Beste forumlezers,
sinds de bestelling van mijn C4GP heb ik dit forum met belangstelling gevolgd, niets gepost (ik ben niet zo een schrijver) maar wel meegeleeft met de wachttijden, nieuwe rijders etc. Nu ik de mijn heb mogen ontvangen hierbij mijn verhaal
Ik heb de auto in Putten 22 jan besteld een exclusive 2.0 HDIF EB6V met als extra pack hifi en bluetooth en leer (zwart) ik zou eind april/begin mei rijden. Dit is niet gelukt en na eindeloos bellen is hij afgelopen zaterdag uitgeleverd.
Omdat hij zo lang was weggebleven vroeg ik de dealer herhaaldelijk of de auto wel binnen was gekomen zoals besteld. Dat was zo. Maar, bij aflevering bleek dat er wel leer in zat, maar geen automatisch versteldbare voorstoelen, wat 1 pakket is. Het 1 kan je niet zonder het ander bestellen. Nu bleek van het weekend dat er wel het philips hifi systeem in zit, maar geen alarm en geen extra gelaagde en getinte ramen.
Ik heb vanmorgen de dealer gebeld en hij gaat contact opnemen met citroen nederland, maar wat moet ik nu? Ik heb al in de auto gereden en ik heb over elke bestelde optie flink nagedacht destijds en ik wil ze toch allemaal hebben.
Ralph
Sinds 4/8 C4 Picasso 2.0HDI exclusive eb6v + opties
Dealer/Citroen moet gewoon leveren zoals besteld, dat jer er in hebt gereden doet daar niets aan af
Je hebt voor die opties betaald, toch ?
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Re: C4 Picasso niet compleet afgeleverd
rnienhuis schreef:Ik heb al in de auto gereden en ik heb over elke bestelde optie flink nagedacht destijds en ik wil ze toch allemaal hebben.
Ralph
Heb je de auto al geaccepteerd? Zo nee dan gewoon aankaarten dat dit niet is wat je besteld hebt. Zo ja, dan wordt het een stuk lastiger volgens mij.
EDIT, hij is al afgeleverd lees ik. Dan wordt het een aardig getouwtrek met de dealer/Citroen Nederland denk ik Je had em beter niet kunnen accepteren….
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nee ik had hem beter niet kunnen accepteren. Ik heb hem wel geaccepteerd met daarbij de kanttekening (op het formulier) dat de electrische stoelen er niet op zaten. Het alarm en het daarbij behorende gelaagd en getint glas was mij niet opgevallen. Pas toen ik zaterdag in de middag het alarm wou proberen (weten de buren ook meteen dat ik een nieuwe heb lol ) kwam ik erachter. Inmiddels is de dealer druk aan het bellen met Citroen NL en is mij steeds aan het geruststellen, maar daadwerkelijk heb ik nog geen toezeggingen.
Ik zit ook met de verzekering, die vereist dat ik er een alarm in heb zitten.
O ja, de dealer stuurd mij een verklaring toe dat hij ook heeft geconstateerd dat de auto niet volgens specificaties is afgeleverd.
Groet
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Heeft niets te maken met accepteren… tenzij de fout eenvoudig te herkennen is.
Je hebt gewoon een redelijke termijn om te controleren of alles zo is afgeleverd als besteld.
En dat is echt meer als één dag….
Je hebt verder NIETS met Citroen Nederland te maken.
De dealer moet leveren wat besteld (en betaald) is en dat ook weer “binnen een redelijke termijn”
anders is hij in gebreke en krijg je je centjes terug.
Ik maak me sterk dat het zover komt, ze lossen het wel op, maar het zal niet goedkoop zijn voor ze.
C4yourself schreef:Heeft niets te maken met accepteren… tenzij de fout eenvoudig te herkennen is.
exact. al laat je hem door iemand anders ophalen. ze moeten gewoon leveren wat je hebt besteld.
en inderdaad: de dealer moet zich niet gaan verschuilen achter citroen nederland: je hebt hem bij de dealer besteld en hij had moeten controleren of de juiste auto was geleverd.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het voor de dealer/Citroen Nederland makkelijker is om een niet geaccepteerde auto terug te nemen dan een auto die bereden wordt aan te passen.
Ik ben bang dat het een getouwtrek wordt, maar ik ben benieuwd.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Bedankt tot zover voor de reakties. Gistermiddag laat had ik de dealer aan de telefoon, volgens hem krijg ik vandaag/morgen een brief met daarin 2 opties een financiele vergoeding of de huidige auto blijven rijden en hun de gelegenheid geven om een nieuwe te bestellen en correct af te leveren.
Ik moet de brief nog zien, maar dat klinkt mij heel erg netjes in de oren.
Klinkt netjes idd.
Weet je al wat je gaat doen ?
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Niet echt. De auto nu is niet zoals besteld, maar toch een heerlijke auto. Ik weet ook niet de hoogte van de financiele vergoeding. Zodra ik eruit ben zal ik het zeggen…..
Gisteren heb ik de brief van de dealer binnengehad met daarin de erkenning dat de afgeleverde auto niet conform bestelling is. Dat is in ieder geval iets. Daarnaast de eerder genoemde 2 opties, echter niet uitgewerkt. Na telefonisch informeren bij de dealer blijkt dat ik eerst een keuze moet maken voor een vergoeding of een nieuwe bestelling en dat daarna pas de details (zoals hoogte van de vergoeding) zal worden uitgewerkt. Zo kan ik niet kiezen, dus heb ik de dealer maar weer teruggestuurd in overleg met Citroen NL. Er stond ook in dat ik als ik een nieuwe auto bestel ik de huidige kan blijven rijden waarbij de gebruikskosten door Citroen, de dealer en mijzelf gedeeld zouden worden. Ook daarvan heb ik aan de dealer verteld dat ik verwacht zonder verdere kosten (of in ieder geval specificatie van de kosten) kan doorrijden tot dat de nieuwe auto er is.
