3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BX rijden: duur?
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 augustus 2007 01:45 AM
  [ # 31 ]

Tja… de tijd dat je gratis een BX kreeg en daar jarenlang zonder problemen mee kon rijden is wel voorbij. Ze worden gewoon oud, en jaren van verwaarlozing helpen ook niet echt bij de meeste exemplaren.

Wil je een karaktervolle auto waar je nog wel eens wat aan kunt sleutelen, neem een BX. Wil je een karakterloze, saaie auto die wat beter in elkaar zit, neem een Xantia.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 augustus 2007 01:54 AM
  [ # 32 ]
citroenc2 schreef:
Timo-BX schreef:

90KW GTI

0 schade vrije jaren

WA geen eigen risico

€71,25.

Nu even voor een TZi kijken, momentje! Razz


biju unive kom ik op ruim 81 euro en daar komt dan nog bijna 5 euro bij voor de inzitende en rechtbijstand en dan nog polis kosten Wink

ik heb mijn gti op mijn naam staan, ik ben 20 jaar oud, geen schade vrije jaren opgebouwd op mijn naam voor 337 euro voor 10 maanden, met een beperking van 10.000 km. Het was even moeilijk, maar het is gelukt Laughing
verzekerd als hobbytimer

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 09 augustus 2007 02:03 AM
  [ # 33 ]

Via Oldtimerstad?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 augustus 2007 02:08 AM
  [ # 34 ]
Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 02:17 AM
  [ # 35 ]

BX GT voor 27 euro per maand voor een 20 jarige met bijna 4 schade vrije jaren

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 augustus 2007 02:19 AM
  [ # 36 ]

een gt is al wat ouder, semi-oldtimer?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 02:20 AM
  [ # 37 ]

ik ben voorlopig (4 jaar zowiezo nog) student en ik heb momenteel 2 BXen Rolling Eyes

toen ik begon kon ik nog geen olie verversen nu ga ik over 3 weken de koppeling al wisselen Wink

Met een Bx moet je ook geluk hebben Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 02:21 AM
  [ # 38 ]
MaartenH schreef:

een gt is al wat ouder, semi-oldtimer?

is al als oltimer te verzekeren maar daar maak ik met 25 a 30 k te veel kmters voor Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 augustus 2007 02:31 AM
  [ # 39 ]

Je kunt ook een klassieker-verzekering nemen met een onbeperkt kilometrage. Wel wat duurder, maar lang niet zo duur als een normale verzekering.
Ik geloof dat ik €260,- betaal voor onbeperkt. En ja, da’s €200,- per jaar duurder t.o.v. een verzekering met een kilometerbeperking.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 02:32 AM
  [ # 40 ]
patje74 schreef:

Je kunt ook een klassieker-verzekering nemen met een onbeperkt kilometrage. Wel wat duurder, maar lang niet zo duur als een normale verzekering.
Ik geloof dat ik €260,- betaal voor onbeperkt. En ja, da’s €200,- per jaar duurder t.o.v. een verzekering met een kilometerbeperking.

ik ga het is informeren bij mijn verzekering

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 augustus 2007 02:33 AM
  [ # 41 ]

Wat betreft kosten:

Zonet 550 EUR afgetikt voor een nieuwe HD pomp, multi-riem en wat waterslangen. Zelf gemonteerd, dus puur materiaal. Ach ja, vorig jaar had ik bijna niks, dus het valt mee.

Ik snap trouwens niet wat je tegen 1400’s hebt. Zijn best leuke auto’s om mee te beginnen. Vlot zat om mee te komen (zeker in de stad) alleen op de snelweg wodt t wat minder vanwege de herrie die de motor dan maakt. Toch reed ik me de 1400s ook altijd gewoon standaard 150.

Sja, stuurbekrachtiging is natuurlijk best een prettig accesoire als het erop zet, maar een beetje kerel kan moeilijk met droge ogen zeggen dat ie stuurbekrachtiging MOET hebben. Dat BX hoepeltje kreeg mijn moeder zonder bekrachtiging ook altijd prima rond! En die is beslist geen krachtpatser Wink

Wil je betaalbaar BX rijden dan zul je of de beunen moeten afschuimen naar de goedkoopste onderdelen en reparaties OF gewoon beginnen met een doppendoosje van de boerenbond en een haynes om aangevuld met tips van het forum je linkerhanden om te toveren tot rechterhanden. Ik doe er niet moeilijk over, soms vind ik het irritant (maar dat is niet anders) maar ook ik ontkom er niet aan om soms op ongure tijdstippen onder de BX te liggen omdat het kreng weer eens karakter toont. Na 5 minuten sturen ben je de ellende alweer snel vergeten, maar je bouwt wel incasseringsvermogen op.

Last but not least: een BX goedkoop op de kop tikken is geen kunst (een gemiddelde BX 14 met verlopen APK en wat werk neem je mee voor max 100 EUR) maar dan begint t pas. Achterstallig onderhoud, APK, etc. en je bent weer zo 500 EUR verder.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 03:08 AM
  [ # 42 ]

idd ik ben begonnen met een 1400 en als daar wat kapot aan gaat is alles goed betaalbaar. Daarnaast verbruik van 1 op 13 tot 1 op 15 en goedkoop in belasting en verzekering.

Een 1400 is ook nog hufterproof en is veel onderdelen voor te krijgen (denk aan de TU motoren van AX en ZX.  (en genoeg sleutelruimte)

Maar een 1400 heeft geen opties NOU EN Laughing  Cool  alles kan erin Cool Dat heb ik ook gedaan Wink

Daarnaast, autorijden kost geld Wink  maar in verhouding vind ik een BX nog best goedkoop want je hebt in ieder geval geen afschrijving Wink

En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 augustus 2007 03:10 AM
  [ # 43 ]
McDean schreef:

En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij Cool

Nou ja,... enige aanleg is wel vereist. Sommigen lijken het nooit te leren. En bij anderen gaat t wel weer vlotjes.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 09 augustus 2007 03:51 AM
  [ # 44 ]

Dat een bx rijden gewoon niet zo goedkoop is als het lijkt, kan ik beamen. Ik raad je ook gewoon aan met een 1400 te beginnen. Als ik het verschil in onderhoud tussen mijn ex-1400 en de latere 1600’s zie, schrik ik toch wel. En het betrof allemaal bijgehouden bx-en. Er gaat geregeld wat stuk, al zijn het dikwijls kleine dingen. Ook ik ben inmiddels maar aan mijn rechterhanden aan het werken, want anders was het simpelweg niet meer te doen. Het is dat je enorm vergevingsgezind raakt als je een bx hebt, anders had ik ‘m al vaak de deur gewezen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 augustus 2007 11:25 AM
  [ # 45 ]
mpostma schreef:
McDean schreef:

En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij Cool

Nou ja,... enige aanleg is wel vereist. Sommigen lijken het nooit te leren. En bij anderen gaat t wel weer vlotjes.

dat moet ik je gelijkgeven Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook