Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bij mij toen ik net de 1400 had
WB. 67/kwartaal (22/maand)
Verzekering. 47/maand
Brandstof. 150/maand
Onderhoud. 100/maand
dus 300 euro in de maand aan bx ongeveer (excl. de opleuk kosten want dat WIL ik niet eens uitrekenen )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
citroenc2 schreef:ik weet niet hoeveel jullie rijden maar 50 euro brandstof is dat niet erg weining daar rij je net 500km op
Dat heb je zelf in de hand. School is in de buurt, Dus dan kan ik ook eventueel fietsen. Ik reken zelf op 1 tank per maand
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik ben niet van plan om heel veel kilometers te gaan maken. Afstanden die ik kan fietsen doe ik op de fiets. Is goed voor de gezondheid en scheelt ook weer kosten
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Autofan schreef:Ik ben niet van plan om heel veel kilometers te gaan maken. Afstanden die ik kan fietsen doe ik op de fiets. Is goed voor de gezondheid en scheelt ook weer kosten
Eens!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo-BX schreef:citroenc2 schreef:ik weet niet hoeveel jullie rijden maar 50 euro brandstof is dat niet erg weining daar rij je net 500km op
Dat heb je zelf in de hand. School is in de buurt, Dus dan kan ik ook eventueel fietsen. Ik reken zelf op 1 tank per maand
Dacht ik dus ook, maar reken maar dat je fiets stof gaat happen als je een bx hebt .
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
B_iks schreef:Timo-BX schreef:citroenc2 schreef:ik weet niet hoeveel jullie rijden maar 50 euro brandstof is dat niet erg weining daar rij je net 500km op
Dat heb je zelf in de hand. School is in de buurt, Dus dan kan ik ook eventueel fietsen. Ik reken zelf op 1 tank per maand
Dacht ik dus ook, maar reken maar dat je fiets stof gaat happen als je een bx hebt .
Hahahha! Idd, dat is ook weer waar. Nu is het makkelijk praten, maar als die eenmaal voor de deur staat, zal het nog moeilijk worden!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
B_iks schreef:Timo-BX schreef:citroenc2 schreef:ik weet niet hoeveel jullie rijden maar 50 euro brandstof is dat niet erg weining daar rij je net 500km op
Dat heb je zelf in de hand. School is in de buurt, Dus dan kan ik ook eventueel fietsen. Ik reken zelf op 1 tank per maand
Dacht ik dus ook, maar reken maar dat je fiets stof gaat happen als je een bx hebt .
idd dat zei ik ook toe ik 18 was maar sinds de dag dat ik roos heb is de fiets foetsie
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goh dat weet ik ook nog idd dat ik dat ooit heb gezegt
10 000 km per jaar dacht ik ongeveer = 200 km in de week = ongeveer 20 euro benzine in de week = 80 in de maand. zoals ik nu bekijk 1 tank in de week ongeveer (= 70 euro)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik vind het op zich best meevallen wat kosten betreft
mijn 1e BX (16TGI) waar ik ruim 2 jaar en 70.000 kilometer in gereden heb heeft me alleen een nieuwe koppeling en distributieriem en een thermostaat gekost in al die tijd.
Mijn 2e BX (16TRI) waar ik 3 jaar in gereden heb en mijn broertje ook nog bijna 2 jaar heeft me een nieuwe koppeling, nieuwe draagarm, handremkabels en benzineslangen gekost in de 60.000 kilometer dat we daar in gereden hebben
Mijn 3e BX (16V) was wat duurder vanwege de nieuwe versnellingsbak die ik er persé onder wilde hebben, en ik heb er een nieuwe distributieriem, koppeling, injector, voorruit, banden en weet ik wat nog aan versleuteld, maar dat alles was buiten de versnellingsbak niet zo heel duur, tis wat je wilt. Zelf doen scheelt iig een hoop in de kosten.
Maar als je geen 1400 wilt hebben, probeer dan een 16TRI te vinden (tot 1989 geloof ik) die heeft namelijk een fijne 105PK en is een behoorlijk pittig karretje, bovendien is die ook voorzien van centrale vergrendeling, electrische ruiten v+a stuurbekrachtiging en deur-open indicatoren. onder de 1600s wat mij betreft de leukste.
Verder is het vooral het gevoel dat bij een BX hoort, ik vind het een geweldige kar, en ik wil niet anders meer, even een uitstapje gemaakt naar een XM en daarna een ZX diesel, maar de BX blijft voor mij toch de leukste!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mechuccio schreef:Ik vind het op zich best meevallen wat kosten betreft
mijn 1e BX (16TGI) waar ik ruim 2 jaar en 70.000 kilometer in gereden heb heeft me alleen een nieuwe koppeling en distributieriem en een thermostaat gekost in al die tijd.