Al met al heb ik er weer een iets minder gevoel bij omdat er geen details duidelijk worden.
Ik hou jullie op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
waarbij de gebruikskosten door Citroen, de dealer en mijzelf gedeeld zouden worden.
Dit is een listige.
Wat wordt onder gebruikskosten verstaan? Valt daar bijvoorbeeld ook de waardevermindering van de verkeerd afgeleverde Picasso onder?
Rare gang van zaken allemaal.
Succes met de afhandeling.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rnienhuis schreef:Gisteren heb ik de brief van de dealer binnengehad met daarin de erkenning dat de afgeleverde auto niet conform bestelling is. Dat is in ieder geval iets. Daarnaast de eerder genoemde 2 opties, echter niet uitgewerkt. Na telefonisch informeren bij de dealer blijkt dat ik eerst een keuze moet maken voor een vergoeding of een nieuwe bestelling en dat daarna pas de details (zoals hoogte van de vergoeding) zal worden uitgewerkt. Zo kan ik niet kiezen, dus heb ik de dealer maar weer teruggestuurd in overleg met Citroen NL. Er stond ook in dat ik als ik een nieuwe auto bestel ik de huidige kan blijven rijden waarbij de gebruikskosten door Citroen, de dealer en mijzelf gedeeld zouden worden. Ook daarvan heb ik aan de dealer verteld dat ik verwacht zonder verdere kosten (of in ieder geval specificatie van de kosten) kan doorrijden tot dat de nieuwe auto er is.
Al met al heb ik er weer een iets minder gevoel bij omdat er geen details duidelijk worden.
Ik hou jullie op de hoogte
Je keuze maken zonder de hoogte van de vergoeding te weten lijkt me niet handig nee…. Wat ik echter wél begrijp is dat ze een vergoeding vragen van de kosten van het gebruik van de geleverde auto. Immers, deze kosten zou je ook hebben als je wel met de juiste auto zou rijden. En dan zouden de dealer en CNL ook niet meedelen, dus voor wat dat betreft denk ik dat ze het heel netjes doen!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
rnienhuis schreef:Na telefonisch informeren bij de dealer blijkt dat ik eerst een keuze moet maken voor een vergoeding of een nieuwe bestelling en dat daarna pas de details (zoals hoogte van de vergoeding) zal worden uitgewerkt.
Ik heb een beter idee. De dealer gaat de juiste wagen bestellen, en zorgt ervoor dat jij tot die tijd met een vergelijkbaar kostenplaatje per kilometer komt te zitten als zoals je dat had toen je de wagen in bestelling nam. (Eventueel met een soortgelijke auto als toen)
De kosten 1 op 1 doorberekenen die je anders in je eigen C4GP zou hebben gehad, is onzin. Die kosten liggen erg hoog in geval van een nieuwe wagen, en worden steeds lager naarmate je de wagen langer hebt. Om dit traject van waardevermindering 2 maal te beleven lijkt mij geen goed idee.
Ik vind het overigens bespottelijk om jou een onuitgewerkt voorstel voor te leggen. Dat gaat helemaal nergens over…. Ik zou gewoon terug schrijven dat je er voor kiest om tot die tijd in de huidige te blijven rijden. En dat je ze pas gaat inlichten over welke hoogte van vergoeding je er voor wilt betalen als de juiste C4GP binnen is.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rnienhuis schreef:Er stond ook in dat ik als ik een nieuwe auto bestel ik de huidige kan blijven rijden waarbij de gebruikskosten door Citroen, de dealer en mijzelf gedeeld zouden worden. Ook daarvan heb ik aan de dealer verteld dat ik verwacht zonder verdere kosten (of in ieder geval specificatie van de kosten) kan doorrijden tot dat de nieuwe auto er is.
patje74 schreef:De kosten 1 op 1 doorberekenen die je anders in je eigen C4GP zou hebben gehad, is onzin.
‘n Wereld van verschil. Er is niemand die zegt dat de kosten 1 op 1 doorberekend zouden moeten worden, er is wél iemand die zegt dat hij het volledig begrijpt dat er gebruikskosten berekend worden voor het gebruik van de auto. Dat meneer niet de volledige afschrijving van de auto voor zijn rekening neemt is logisch. Maar Patje, zo werkt het bij een huurauto ook niet hoor…...
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 17
- (Grand) C4 Picasso GC4P EB6V 2.0HDIF
Gelukkig is de Exclusive al heel compleet en kun je ‘al’ rijden. Ik zou lekker genieten van deze totdat je je eigen auto krijgt. Deze lijkt er erg veel op, rijdt net zo fantastisch!
Na aflevering van jouw eigen auto kan deze in de verhuur of als aanbieding verkocht worden.
Ik zou voor deze tijdelijke wagen wel een soort lease- of huur-constructie met de dealer afspreken, vooral omdat jij van de verzekering niets krijgt als deze gestolen wordt. Citroen heeft al een lease regeling, dus dat zou moeten kunnen.
Ik wens je veel plezier met je mooie auto en succes met de afwikkeling
Grand C4 Picasso 2.0 HDIF Excl EB6V
Icare, Panoramadak en Bluetooth
Sinds 2 augustus 2007
111000 kilometer gereden