vandaag wezen kijken en proefrijden in een xantia (heerlijke wagen trouwens) en gevraagd wat mijn zx zou opleveren.
eerst naar de citroen dealer gereden. hij bekeek de auto, schreef de extra opties op en zei dat het allemaal netjes gemonteerd was enzo ops: (skirts, vleugel)
bekeek de velgen en het viel hem op dat deze nog bijna geen stoeprandschade hadden (ja duh, ik kan wel rijden en inparkeren hoor )
komt ie terug van de berekening, en wat denk je? 1500 euro zou ik ervoor krijgen :F :zwaai
toen ik weer bij positieven was gekomen zag ik dat hij geen grapje maakte en het meende met een beetje flink lullen is het omhoog gegaan naar 2000 euro maar dan nog
die xantia was 4250 euro en zag er veeeeel minder mooi uit als mijn zx. hoop krasjes en gebruikssporen en hij was van hetzelfde bouwjaar als mijn zx (ook 96)
ik ben daar maar weer weggegaan.
overigens nog even bij de mitsubishisdealer geinformeerd (vriendin was voor een mitsubishi colt wezen kijken) en daar zou ik er 2500 euro voor krijgen
maar vind wel dat ze erg weinig bieden voor een zx. zeker gezien het feit dat ie me anderhalf jaar geleden 4000 euro heeft gekost…...
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik denk niet dat je veel meer kunt krijgen/vragen voor een zx van 96.
dealers geven voor skirts en velgen e.d. over het algemeen helemaal niets, dus staar je daar niet op blind.
afgezien van wat je er voor terukrijgt vind ik 1,5 jaar geleden 4000 euro voor een 96 er zx ook wel een filmsterrenprijs, maar ik kan me vergissen
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Een Citroen daalt sowieso snel in waarde, dat is helaas een nadeel en veel mensen kopen daarom geen Citroen. Wel jammer natuurlijk, je koopt een auto om er nu in te rijden en er plezier van te hebben en niet om wat hij straks gaat opbrengen bij inruil.
Ik kreeg begin 2003 voor mijn Xsara 1.9D uit eind 1999 met alles erop en eraan slecht €2000 a €2500 voor terug bij inruil als ik een occasion zou kopen van €6000 a €10.000
De auto was net gekeurd en had een grote beurt gehad, maar dat mocht niet uitmaken voor de inruilprijs.
tja je krijgt niet veel voor een zx, ik heb er iets meer dan 1000 euro voor gekregen bij de dealer toen ik mijn xsara kocht. En dan viel het me nog mee voor die zx want hj had werkelijk geen enkele optie (was een 1.4i reflex uit 93)
vind het alleen zo raar dat ze zelf wel 4000 euro vragen voor deze auto en dan anderhalf jaar later er nog minder als de helft voor teruggeven.
begon die verkoper ook nog een verhaal over dat 96 ers niet zoveel waard zijn enzo dus ik zeg van die xantia is toch ook uit 96 en daar vraag je 4250 voor
toen was ie gelijk stil
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Beetje shoppen is vaak wel zinvol. Op zich staan citroen dealers bekend om aardige inruilbedragen, dus probeer nog een paar anderen. Overigens is particuliere verskoop altijd zinvoller. Je kan altijd proberen je auto op bijvoorbeeld http://www.autorola.nl te zetten, kost niks tenzij je hem verkoopt. (dan wel 200,- euro). Maar je kan het altijd proberen. Stel je krijgt er 3000,- en je komt met hard geld (geen inruil) aan bij een autobedrijf dan krijg je er vaak nog wel 500,- ofzo vanaf. Heb je voor 750,- een xant. Of gewoon particulier een xant kopen en accepteren dat je nog even voor 1000,- aan onderhoud moet doen (ben ik zelf vaak toch stiekem wel een beetje fan van, dan weet je waar je aan toe bent, en die particulier hoeft geen winst te maken). Ik weet misschien nog wel een leuke TCT activa te koop .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!