Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Die nieuwe Valeo starter, past deze ook op een DS 21 I.E., bouwjaar 1971?? Zo ja, kan ik die vervangen als ik de vlampijp los maak,want deze moet er af,want ik moet aan de uitlaat werken! Gisteren naar de Technische controle geweest en ik had verleden jaar de flexibel vervangen, en daar ter hoogte van de samenkomst van de vlampijp en deze flexibel,zou er een bevestigingspunt aan het chassis moeten zitten, welk er nu niet zit. Ook moet de Pallas demper vervangen worden,omdat er 2 gaatjes in geboord zitten.En ja!! daarop keuren ze mij dan af, die onozalaars!!Ik zal het blijven herhalen!! ZE ZOEKEN TOT ZE IETS VINDEN
De vlampijp zit NOOIT vast aan het chassis, maar enkel met een kleine steun aan de onderzijde van het oliecarter. Immers, de motor beweegt en dus heeft het geen enkele zin om de uitlaatvlampijp vast te zetten aan het chassis….. wat een idiote gedachte van de keuringseikels….
De startmotor van Valeo past zonder meer op jouw DS 21 I.E., en voor het plaatsen van de onderste steun van de vlampijp hoef je alleen de flexibele pijp los te nemen, en dus niet de hele vlampijp te demonteren. Ook is het natuurlijk niet nodig om de vlampijp los te maken als je de startmotor zou willen vervangen! Zet je auto op een brug, haal een gebruikte steun en met een uurtje ben je klaar. Overigens is de onderste steun van de vlampijp eigenlijk een soort beugeltje, waar normaal gesproken van origine de flexibele pijp mee op de valmpijp vast geklemt wordt. Die klemt niet genoeg, en dus zet men er een echte klem op en smijt men de beugel-steun weg…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maarrr als je die beugelsteun weghaalt trilt je spruitstuk te veel en gaat ie eerder ergens scheuren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Die nieuwe Valeo starter, past deze ook op een DS 21 I.E., bouwjaar 1971?? Zo ja, kan ik die vervangen als ik de vlampijp los maak,want deze moet er af,want ik moet aan de uitlaat werken! Gisteren naar de Technische controle geweest en ik had verleden jaar de flexibel vervangen, en daar ter hoogte van de samenkomst van de vlampijp en deze flexibel,zou er een bevestigingspunt aan het chassis moeten zitten, welk er nu niet zit. Ook moet de Pallas demper vervangen worden,omdat er 2 gaatjes in geboord zitten.En ja!! daarop keuren ze mij dan af, die onozalaars!!Ik zal het blijven herhalen!! ZE ZOEKEN TOT ZE IETS VINDEN
De vlampijp zit NOOIT vast aan het chassis, maar enkel met een kleine steun aan de onderzijde van het oliecarter. Immers, de motor beweegt en dus heeft het geen enkele zin om de uitlaatvlampijp vast te zetten aan het chassis….. wat een idiote gedachte van de keuringseikels….
De startmotor van Valeo past zonder meer op jouw DS 21 I.E., en voor het plaatsen van de onderste steun van de vlampijp hoef je alleen de flexibele pijp los te nemen, en dus niet de hele vlampijp te demonteren. Ook is het natuurlijk niet nodig om de vlampijp los te maken als je de startmotor zou willen vervangen! Zet je auto op een brug, haal een gebruikte steun en met een uurtje ben je klaar. Overigens is de onderste steun van de vlampijp eigenlijk een soort beugeltje, waar normaal gesproken van origine de flexibele pijp mee op de valmpijp vast geklemt wordt. Die klemt niet genoeg, en dus zet men er een echte klem op en smijt men de beugel-steun weg…..
Ok! ik begrijp dit volkomen!! enkel nog een brug zien te scoren!!
Gelukt!! De schroef een heeeeeel klein stukje bijgedraaid en het probleem was opgelost. Nu hoef ik niet meer zo te zweten als ik weer heuvelop ga met 90…..
Nieuwe foto’s op: http://community.webshots.com/album/557749829UMeOun?vhost=community&start=12
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooie pic’s Bas!!
Blooper1963 schreef:Die nieuwe Valeo starter, past deze ook op een DS 21 I.E., bouwjaar 1971?? Zo ja, kan ik die vervangen als ik de vlampijp los maak,want deze moet er af,want ik moet aan de uitlaat werken! Gisteren naar de Technische controle geweest en ik had verleden jaar de flexibel vervangen, en daar ter hoogte van de samenkomst van de vlampijp en deze flexibel,zou er een bevestigingspunt aan het chassis moeten zitten, welk er nu niet zit. Ook moet de Pallas demper vervangen worden,omdat er 2 gaatjes in geboord zitten.En ja!! daarop keuren ze mij dan af, die onozalaars!!Ik zal het blijven herhalen!! ZE ZOEKEN TOT ZE IETS VINDEN
Da beloofd, ik moet van de week ook naar de keuring..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Bas schreef:Gelukt!! De schroef een heeeeeel klein stukje bijgedraaid en het probleem was opgelost. Nu hoef ik niet meer zo te zweten als ik weer heuvelop ga met 90…..
Nieuwe foto’s op: http://community.webshots.com/album/557749829UMeOun?vhost=community&start=12
Hoi Bas,
mooie pics, maar heb nog een vraagje
op één van je pics ‘bout’, diegene getrokken van de uitlaatkant, zie je een bout in een vierkant venstertje, waar de starter en je hydrauliek leiding aan vastzit.
Kben deze bout kwijt.
Welke afmetingen heeft deze ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Wat bedoel je precies met afmetingen? Hoe lang de bout is of met wat voor sleutel je hem los kan maken? Als het om de totale lengte gaat, dan kan ik je niet helpen want ik ga hem niet nogmaals loshalen zoals je misschien wel zal begrijpen. Als het om de lengte vanaf het blok gaat, dan kan ik het voor je opmeten.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Wat bedoel je precies met afmetingen? Hoe lang de bout is of met wat voor sleutel je hem los kan maken? Als het om de totale lengte gaat, dan kan ik je niet helpen want ik ga hem niet nogmaals loshalen zoals je misschien wel zal begrijpen. Als het om de lengte vanaf het blok gaat, dan kan ik het voor je opmeten.
het gaat inderdaad over de lengte en draad, maar ik begrijp het wel van jou kant, mss kan iemand anders me helpen ?
kben die bout kwijt en kwil nie dat die leiding op een dag gaat lekken
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neem dan een stuk draadeind M7, draai dat erin en neem twee moeren waar je je leiding zadel tussen doet. Als het zit meet je em op!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Neem dan een stuk draadeind M7, draai dat erin en neem twee moeren waar je je leiding zadel tussen doet. Als het zit meet je em op!
thx bogaard!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige