Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb je niet zien rijden. Ik heb trouwens behalve in de tuin van Garage St. Marien maar 2 CX’en gezien in frankrijk, 1x evasion break nabij Sancerre en 1x een leader berline diesel in Montlucon (enige franse stadje waar ik ooit een slecht restaurant heb kunnen vinden), en ze waren geen van beide in hele goede staat.
De SV is zo met dichte luchtpijp erg snel moet ik zeggen. Ik heb gisteren ook even met de RV gereden om de uitlaat te maken, en zo’n normale Gti Turbo 2 is best rap, maar de SV begint toch echt in andere oorden te komen. Ik zou eens een 0-100 sprint moeten timen, kijken wat ie tegenwoordig doet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Jaja! Benieuwd!
sans-pareil schreef:Ik heb je niet zien rijden. Ik heb trouwens behalve in de tuin van Garage St. Marien maar 2 CX’en gezien in frankrijk, 1x evasion break nabij Sancerre en 1x een leader berline diesel in Montlucon (enige franse stadje waar ik ooit een slecht restaurant heb kunnen vinden), en ze waren geen van beide in hele goede staat.
De SV is zo met dichte luchtpijp erg snel moet ik zeggen. Ik heb gisteren ook even met de RV gereden om de uitlaat te maken, en zo’n normale Gti Turbo 2 is best rap, maar de SV begint toch echt in andere oorden te komen. Ik zou eens een 0-100 sprint moeten timen, kijken wat ie tegenwoordig doet…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, ik ben alleen bang dat ik het zo veel keer moet doen om een goeie meting te krijgen dat het niet zo goed is voor het materieel. De tussensprint zit iig op 4.8 sec 80-120 in z’n 3. Zo’n nieuwe Bentley GT Speed doet dat in 2 sec… dus we moeten nog even doortunen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
kom nog een keer langs
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goede kans dat ik dat op termijn zeker doe… John zou een heel mooi blokje kunnen bouwen… maar ik wacht in ieder geval nog even zijn zuiger project af…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het proefkonijn kan beter iemand anders zijn!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, een beetje proefkonijn vind ik niet erg, maar the beast is wel even een paar stapjes verder dan ik ben, is ook met een wat andere visie gemodificeerd, maar er is daar wel een hoop nuttige informatie die voor mij ook zeer interessant is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Was ook maar een geintje. Zo’n extreem project kan inderdaad interessante info opleveren voor anderen die hun CX willen (laten) upgraden.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar even een korte update.
De SV is eindelijk voorzien van een niet ratelende, niet lekke uitlaat (als we even het wastegate pijpje over het hoofd zien, maar daar is een oplossing voor in zicht). Die wastegate pijpje staat als volgende op de lijst, misschien dat ik daarna even een setje draagarmen achter ga reviseren en klaar ga liggen, e.a. kraakt achter soms wel, maar ik heb hem op de brug gehad en even speling gezocht achter en ik heb niks kunnen ontdekken. Nu al het gewone onderhoud weer even uit de weg is ga ik misschien weer eens kijken naar een VEMS, maar misschien tussendoor eerst nog even een open luchtfilter… op zich is nieuwe wastegate pijpje combineren met de lambda sonde van de VEMS plaatsen oon niet zo’n gek idee, want die sonde moet toch ook in de uitlaat geplaatst worden.
De RV rijdt rond in engeland en volgens de berichten gaat dat prima.
De Gti staat nog steeds met 1x nieuwe deur, de rest moet er nog op.
De Prestige is nog niet gevorderd sinds de strips er af zijn gehaald.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gewoon orginele uitlaat begrijp ik?
RVS uitlaat is voorlopig van de baan?
GTi was toch gewoon dagelijks in gebruik, of staat die nu stil?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is een originele uitlaat vond bij vanderlaan nog een gebruikte middendemper. RVS komt vanzelf, want volgens mij zijn de originele dempers nu echt op overal. Als ik tegen de tijd dat ik weer een stuk nodig heb nou zelf een beetje kan lassen kan ik het zelf bouwen zoals ik het wil…
De Gti wordt gebruikt, maar rijdt maar een paar duizend km per jaar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Vandaag eindelijk weer eens wat gedaan aan de Prestige. Interieur er uit, bumpers en verlichting er af.
Op zich is het project nog wel te doen, maar het plaatwerk stapelt zich wel enigszins op. Rechts is de dorpel er zeer slecht aan toe, er zitten bijna overal wel gaten. Hoe dan ook, we gaan er mee door…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
weten we nou al van wie dat ding is geweest?
ik heb nooit meer reactie gekregen op mijn vraag die ik heb achtergelaten op een franse site voor kentekens.
edit: oh, sorry, deze dame, in plaats van dat ding.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben nog niet verder dan het franse kenteken wat uit 1992 dateert 150 KBJ 75, heb vandaag nog de voor kenteken plaat er af gepeuterd om te kijken of het misschien er onder nog leesbaar was, maar het enige wat ik vond waren 2 gaten waaruit bleek dat er inderdaad ooit iets anders onder heeft gezeten…
Dus nee, eerder dan 1992 is het mij nog steeds onduidelijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Eindelijk de SV-15-XX eens in het echt bewondert, tijdens de toevallige ontmoeting in Wassenaar.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.