Ik hoop iig dat je TS wel kunt begrijpen
Niet echt… het probleem met de radio is verklaard, en een ontploffende band… tja, da’s gewoon pure pech denk ik. De enige oplossing is een nieuwe band. Meer oplossingen kun je er toch niet voor bedenken?
Overigens heb ik nog nooit een band zien ontploffen? Hoe gaat dat? Een enorme knal, of loopt ie meer heel hard leeg?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nouw ik parkeerde de auto, en toen ineens een doffe plof en de band was ineens helemaal leeg. Er zit een gat van zo een 2cm in de wang van de band. (buitenkant) Heel apart.
er komen deze week nog 2 nieuwe voorbanden om. En de ene band die word om het reserve wiel gelegd
Wel heel apart inderdaad! zou je er eens een foto van kunnen maken?
Status Quo schreef:nouw ik parkeerde de auto, en toen ineens een doffe plof en de band was ineens helemaal leeg. Er zit een gat van zo een 2cm in de wang van de band. (buitenkant) Heel apart.
er komen deze week nog 2 nieuwe voorbanden om. En de ene band die word om het reserve wiel gelegd
zou het kunnen zijn dat je ergens met de band tegen heb gezeten :
ik weet niet hoe oud de band is maar zou ook ouderdom kunnen zijn
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
uhm hel1 heeft zer er opgezet voor dat lj em had.. dus ik heb geen idee.. en na mijn weten ben ik nergens tegen aan gereden.
mja niks aan te doen. volgende week komen er 2 nieuwe michelin bandjes voor om en de goeie die er nu nog om zit word reserve band
Waarom michelins? Energy’s zijn erg slijtvast, maar voor een sportieve auto eigenlijk niet sportief genoeg. Vooral op nat wegdek zijn er wel betere alternatieven.
Hel1 zegt trouwens in een post op de vorige pagina dat de banden 2 jaar oud zijn
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm oka nja ze zitten er nu ook onder en ze bevallen goed
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag lekker creatief bezig geweest
Openlucht filtertje gemonteerd met als resultaat: niet zoals bij de ax een overmatig zware brom maar gewoon zeer doffe grom
Ook heb ik dubbele ruitenwisser sproeiers gemonteerd… dat gare buisje was echt niks! en nu komt er tenminste genoeg water op mijn raam
wie weet waar het hier omlijste geval voor is? die had mijn gti toen niet en er zitten 2 slangen aan die weer naar die olie geval toe gaan.
Geval
Hij staat er nu wel wat triest bij.. maar volgende week nieuwe banden
Triest
Status Quo schreef:wie weet waar het hier omlijste geval voor is? die had mijn gti toen niet en er zitten 2 slangen aan die weer naar die olie geval toe gaan.
Geval
Dat is de stappenmotor van de airco instalatie. Mocht je ooit nog eens die hele meuk terug in willen bouwen dan regelt dat ding de stationaire loop van de motor met de airco aan.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zow de nieuwe banden liggen eronder zonet tochtje dokkum—> den helder en terug dus de banden zijn lekker in gereden
alleen de radio flipt weer es.. de aarde gaat via de antenne en die kabel is niet al te fris meer nu wil ik een kabel ( gezekerd ) naar rechtstreeks van de accu trekken om van het gezeur af te zijn. waar kan ik die kabel het beste langs doen? is er ergens een opening waar die door kan?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Status Quo schreef:zow de nieuwe banden liggen eronder zonet tochtje dokkum—> den helder en terug dus de banden zijn lekker in gereden
alleen de radio flipt weer es.. de aarde gaat via de antenne en die kabel is niet al te fris meer nu wil ik een kabel ( gezekerd ) naar rechtstreeks van de accu trekken om van het gezeur af te zijn. waar kan ik die kabel het beste langs doen? is er ergens een opening waar die door kan?
Je bedoelt de massa via de antennedraad? Had jij niet een probleem met de radio? Dat ‘ie eerder ging kraken dan in de AX ofzo? Ik denk dat die massadraad daar wel aan kan bijdragen.
Je kan bij het rubber waar de kilometertellerkabel doorheen gaat (onder/achter de pedalen) een soort tuutje opensnijden en daar de draden doorheen trekken, daar kan je ook nog wel een beetje bij onder de motorkap. Wel de zekering direct bij de accu maken, dus niet binnen in de auto.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja radio is opgelost netjes kabeltje naar mijn accu getroken en 5 amp afgezekerd.. werkt goed nu Kabel kon mooi door het gat waar ooit de 2e fan voor de airco zat.
en over die massa.. die ging bij ax ook via de antenne alleen deze antenne kabel is geloof ik niet fris meer.. zekering zit tegen de accu aan zowat hehe.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Status Quo schreef:nja radio is opgelost netjes kabeltje naar mijn accu getroken en 5 amp afgezekerd.. werkt goed nu Kabel kon mooi door het gat waar ooit de 2e fan voor de airco zat.
en over die massa.. die ging bij ax ook via de antenne alleen deze antenne kabel is geloof ik niet fris meer.. zekering zit tegen de accu aan zowat hehe.
Okee dan, gelukkig werkt het weer. Maar ik zou de massa nooit meer via de antenne doen, zo heeft André het nooit beoeld En een extra massadraad is zo getrokken.
Bij mij zit de zekering echt OP de accu trouwens
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag lekker tochtje gehad van +/- 500 km en de bx was de heenweg helemaal afgeladen met mensen/bagage en we hadden tegenwind dus dat was niet echt prettig autorijden ofzo. Maar de terug weg kon ik lekker door rijden.
Benzine verbruik was 1 op 11.5
oja en er kon bijna weer een nieuwe voorkant op de auto gelast worden 1 oft andere caravan ging inhalen en toen wou een xantia nog net ff tussen mij en die caravan in dus moest ik vol in de remmen en zat ik bijna in die xantia.. en de personen achter mij moesten ook vol in de remmen.. lekker weer zulke kansloze bestuurders…
Ook nog 4 bxen gespot.. en 1 was een franse duiville en 3x cannes en waarom waren ze allemaal wit
Net verbruik voor zo’n GTI! Gelukkig is ie heel gebleven, je zou er niet aan moeten denken wat er had kunnen gebeuren.