wisten jullie dat je bij een nederlandse garage nog een nieuwe ds cabrio kan laten bouwen?
je kan daar ook je ds laten ombouwen naar een cabrio, maar een totaal nieuw gemaakte ds cabrio, daar had ik nog nooit van gehoord
http://www.blikwerk.nl/index.php?OpenPage=http://www.blikwerk.nl/content/index.php?A=Oc&Nr=4
ja klopt. Ze hebben daar de mallen van chapron.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Nieuwe cabriolet usine
janneman schreef:wisten jullie dat je bij een nederlandse garage nog een nieuwe ds cabrio kan laten bouwen?
Dirk Sassen in Düsseldorf adverteert met “Wir können Ihnen ein Cabriolet auf Wunsch fertigen. Preis ab 47.500,00 €” ( ) en bij Jochen Hoch CitroënDS in het Duitse Essen kun je ook een berline tot een cabriolet laten ombouwen ( ). Levertijd 3 - 4 maanden. Als je nu bestelt kun je er voor de zomer nog mee rijden.
Geen idee waar het plaatwerk vandaan komt. Misschien wel via Blikwerk of uit oude voorraden, want het zal toch niet met de hand geklopt zijn?
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Die mallen van chapron die ze bij blikwerk hebben zijn ook via een duitse omweg in drachten gekomen heb ik weleens gehoord.
Maar wat ook kan natuurlijk (misschien wel waarchijnlijker) is dat ze die cabrio conversie daar in duitsland niet volgens chapron specificatie doen maar met die polyester kits waar ze ieder jaar mee op de Citro mobiel staan.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Heeft iemand een prijsindicatie van wat dit kost bij Blikwerk? Ik gok op € 25.000 want ze doen het wel héél grondig. Indien ik het geld had, zou ik niet te lang twijfelen en het gewoon doen. Zalig, DS 23 IE Pallas Cabriolet
stukje duurder
Ze doen het zeker grondig, gok maar op een stukje duurder, ligt er natuurlijk aan hoe je hem precies wilt hebben. Let wel dat een beetje cabrio al gauw 75.000 eurootjes opbrengt, dus die richting kan het wel eens op gaan.
Uiteraard kunnen ze daar ook van scratch een cabrio maken, maar dan heb echt een totaal handgebouwde auto.
Pluspunt: de kwaliteit liegt er niet om.
Ik ga maar es beginnen spelen op de Lotto Dan kan ik misschien het groot lot winnen!
DS of C6
cocico schreef:Ik ga maar es beginnen spelen op de Lotto
Of je koopt straks geen nieuwe C6, maar neem je in de plaats daarvan een DS cabriolet.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
hangt me iets van bij dat ik op hun citromobilestand of in citroexpert ooit iets gelezen heb van vanafprijzen van €75000,- dus tel uit je winst
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Hallo allen,
Vanwege de taxatie van mijn omgebouwde DS Cabriolet (in 1998 door Dhr. Joop Oord uitgevoerd) heb ik bij blikwerk geinformeerd wat een ombouw tegenwoordig kost.
Los van het aanleveren (en kosten) van de basis (een 4 deurs DS) is de vanafprijs 90.000 euro!
Groeten Laurens Lieshout, CitroDeLies, Petten
Ik vervoer met onze 3 klasieke citroen’s bruidsparen op 1 van hun mooiste dagen!
Sjaak de Bollenboer schreef:In het “ID’s en DS-en TE KOOP” draadje stond er een voor E. 12.000
Technische revisie, spuiten en voor E. 25.000,- heb je een perfecte cabrio. Scheelt toch weer E. 65.000,-
PB me even als je deze cabrio koop dan kan je het geld wat je hebt bespaard met deze tip aan mij overmaken.
Helaas , die is al verkocht , maar was ook voorzien van een kunststof kont hoor
Blikwerk is behoorlijk enthousiast met zijn prijzen , in Duitsland kan het gewoon voor de helft , en minstens zo mooi en strak
Dat hele Chapron mallen verhaal is ook knap onzinnig trouwens , er zijn door Henri Chapron zo’n 1100 DSen cabrio gemaakt , en niet 2 hebben een kont van dezelfde afmetingen , de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant
Dus wat nou mal :
Maar ach , de mens moet toch wat te dromen en geloven hebben he
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Tsja, met 12.000 voor een in elkaar gebeunde cabrio kun je wel eens meer geld weggooien dan met 90.000 voor een blikwerk exemplaar. Ik zou het zo van het plaatje af niet kunnen zeggen.
gerardeux schreef:Tsja, met 12.000 voor een in elkaar gebeunde cabrio kun je wel eens meer geld weggooien dan met 90.000 voor een blikwerk exemplaar. Ik zou het zo van het plaatje af niet kunnen zeggen.
Dat klopt helemaal , maar ik denk dat je dan beter voor de optie Duitsland kan gaan voor de helft of Jan Konijnendijk in Bergschenhoek , die restaureerd originele Chaprons en levert ze af in nieuwstaat , en dat voor minder dan het geld wat Blikwerk rekent voor een imitatie cabrio
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
benjamin schreef:
de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant
Dus wat nou mal :
Maar ach , de mens moet toch wat te dromen en geloven hebben he
Hee, het gaat toch niet over een Renault 16 cabrio??
Maar hoe dan ook, ook de beste handgemaakte koetswerken komen op de één of andere manier van een mal. Dat ze ongelijk zijn door ze min of meer op het oog te passen etc. lijkt me duidelijk .
Blijft overeind dat er vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron zou kunnen hebben losweken, al dan niet met jongensboek-achtige tussenstappen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:benjamin schreef:
de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant
Dus wat nou mal :
Maar ach , de mens moet toch wat te dromen en geloven hebben he
Hee, het gaat toch niet over een Renault 16 cabrio??
Maar hoe dan ook, ook de beste handgemaakte koetswerken komen op de één of andere manier van een mal. Dat ze ongelijk zijn door ze min of meer op het oog te passen etc. lijkt me duidelijk .
Blijft overeind dat er vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron zou kunnen hebben losweken, al dan niet met jongensboek-achtige tussenstappen…
Derk
Hoewel een Renault 16 cabrio wat betreft de prijs niet op een Chapron lijkt , het koetswerk is net zo ” strak ”
Natuurlijk komen de beste handgemaakt koetswerken op één of andere manier uit een mal , maar als je ze min of meer op het oog gaat passen , waar heb je dan een mal voor ?
Hoezo blijft overeind dat vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron heeft kunnen losweken dan ?
Blijft allemaal natte vinger werk met die mal , en overladen met een zweem van valse romantiek , net als die DSen van de eerste eigenaar die nog in zuid Frankrijk staan
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
benjamin schreef:
Hoezo blijft overeind dat vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron heeft kunnen losweken dan ?
Blijft allemaal natte vinger werk met die mal , en overladen met een zweem van valse romantiek , net als die DSen van de eerste eigenaar die nog in zuid Frankrijk staan
Ja, ze kunnen die mal natuurlijk ook bij het grof vuil gekiept hebben, daar bij Chapron. Maar het zou toch kúnnen??
@ romantiek: cue jongensboek achtige tussenstappen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!