worb80 schreef:Maar je BX rijdt in ieder geval weer. Das het belangrijkste toch
Klopt, maar door de pc-problemen zijn mogelijk enkele tientallen citroën-films verloren gegaan die nog op mijn site moesten komen.
Eric Vertogen schreef:worb80 schreef:Maar je BX rijdt in ieder geval weer. Das het belangrijkste toch
Klopt, maar door de pc-problemen zijn mogelijk enkele tientallen citroën-films verloren gegaan die nog op mijn site moesten komen.
en ineens weet je de noodzaak van backups weer
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Eric Vertogen schreef:worb80 schreef:Maar je BX rijdt in ieder geval weer. Das het belangrijkste toch
Klopt, maar door de pc-problemen zijn mogelijk enkele tientallen citroën-films verloren gegaan die nog op mijn site moesten komen.
en ineens weet je de noodzaak van backups weer
Klopt, maar die bestanden zijn zo groot dat ik ze nog niet kon wegschrijven. Nu wel, want nu heb ik een DVD-brander…
Ik heb nu wel de foto’s online:
Zeg Eric, had je ons nu eigenlijk al eens verteld hoe je aan deze Bix kwam? Ik kan dat namelijk niet terugvinden op je site en ik kan me ook niet herinneren dat ik er iets over gelezen heb op het forum.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Zeg Eric, had je ons nu eigenlijk al eens verteld hoe je aan deze Bix kwam? Ik kan dat namelijk niet terugvinden op je site en ik kan me ook niet herinneren dat ik er iets over gelezen heb op het forum.
Klopt, is me door jouw opmerking ook opgevallen dat ik op mijn eigen site niet eens vertel hoe ik aan deze BX kom. Er staat wel een stukje over hoe ik aan de BX16V kom, maar dat staat erg verstopt in het verhaal: Adieu mon BX deel 7.
Hieronder even een copietje:
Terugdenkend aan 9 jaren rijden in dezelfde BX staat natuurlijk gelijk aan terugdenken aan mooie en minder mooie momenten. Zoals ik al beschreef bleef de pech mijn BX achtervolgen, zelfs na het vervangen van het motorblok. Uiteindelijk hebben de continue stroom van hydraulische lekkage’s en andere mankementen mijn BX de das omgedaan. Op BXNL had ik al vaker geroepen dat ik het niet meer zag zitten met mijn BX, maar dan werd ik opgemonterd en ging ik er weer voor. Maar net zoals mijn BX was ik op een gegeven moment ook leeg gestreden en dan kwam ik weer eens gefrustreerd thuis na de zoveelste pech met mijn auto. Uiteindelijk heeft dit me ertoe gebracht dat ik besloot om op zoek te gaan naar een andere BX. Natuurlijk moest dit niet een ‘gewone’ BX worden, want dat is mijn BX ook niet. Ik had al vaker geroepen dat mijn BX alleen maar weg zou gaan voor een BX 16V, dus ging ik op zoek naar een BX 16V. Wat het zoeken bemoeilijkte was het gegeven dat mijn toekomstige BX 16V op LPG zou moeten rijden, vanwege mijn kilometerdrift. Het leek al schier een onmogelijke opgave en eigenlijk had ik de handdoek al in de ring gegooid toen mij een e-mail bereikte waarin geïnformeerd werd naar mijn behoefte aan een BX 16V op LPG. Aangezien ik nog steeds geïnteresseerd was, heb ik meteen gereageerd. Zo kwam in eerste instantie een mailwisseling op gang dat er nu tot geleid heeft dat ik 9 juni 2004 ga kijken naar een prachtige rode BX GTi 16V op LPG.
Tot zover het verhaal dat op mijn site staat.
De BX16V ben ik helemaal in het noorden van het land, in de kop van Groningen, gaan ophalen.
Aaah owke Had ik zelf ook moeten lezen natuurlijk maar het is een rare dag. Dank
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dus als ik het goed begrijp heb je die 16v gekocht omdat die andere teveel problemen had.
:27
Een donkere wolk hangt boven je volgens mij.
Alex die de slang besteld heeft voor je maar voor moet gaan schieten terwijl die net velgen heeft gekocht en op zwart zaad zit. hahahhaha
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je die 16v gekocht omdat die andere teveel problemen had.
:27
Een donkere wolk hangt boven je volgens mij.Alex die de slang besteld heeft voor je maar voor moet gaan schieten terwijl die net velgen heeft gekocht en op zwart zaad zit. hahahhaha
Ja, het lijkt nu net alsof ik niet meer BX mag rijden.
