Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Omdat de bodem van mijn GSA X1 op sommige plaatsen een beetje krokant geworden was, heb ik een kantelbrug/spit gemaakt om de kale carrosserie (zonder aandrijflijn, subframes, tank, interieur, deuren, kofferklep, motorkap) te kunnen kantelen. Zie foto’s.
http://www.mijnalbum.nl/Album=44DIWYJU
Groeten,
DriverD
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
mooi! met zo’n bovenmaats draaispit kan je alle hoekjes en gaatjes bereiken!
Ziet er goed uit, die gsa komt er vast weer als nieuw uit
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Michiel van Ginkel schreef:mooi! met zo’n bovenmaats draaispit kan je alle hoekjes en gaatjes bereiken!
Ook fijn bij het tectyleren
Citroen!
Art schreef:Ziet er goed uit, die gsa komt er vast weer als nieuw uit
beter dan nieuw want toen ze nieuw waren waren ze binnen 5 jaar rot
veel suc6 met de gsa opknappen
superstoer spit!
Veel succes met de herstellingen! We vertrouwen op je kunsten!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
rocco schreef:veel suc6 met de gsa opknappen
superstoer spit!
Veel succes met de herstellingen! We vertrouwen op je kunsten!
Bedankt. Het gaat vlot met het lassen, ik kan overal goed bij nu. Wel weer ff wennen aan die dunne plaat (dun in vergelijking met het kantelframe)
Citroen!
netjes, is het geheel makkelijk te draaien?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
paso schreef:netjes, is het geheel makkelijk te draaien?
Het geheel is in evenwicht, dus gemakkelijk met 1 hand te draaien. Blijft ook in elke stand staan.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Mooi toestelletje DriverD,
Ik heb ook eens zoiets gezien bij iemand die twee grote achtkanten had gelast, waartussen de carrosserie geschroefd was. Werkte goed, zeer stabiel, maar wat lastiger te draaien.
Succes met de reanimatie van je GSA
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GeraldDSuper schreef:Mooi toestelletje DriverD,
Ik heb ook eens zoiets gezien bij iemand die twee grote achtkanten had gelast, waartussen de carrosserie geschroefd was. Werkte goed, zeer stabiel, maar wat lastiger te draaien.
Succes met de reanimatie van je GSA
Dank je, we lassen rustig verder…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Er is vast een hele goede verklaring voor maar ik ga het toch vragen. Hoe krijg je de GSA aan het spit?? Even optillen en vast maken zal niet gaan (of je moet wel heel veel spinazie hebben gegeten) en waaraan maak je het apparaat vast aan de auto? Ziet er mooi uit zo!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De GSA zit aan het kantelbare deel van het spit vastgebout, en wel op de orginele bumpersteunen voor en achter. Ik heb voor en achter een balk als “bumper”.
De GSA hijs ik in het spit met een motorkraan. Deze is ook te zien op de 1e foto.
Je kan zo wel goed aan de auto werken en krijgt geen lasspetters op je hoofd
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat is een GSA ECO-blok?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het 1300cc blok waar Citroën in 1982 mee kwam ter vervanging van het 1300cc blok dat tot dan toe gebruikt werd. Moest zuiniger zijn en minder uitstoot hebben, onder andere door “electronische” ontsteking.
Citroen!