Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb al aardig wat citroens, ook jaren GS gereden en nu tegen een BX 14E uit 1986 aangelopen. een leader, perfect plaatwerk en bijna niks aan te doen. Na vervangen snelheidsmeterkabel kwam die direct door de APK!
Leuk ding, meer karakter dan ik dacht. Rijdt ook niet slecht, 1400 met 5-bak.
Ik vind alleen de voorvering stroef, kraakt ook bij het omhoog komen, ik denk in de veercilinder.
Nou heeft er weleens iemand vertelt dat je LHM boven in de veercilinder kunt gooien. Via zo’n gaatje aan de zijkant. Wie weet of dat werkt en hoeveel dan?
De veerbollen zijn verder goed, dat is t niet.
Fotos heb ik wel maar kan ik niet plaatsen, ben handiger met autos dan met de PC.
groetjes,
maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bx type 1 rijd gewoon leuk!!!
veel plezier ermee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Digitale foto’s uploaden naar een fotohost als
en dan de link die je daar krijgt hier koppiën en paasten.
Snappie?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Eerste types zijn leuk, eerste type-Leaders zijn erg leuk!!!
Veel plezier ermee!
Leuk leuk! Maar je snapt dat zo’n topic schreeuwt om foto’s !
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Goeie tip van die tinypix! Mooi wagentje he? En lekker goedkoop, de CX was 15 keer zo duur!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
En of! Oogt fantastisch zo.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mooie BiX!!!
komt die toevallig uit eindhoven?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
nee uit Maastricht. Opa mocht niet meer rijden. Teller staat op 95000
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
een cx is totaal niet te vergelijken met een bx
een cx is een gerespecteerde citroen en met veel liefhebber
een bx is nog een auto die vooral goedkoop is om te rijden bij het volk maar langzaam worden ze wel duurder
Leuk, Maarten, een type 1 Leader. Mooi ding. Ik kocht in juni ‘86 een nieuwe BX 14 Leader met PT-71-NN.
(en stiekem vond -en vind- ik de type 1 Leader leuker dan de type 2)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
citroenc2 schreef:een cx is totaal niet te vergelijken met een bx
een cx is een gerespecteerde citroen en met veel liefhebbereen bx is nog een auto die vooral goedkoop is om te rijden bij het volk maar langzaam worden ze wel duurder
Ja weet je, ik rij 25000 km per jaar in de CX. Vooral vanwege de bezine vindt ik dat te duur worden. Dat vele rijden wil ik nu met de BX gaan doen. Als je erin zit zou het volgens mij niet zoveel uit moeten maken. Daarom wilde ik ook een serie 1 BX, dan heb ik in elk geval dezelfde snelheidsmeter.
Alleen die voorveerpoten dus he, wie geeft me nog antwoord op dat technische vraagje (helemaal bovenaan dit draadje)
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
citroenc2 schreef:een cx is totaal niet te vergelijken met een bx
een cx is een gerespecteerde citroen en met veel liefhebbereen bx is nog een auto die vooral goedkoop is om te rijden bij het volk maar langzaam worden ze wel duurder
: vanwaar opeens deze overpeinzing in dit topic?
mooie auto trouwens! veerpoten kan je inderdaad smeren met lhm, teflonspray of andere middeltjes met smerend werking. zoek maar eens op “veerpoot smeren”, dan vind je genoeg informatie.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Bassman schreef:Leuk, Maarten, een type 1 Leader. Mooi ding. Ik kocht in juni ‘86 een nieuwe BX 14 Leader met PT-71-NN.
(en stiekem vond -en vind- ik de type 1 Leader leuker dan de type 2)
volgens mij zitten ze allemaal in de PT- serie
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
mkatgert schreef:citroenc2 schreef:een cx is totaal niet te vergelijken met een bx
een cx is een gerespecteerde citroen en met veel liefhebbereen bx is nog een auto die vooral goedkoop is om te rijden bij het volk maar langzaam worden ze wel duurder
: vanwaar opeens deze overpeinzing in dit topic?
.
Sorry ik was een beetje aan het dwalen met een berichtje wijzigen. eerst stond het er - toen niet - en nu weer wel maar dan net even anders ....
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
maartenbokslag schreef:citroenc2 schreef:een cx is totaal niet te vergelijken met een bx
een cx is een gerespecteerde citroen en met veel liefhebbereen bx is nog een auto die vooral goedkoop is om te rijden bij het volk maar langzaam worden ze wel duurder
Ja weet je, ik rij 25000 km per jaar in de CX. Vooral vanwege de bezine vindt ik dat te duur worden. Dat vele rijden wil ik nu met de BX gaan doen. Als je erin zit zou het volgens mij niet zoveel uit moeten maken. Daarom wilde ik ook een serie 1 BX, dan heb ik in elk geval dezelfde snelheidsmeter.
Alleen die voorveerpoten dus he, wie geeft me nog antwoord op dat technische vraagje (helemaal bovenaan dit draadje)
je heb de zelfde soort cx als ik heb je zou lpg kunnen overwegen