In ieder geval had mijn vorige BX het na 470.000 km echt wel gehad, en deze heeft pas 270.000 km, dus net ingereden
je hebt een pb op http://www.bx16v.nl
Groetjes Alex.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Eric Vertogen schreef:
Terugdenkend aan 9 jaren rijden in dezelfde BX staat natuurlijk gelijk aan terugdenken aan mooie en minder mooie momenten. Zoals ik al beschreef bleef de pech mijn BX achtervolgen, zelfs na het vervangen van het motorblok. Uiteindelijk hebben de continue stroom van hydraulische lekkage’s en andere mankementen mijn BX de das omgedaan. Op BXNL had ik al vaker geroepen dat ik het niet meer zag zitten met mijn BX, maar dan werd ik opgemonterd en ging ik er weer voor. Maar net zoals mijn BX was ik op een gegeven moment ook leeg gestreden en dan kwam ik weer eens gefrustreerd thuis na de zoveelste pech met mijn auto. Uiteindelijk heeft dit me ertoe gebracht dat ik besloot om op zoek te gaan naar een andere BX. Natuurlijk moest dit niet een ‘gewone’ BX worden, want dat is mijn BX ook niet. Ik had al vaker geroepen dat mijn BX alleen maar weg zou gaan voor een BX 16V, dus ging ik op zoek naar een BX 16V. Wat het zoeken bemoeilijkte was het gegeven dat mijn toekomstige BX 16V op LPG zou moeten rijden, vanwege mijn kilometerdrift. Het leek al schier een onmogelijke opgave en eigenlijk had ik de handdoek al in de ring gegooid toen mij een e-mail bereikte waarin geïnformeerd werd naar mijn behoefte aan een BX 16V op LPG. Aangezien ik nog steeds geïnteresseerd was, heb ik meteen gereageerd. Zo kwam in eerste instantie een mailwisseling op gang dat er nu tot geleid heeft dat ik 9 juni 2004 ga kijken naar een prachtige rode BX GTi 16V op LPG.
Tot zover het verhaal dat op mijn site staat.
De BX16V ben ik helemaal in het noorden van het land, in de kop van Groningen, gaan ophalen.
Sorry maar is snap niet waarom je een 16v rijd die op LPG loopt?
Ik denk dan neem een 8v op gas, LPG op een 16v vind ik een beetje als; voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
BANZER schreef:Sorry maar is snap niet waarom je een 16v rijd die op LPG loopt?
Ik denk dan neem een 8v op gas, LPG op een 16v vind ik een beetje als; voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Ik zou meer zeggen, waarom niet?
BANZER schreef:Eric Vertogen schreef:
Terugdenkend aan 9 jaren rijden in dezelfde BX staat natuurlijk gelijk aan terugdenken aan mooie en minder mooie momenten. Zoals ik al beschreef bleef de pech mijn BX achtervolgen, zelfs na het vervangen van het motorblok. Uiteindelijk hebben de continue stroom van hydraulische lekkage’s en andere mankementen mijn BX de das omgedaan. Op BXNL had ik al vaker geroepen dat ik het niet meer zag zitten met mijn BX, maar dan werd ik opgemonterd en ging ik er weer voor. Maar net zoals mijn BX was ik op een gegeven moment ook leeg gestreden en dan kwam ik weer eens gefrustreerd thuis na de zoveelste pech met mijn auto. Uiteindelijk heeft dit me ertoe gebracht dat ik besloot om op zoek te gaan naar een andere BX. Natuurlijk moest dit niet een ‘gewone’ BX worden, want dat is mijn BX ook niet. Ik had al vaker geroepen dat mijn BX alleen maar weg zou gaan voor een BX 16V, dus ging ik op zoek naar een BX 16V. Wat het zoeken bemoeilijkte was het gegeven dat mijn toekomstige BX 16V op LPG zou moeten rijden, vanwege mijn kilometerdrift. Het leek al schier een onmogelijke opgave en eigenlijk had ik de handdoek al in de ring gegooid toen mij een e-mail bereikte waarin geïnformeerd werd naar mijn behoefte aan een BX 16V op LPG. Aangezien ik nog steeds geïnteresseerd was, heb ik meteen gereageerd. Zo kwam in eerste instantie een mailwisseling op gang dat er nu tot geleid heeft dat ik 9 juni 2004 ga kijken naar een prachtige rode BX GTi 16V op LPG.
Tot zover het verhaal dat op mijn site staat.
De BX16V ben ik helemaal in het noorden van het land, in de kop van Groningen, gaan ophalen.Sorry maar is snap niet waarom je een 16v rijd die op LPG loopt?
Ik denk dan neem een 8v op gas, LPG op een 16v vind ik een beetje als; voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
mooi he, gas, dan kan je ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
LPG is naar mijn mening een fantastische brandstof. Daarmee kun je veel kilometers goedkoop rijden en toch in je geliefde BX rijden.
Dus ik begrijp Eric volledig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gezien de hoeveelheid houderschapsbelasting die je voor LPG moet betalen zal dat met dat dubbeltje wel tegenvallen….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Reken het maar eens na… als je vergelijkt vermoed ik dat het ongeveer even duur is als jouw diesel variant om te rijden…. en dan zit je wel in een 16V.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!