Mijn 2e BX (16TRI) waar ik 3 jaar in gereden heb en mijn broertje ook nog bijna 2 jaar heeft me een nieuwe koppeling, nieuwe draagarm, handremkabels en benzineslangen gekost in de 60.000 kilometer dat we daar in gereden hebben
Mijn 3e BX (16V) was wat duurder vanwege de nieuwe versnellingsbak die ik er persé onder wilde hebben, en ik heb er een nieuwe distributieriem, koppeling, injector, voorruit, banden en weet ik wat nog aan versleuteld, maar dat alles was buiten de versnellingsbak niet zo heel duur, tis wat je wilt. Zelf doen scheelt iig een hoop in de kosten.
Maar als je geen 1400 wilt hebben, probeer dan een 16TRI te vinden (tot 1989 geloof ik) die heeft namelijk een fijne 105PK en is een behoorlijk pittig karretje, bovendien is die ook voorzien van centrale vergrendeling, electrische ruiten v+a stuurbekrachtiging en deur-open indicatoren. onder de 1600s wat mij betreft de leukste.
Verder is het vooral het gevoel dat bij een BX hoort, ik vind het een geweldige kar, en ik wil niet anders meer, even een uitstapje gemaakt naar een XM en daarna een ZX diesel, maar de BX blijft voor mij toch de leukste!
Dat vind ik heel erg mee vallen ja! Maar dat was wel ongeveer 5 jaar geleden?
En wat is dan het verschil tussen een 16 TRi en 16 TZi? Alleen het bouwjaar en de motor? Maar met auto’s tot 1990 was ook weer wat met leidingen laten coaten ofzo? Maar jij raad dus een 16 TRi aan.. Hmm, ik ga is even op marktplaats kijken
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Eén tip kan ik je wel geven: als je rekent op 1 tank per maand, koop dan geen 19TZi. De ervaringen zijn verdeeld, maar mijn ervaring is dat die van mij 1:8 verbruikte. Eén keer toen ik 400 km lang 95km/u heb gereden was het verbruik 1:11. Hij reed wel ontzettend lekker, maar wat was ik blij toen dat ding wegging.
edit: Wat Mechuccio zegt is ook zo. Een 16TRi is een lekker licht, pittig ding. Maar je weet geloof ik wel hoe ik over die motor denk En inderdaad, de BX-en tot 1990 hadden ongecoate leidingen, maar met een beetje mazzel zijn die leidingen al een keer vervangen voor gecoate exemplaren. Er stond laatst een hele mooie zilveren op marktplaats.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
knäckor schreef:Eén tip kan ik je wel geven: als je rekent op 1 tank per maand, koop dan geen 19TZi. De ervaringen zijn verdeeld, maar mijn ervaring is dat die van mij 1:8 verbruikte. Eén keer toen ik 400 km lang 95km/u heb gereden was het verbruik 1:11. Hij reed wel ontzettend lekker, maar wat was ik blij toen dat ding wegging.
edit: Wat Mechuccio zegt is ook zo. Een 16TRi is een lekker licht, pittig ding. Maar je weet geloof ik wel hoe ik over die motor denk En inderdaad, de BX-en tot 1990 hadden ongecoate leidingen, maar met een beetje mazzel zijn die leidingen al een keer vervangen voor gecoate exemplaren. Er stond laatst een hele mooie zilveren op marktplaats.
1 op 8?! Zoo! Dat is niet niks
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
knäckor schreef:Eén tip kan ik je wel geven: als je rekent op 1 tank per maand, koop dan geen 19TZi. De ervaringen zijn verdeeld, maar mijn ervaring is dat die van mij 1:8 verbruikte. Eén keer toen ik 400 km lang 95km/u heb gereden was het verbruik 1:11. Hij reed wel ontzettend lekker, maar wat was ik blij toen dat ding wegging.
Oef, dat valt zwaar. Mijn GTi deed altijd 1 op 11/12. Mijn zuinigheidsrecord staat op 1 op 14.1. Daar was ik erg trots op toen . Nu heeft de GTi dan ook een “echt” injectiesysteem ipv zon veredelde carburateur.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Timo-BX schreef:
1 op 8?! Zoo! Dat is niet niks
Nee, dat was huilen met de pet op
Eveneens ben ik tevens ook.
Timo-BX schreef:knäckor schreef:Eén tip kan ik je wel geven: als je rekent op 1 tank per maand, koop dan geen 19TZi. De ervaringen zijn verdeeld, maar mijn ervaring is dat die van mij 1:8 verbruikte. Eén keer toen ik 400 km lang 95km/u heb gereden was het verbruik 1:11. Hij reed wel ontzettend lekker, maar wat was ik blij toen dat ding wegging.
edit: Wat Mechuccio zegt is ook zo. Een 16TRi is een lekker licht, pittig ding. Maar je weet geloof ik wel hoe ik over die motor denk En inderdaad, de BX-en tot 1990 hadden ongecoate leidingen, maar met een beetje mazzel zijn die leidingen al een keer vervangen voor gecoate exemplaren. Er stond laatst een hele mooie zilveren op marktplaats.
1 op 8?! Zoo! Dat is niet niks
idd de meeste 1900 doen niet zuininger dan 1 op 11
een 1400 rijdt met gemak 1 op 15 dus zo is er ook al veel winst