Tja… de tijd dat je gratis een BX kreeg en daar jarenlang zonder problemen mee kon rijden is wel voorbij. Ze worden gewoon oud, en jaren van verwaarlozing helpen ook niet echt bij de meeste exemplaren.
Wil je een karaktervolle auto waar je nog wel eens wat aan kunt sleutelen, neem een BX. Wil je een karakterloze, saaie auto die wat beter in elkaar zit, neem een Xantia.
citroenc2 schreef:Timo-BX schreef:90KW GTI
0 schade vrije jaren
WA geen eigen risico
€71,25.
Nu even voor een TZi kijken, momentje!
biju unive kom ik op ruim 81 euro en daar komt dan nog bijna 5 euro bij voor de inzitende en rechtbijstand en dan nog polis kosten
ik heb mijn gti op mijn naam staan, ik ben 20 jaar oud, geen schade vrije jaren opgebouwd op mijn naam voor 337 euro voor 10 maanden, met een beperking van 10.000 km. Het was even moeilijk, maar het is gelukt
verzekerd als hobbytimer
Via Oldtimerstad?
geloof het wel ja
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BX GT voor 27 euro per maand voor een 20 jarige met bijna 4 schade vrije jaren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
een gt is al wat ouder, semi-oldtimer?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben voorlopig (4 jaar zowiezo nog) student en ik heb momenteel 2 BXen
toen ik begon kon ik nog geen olie verversen nu ga ik over 3 weken de koppeling al wisselen
Met een Bx moet je ook geluk hebben
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
MaartenH schreef:een gt is al wat ouder, semi-oldtimer?
is al als oltimer te verzekeren maar daar maak ik met 25 a 30 k te veel kmters voor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je kunt ook een klassieker-verzekering nemen met een onbeperkt kilometrage. Wel wat duurder, maar lang niet zo duur als een normale verzekering.
Ik geloof dat ik €260,- betaal voor onbeperkt. En ja, da’s €200,- per jaar duurder t.o.v. een verzekering met een kilometerbeperking.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
patje74 schreef:Je kunt ook een klassieker-verzekering nemen met een onbeperkt kilometrage. Wel wat duurder, maar lang niet zo duur als een normale verzekering.
Ik geloof dat ik €260,- betaal voor onbeperkt. En ja, da’s €200,- per jaar duurder t.o.v. een verzekering met een kilometerbeperking.
ik ga het is informeren bij mijn verzekering
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wat betreft kosten:
Zonet 550 EUR afgetikt voor een nieuwe HD pomp, multi-riem en wat waterslangen. Zelf gemonteerd, dus puur materiaal. Ach ja, vorig jaar had ik bijna niks, dus het valt mee.
Ik snap trouwens niet wat je tegen 1400’s hebt. Zijn best leuke auto’s om mee te beginnen. Vlot zat om mee te komen (zeker in de stad) alleen op de snelweg wodt t wat minder vanwege de herrie die de motor dan maakt. Toch reed ik me de 1400s ook altijd gewoon standaard 150.
Sja, stuurbekrachtiging is natuurlijk best een prettig accesoire als het erop zet, maar een beetje kerel kan moeilijk met droge ogen zeggen dat ie stuurbekrachtiging MOET hebben. Dat BX hoepeltje kreeg mijn moeder zonder bekrachtiging ook altijd prima rond! En die is beslist geen krachtpatser
Wil je betaalbaar BX rijden dan zul je of de beunen moeten afschuimen naar de goedkoopste onderdelen en reparaties OF gewoon beginnen met een doppendoosje van de boerenbond en een haynes om aangevuld met tips van het forum je linkerhanden om te toveren tot rechterhanden. Ik doe er niet moeilijk over, soms vind ik het irritant (maar dat is niet anders) maar ook ik ontkom er niet aan om soms op ongure tijdstippen onder de BX te liggen omdat het kreng weer eens karakter toont. Na 5 minuten sturen ben je de ellende alweer snel vergeten, maar je bouwt wel incasseringsvermogen op.
Last but not least: een BX goedkoop op de kop tikken is geen kunst (een gemiddelde BX 14 met verlopen APK en wat werk neem je mee voor max 100 EUR) maar dan begint t pas. Achterstallig onderhoud, APK, etc. en je bent weer zo 500 EUR verder.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
idd ik ben begonnen met een 1400 en als daar wat kapot aan gaat is alles goed betaalbaar. Daarnaast verbruik van 1 op 13 tot 1 op 15 en goedkoop in belasting en verzekering.
Een 1400 is ook nog hufterproof en is veel onderdelen voor te krijgen (denk aan de TU motoren van AX en ZX. (en genoeg sleutelruimte)
Maar een 1400 heeft geen opties NOU EN alles kan erin Dat heb ik ook gedaan
Daarnaast, autorijden kost geld maar in verhouding vind ik een BX nog best goedkoop want je hebt in ieder geval geen afschrijving
En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij
Nou ja,... enige aanleg is wel vereist. Sommigen lijken het nooit te leren. En bij anderen gaat t wel weer vlotjes.
Dat een bx rijden gewoon niet zo goedkoop is als het lijkt, kan ik beamen. Ik raad je ook gewoon aan met een 1400 te beginnen. Als ik het verschil in onderhoud tussen mijn ex-1400 en de latere 1600’s zie, schrik ik toch wel. En het betrof allemaal bijgehouden bx-en. Er gaat geregeld wat stuk, al zijn het dikwijls kleine dingen. Ook ik ben inmiddels maar aan mijn rechterhanden aan het werken, want anders was het simpelweg niet meer te doen. Het is dat je enorm vergevingsgezind raakt als je een bx hebt, anders had ik ‘m al vaak de deur gewezen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:McDean schreef:
En het sleutelen is makkelijk te leren zeker met een ervaren persoon erbij
Nou ja,... enige aanleg is wel vereist. Sommigen lijken het nooit te leren. En bij anderen gaat t wel weer vlotjes.
dat moet ik je gelijkgeven
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!