbaar Very Happy

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 augustus 2007 09:20 PM
  [ # 140 ]
rocco schreef:

Wat vond vrouwlief van de mankementen?
Ik herinner me dat mijn vader me altijd gebood te zwijgen als er in de CX of XM een vreemd lampje ging branden… (dat meestal vanzelf wel uitging)

Die was inderdaad wat minder enthousiast, maar verdroeg het goed.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 augustus 2007 09:49 AM
  [ # 141 ]
mpostma schreef:
rocco schreef:

Wat vond vrouwlief van de mankementen?
Ik herinner me dat mijn vader me altijd gebood te zwijgen als er in de CX of XM een vreemd lampje ging branden… (dat meestal vanzelf wel uitging)

Very Happy Hoe herkenbaar Very Happy

Confused: ConfusedConfused:

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 augustus 2007 11:32 PM
  [ # 142 ]

Het kan natuurlijk ook goed gaan, afgelopen Mei 2300 km gereden in Zwitserland, in 1 dag 3 passen genomen, tot 2386 meter hoogte en een uitstapje naar Italië.
Alle problemen opgesomd :
- Spontaan afgaan van het alarmsysteem
- Tomtom die me vroegtijdig van de snelweg stuurde en vervolgens in the middle of nowhere meldde dat de batterij op was….. (deze ging sneller leeg als dat ie bij kon laden via de auto accu, zal ook wel met de warmte te maken hebben gehad.

Als je dit optelt kom je uit op de conclusie dat alleen de moderne snufjes het niet goed doen…...

Wat ik in Zwitserland merkte is dat men over het algemeen niet warm wordt van het zien van ‘n DS. Op bergpassen vindt men me eerder een plaag, maar wel makkelijk in te halen als er dan een langer recht stuk is.
Die 10 kilometers die ik in Italie heb gereden waren mensen enthousiaster als alle kilometers in Zwitserland samen.

P.S. de foto van de avatar is eind mei dit jaar genomen in Davos, met sneeuw !!

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 augustus 2007 12:18 AM
  [ # 143 ]

Inmiddels handremkabel en startmotor vervangen. Als startmotor zo’n nwe Valeo: extra vermogen en kleiner. Die gaat er echt heel makkelijk in en wat draait die snel rond!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 augustus 2007 05:11 PM
  [ # 144 ]

Er zit weer een nwe APK op de auto.

Ik ben naar LeenAPK in Gouda gegaan.
Is echt een aanbeveling: Hij weet precies wat wel en niet kan. Heeft veel plezier in oldtimers. Heeft geen remtest bank, maar kijkt op de weg wat of de auto voldoende remt en niet scheef trekt etc. En dan ook maar 40 Euro kwijt inclusief afmelden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 augustus 2007 05:27 PM
  [ # 145 ]

Even een vraag die ik hier voorlopig maar even onderbreng: als je wel gewoon een deksel op je Snoek laat, hoe zinvol (en mogelijk!) is het dan volgens jullie om de onder de vloer gesitueerde versterkingen van een cabrio aan te brengen?? Het doel is om het chassis (hoewel al beresterk natuurlijk) wat meer reserves mee te geven… Maar ik vraag me af, of een Snoek niet ook een zekere mate van torsie moet hebben om niet, grof gesteld, uit elkaar te rammelen??

Nou ja: wat zijn jullie gedachten over zoiets?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 september 2007 06:32 PM
  [ # 146 ]
Penny Lane schreef:

Even een vraag die ik hier voorlopig maar even onderbreng: als je wel gewoon een deksel op je Snoek laat, hoe zinvol (en mogelijk!) is het dan volgens jullie om de onder de vloer gesitueerde versterkingen van een cabrio aan te brengen?? Het doel is om het chassis (hoewel al beresterk natuurlijk) wat meer reserves mee te geven… Maar ik vraag me af, of een Snoek niet ook een zekere mate van torsie moet hebben om niet, grof gesteld, uit elkaar te rammelen??

Nou ja: wat zijn jullie gedachten over zoiets?

Derk


stel dat je longerons vanonder rot zijn, dan is het niet zo heel veel extra werk om in elk geval de balken die ik gemaakt heb er in te zetten. Je kan de dwars verbindingen achterwege laten en uiteraard ook de versteviging van A en B-stijl. Enige torsie heeft mijn cabrio wel gehouden.

Succes.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 september 2007 06:34 PM
  [ # 147 ]
ID Super schreef:

Ik zag gisteren bij een hoop DS-onderdelen bij iemand een bruikbaar geel spatbord voor de cabriolet van Egbert.
PB even voor de vindplaats.

Super ID

Dank voor het meedenken. Ik had zelf nog een Li a scherm liggen en heb dat inmiddels gespoten. De deur heb ik een beetje uitgedeukt. Al met al ziet het er nu weer heel acceptabel uit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 januari 2008 11:50 PM
  [ # 148 ]

Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 januari 2008 12:58 AM
  [ # 149 ]
petmannn schreef:

moet je er dan ook een andere achter kant aan zetten? Rolling Eyes

Waar heb je het over?

Update:
Het gaat nog steeds prima met de cabrio.
Recent een oude schoenmakers naaimachine gekocht en een gebruikte leren achterbank. Met het leer van de achterbank de zitting van de Li voorstoel gerepareerd. Op die manier blijft het mooi gebruikt leer. Leuk klusje met zo’n schoenmakers naaimachine.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 juli 2008 01:32 AM
  [ # 150 ]

Na alle ervaringen met het zelf revisieren van een stuurhuis een revisie stuurhuis van Citrotech gemonteerd.
Het zelf revisie stuurhuis voor de ID break doet het nog steeds goed.
Het zelf revisie stuurhuis voor de DS cabrio was aanvankelijk ook goed, maar begon laatste tid zwaarder te sturen en de pomp cyclus werd 3 seconden. ( 2 jr na de revisie).Testen door leidingen af te sluiten gaf aan dat het in het rondsel zat.
Reveisie stuurhuis bij Citrotech besteld en gemonteerd. Vakmanschap daar hoor. Pomp cyclus nu boven de 30 sec. Stuurt heel erg licht. Daardoor een beetje zenuwachtig, hopenlijk wordt dat wat rustiger na inrijden.
Nadat ik een tijdje geleden een gebruikte BX pomp had gemonteerd is de cabrio nu vakantie klaar. Jammer dat ik pas 14 aug ga.
Verder nog steeds veel plezier van de cabrio.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook